Inlägg från: Anonym (Vems ansvar?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vems ansvar?)

Överlevnad!!!

Hinner inte läsa alla inläggen just nu, men har till en början en frågeställning till dig TS:
    är det du själv och dina egna val som har satt dig i denna sits med så ansträngd ekonomi?
    Eller är det någon annan, kanske genom tvång och utpressning?, som har tvingat dig att göra dina val som har lett fram till detta? 

Jag kan inte undgå se i inlägg här ovan att det resoneras om kostnaderna för en katt, och att du väljer att prioritera katten.
    Att ha katt, att ha kostnader för katt, är det ett exempel på ett eget val? Eller är det någon som tvingat dig att ha katt?
    Och tobak. Om jag förstår det rätt så gör du ditt eget val att lägga pengar på tobak?

Om dessa två exempel är dina egna val, så måste jag säga (utan att ha läst alla inlägg) att jag förstår inte varför du väljer att starta denna tråden?
    Om dessa två exempel är beskrivande för ditt sätt att fatta dina egna val (?) så är du väl själv ansvarig för din ansträngda ekonomi?
    Eller anser du att någon annan människa är ansvarig och att någon annan människa borde betala för dina val?

• Anonym (Vems ansvar?)

TS:
    är det du själv och dina egna val som har satt dig i denna sits med så ansträngd ekonomi? Eller är det någon annan, kanske genom tvång och utpressning?

Tycker du att någon annan människa är ansvarig för din ansträngda ekonomi?
    Tycker du att någon annan människa borde betala för dina val?

Jag anklagar inte utan jag frågar bara för att jag vill veta vad du tycker, hur du känner och tänker?

• Anonym (Vems ansvar?)
    HeiHei skrev 2024-01-30 20:53:55 följande:
    Blev arbetslös i 2023 pga Ryssland vs Ukraina så a-kassan var inte så hög  osv..
    Gjorde du valet att spara något när du hade bättre inkomst, inför oförutsedda händelser, som t ex arbetslöshet? Hur mycket hade du sparat?

Valde du att spara själv eller valde du att teckna inkomstförsäkring så att du skulle klara t ex en arbetslöshet?

Tycker du att någon annan människa är ansvarig för din ansträngda ekonomi?
    Tycker du att någon annan människa borde betala för dina val?
  • Anonym (Vems ansvar?)
    HeiHei skrev 2024-01-31 19:12:52 följande:
    Inkomstförsäkring? Sorry mate- min lön var inte tillräckligt hög att klara kravet.
    Du menar väl i så fall att dina kostnader som du själv valt att dra på dig gjorde att din lön inte räckte till?
  • Anonym (Vems ansvar?)
    HeiHei skrev 2024-01-31 21:43:08 följande:
    Må hända dom lyckas fylla 2 kassar, jag hade inte velat gå 3.2 km med en full kasse som skär in i handen.. No siree.
    Till och med barn brukar vara kapabla finna konstruktiva lösningar som hjälper dem mot att kassarnas handtag råkar kännas lite obekväma mot de söta små och så känsliga händerna...

Men ingen kan väl begära att jättesmå stackars bäbisar skulle klara ta ansvar för att bära kassarna under en promenad...
Svar på tråden Överlevnad!!!