• nihka

Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

hallänningen skrev 2024-01-28 09:43:57 följande:
     en tråd angående Svenska kvinnors sätt att vara och hur oattraktivt detta var

Ett bra exempel är manshatet som är så påtagligt härute. Man är alltså inte ute efter att komma fram till något vettigt utan det är att man bara vill trycka ner och göra dem illa.
    Fruktansvärt hörru att trådar med objektiva diskussioner om svenska kvinnors sätt att vara och hur oattraktivt detta är tas bort. Har du kontaktat polisen och påtalat det utbredda manshatet här?

Tänk så många vettiga svar världen gick miste om när den kanalen ströps.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gurksoppa skrev 2024-01-28 09:59:55 följande:
    Är du på riktigt? hela tråden var kvinnohat med bilder på kvinnor. Med bild på ex greta thunberg och annika strandhäll som *kolla dessa feministiska svenska f****r* och bilder på utländska tjejer *kolla här så sexiga de vill jag slicka*.

är det sån typ av diskussion du vill ha? Eller är det en del av blue pill reality? att kräva kunna diskutera vilken kvinna man vill slicka i ett forum som heter familjeliv?
    Det här är vad en del anser ingår under yttrandefrihet och en saklig diskussion. 
  • nihka
    Anonym (!) skrev 2024-01-28 10:11:23 följande:

Men du kan alltså inte länka till någon tråd med det manshat du beskriver i din ts?

Borde vara hur lätt som helst med tanke på hur vanliga de påstås vara och dessutom att det påstås att de aldrig plockas bort. 
  • nihka
    hallänningen skrev 2024-01-30 00:07:36 följande:
    Men om hur skall man kunna följa regler utan att kunna ta del av dem? 
    Om du inte har tagit del av reglerna som finns här på sajten kanske det är dags att göra det nu istället för att gnälla om att du "censureras".
  • nihka
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-30 21:03:07 följande:
    Det går inte att komma in på reglerna i sin helhet. Klickar man på de olika länkarna dyker bara tomma sidor upp.
    Och så har det varit i ett decennium?
  • nihka
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-30 19:55:34 följande:
    Det märkliga är ju att hatfulla inlägg mot män eller personangrepp på dem inte plockas bort. Därför kan man starkt misstänka att vissa på forumet har ett intresse av att ha ett forum där bara vissa åsikter tillåts, dvs kvinnors. Förmodligen dessa som tummar ner inlägg som eftersöker mer yttrandefrihet.
    Sajten heter familjeliv och är en privatägd kommersiell sajt som livnär sig på annonsering. Det finns en överlägsen kvinnlig majoritet och målgruppen är huvudsakligen kvinnor i barnafödande ålder 22-45 år. Man gör reklam för exempelvis blöjor och barnvagnar.

Vad tror du ett gäng misogyna incels som startar tråd efter tråd efter tråd om olika aspekter om hur hemska kvinnor är och hur synd det är om dem själva tillför i det här sammanhanget?
  • nihka
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-30 18:23:42 följande:
    Kunde inte tolka det på något annat sätt än att det var just det personen skrev som tummades ned, dvs att alla ska få vara fria att säga sin åsikt och komma till tals. Men det verkar av någon anledning vara något som ogillas av många här. Man vill tydligen bara att vissa ska få komma till tals, medan andra ska hålla tyst.
    Snarare ogillas när någon som spyr ur sig innehåll som omdömen och åsikter om enskilda personer snarare än sakfrågan gnäller över censur när regelbrott rensas bort.
  • nihka
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-31 00:43:44 följande:
    Forumet framstår dock vid en första anblick som ett allmänt diskussionsforum. Är det så att de inte önskar vissa medlemmar med vissa åsikter så får de väl vara mer tydliga med det. Annars blir det att folk låter sig luras av bredden på diskussionsämnen, Jo, jag har förstått att sajten redan från början är inriktad på kvinnor och barnafödande. Men man har också ända sedan dess tillåtit andra att delta och där är många fler diskussionsämnen än om bara graviditet och barn. Som sagt, de får vara mer tydliga med från början vilka som inte är önskvärda på forumet.
    Alla får vara med men det innebär inte att man får bete sig hur som helst. Misogyna incels är inte undantagna några regler och åker ofta ut eftersom hela deras agenda är ett enda stort fett regelbrott, nämligen att attackera och trakassera, främst kvinnor.
  • nihka
    molly50 skrev 2024-02-01 13:46:20 följande:
    Vad menar du med att medlemmarna inte får ta del av reglerna?
    De finns att läsa om man klickar på fliken Övrigt högst upp på sidan,och sedan på säkerhet och regler.
    Sen om medlemmarna väljer att inte läsa dem är inte moderatorernas fel.
    Absolut, men för tillfället leder länkarna ingen vart, vilket knappast ursäktar att människor som hängt här länge och dessutom godkände medlemsreglerna när de blev medlemmar inte verkar ha en aning om dem.

Det är samma ansvarssituation som inför våra lagar. Det är ens skyldighet att informera sig. Man kan inte skylla ifrån sig med att man inte visste och sedan känna sig orättvist behandlad när påföljden kommer.
  • nihka
    Anonym (Iqfiskmås) skrev 2024-02-04 08:59:02 följande:
    var är detta manshat? tråden och ts ska alltså handla om hat mot män. Inte enskilda kommentarer i en tråd som är hat mot enskild individ som råkar vara en man? ge mig ditt bästa försök på att hitta dessa manshat-trådar 
    Du kommer få exempel som när någon säger att hon inte vill ha en man som spelar onlinespel för att hon har dåliga erfarenheter sedan tidigare men att det säkert finns de som sköter det bra också.

Det har iaf lyfts tidigare som exempel på detta utbredda manshat här på forumet. Problemet är bara att den här typen av grova påhopp dränks ut av sisådär två nya misogyna trådar om dagen.
Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?