• HeiHei

Överlevnad!!!

Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

• Svar på tråden Överlevnad!!!
  • HeiHei
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-28 11:21:03 följande:

300kr för bensin på en månad?

Låter som att det är så pass nära att du kan gå eller cykla.

30kr per dag. Pasta och en klick pastasås med lite vitlök. Åt jag i min ungdom när jag hade det fattigt.

Har ingen cykel, tankar inte så mycket men då jag inte nöjes åker med bilen, klarar jag de ganska bra. men försökt tidigare att sälja den och köpa en äldre om möjligt skattebefriad men har inte haft tur där, mest stolpskott och däcksparkare har hört av sig. men velat endast göra byten med t ex en 740, men dom ville byta rakt av, inga pengar emellan.
  • HeiHei
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-28 11:27:01 följande:

Går det ingen kollektivtrafik där du bor?
    Hur långt är det till praktiken?

Du svarade aldrig på om du kunde gå, så jag antar att det är långt dit?

Buss finns men tiderna passar inte, tyvärr.
    Visst kan jag gå om de tryter men försöker ofta ta bilen så när dom väl kommer och skottar parkeringen slipper jag ha min snö/ is ram runt min parkering.
  • HeiHei
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-28 11:28:54 följande:

Går det inte att göra en gryta/soppa av fisken? Skär i bitar och koka i kastrull med grönsaker.

Aldrig varit något stort fan av fisksoppa..
  • HeiHei
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-28 11:31:42 följande:

Så du röker alltså? Varför har du ingen framförhållning, du borde ju sett detta komma långt tidigare och slutat röka redan då? 

Du behöver ingen ugnsform för att laga mat. Och varför har du köpt fisk som måste fileas om du inte kan det? 

Har inte köpt något på ett tag, måste ju få sluta i min takt och åtminstone röka upp de jag har kvar eller?
    Har inte köpt fisken, den har jag dragit upp själv när jag varit ute och fiskat.
  • HeiHei
    FiaLisannnN skrev 2024-01-28 11:35:54 följande:

Här har räkningarna också dragits och har exakt 40000 kvar att leva för. Life is good!

Yay 🙄
  • HeiHei
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-28 11:39:09 följande:

Varför drar du upp fisk du inte vill äta? 

Klart du får sluta i din takt, men lev då med konsekvenserna. Dvs mindre pengar. 

Jag brukar dra upp fisk inför vinter då min tur på isen är avsevärt mindre än sommartid.
    Sist jag köpte tobak köpte jag ca ett tjog, och röker inte hemma mest på raster under praktiken.
    ugnsformarna som redan fanns i lägenheten är trötta och blir skeva.
    min ugnsform tappade jag i golvet under diskning när jag fick ett par katt klor i ryggen.
  • HeiHei
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-28 11:31:42 följande:

Så du röker alltså? Varför har du ingen framförhållning, du borde ju sett detta komma långt tidigare och slutat röka redan då? 

Du behöver ingen ugnsform för att laga mat. Och varför har du köpt fisk som måste fileas om du inte kan det? 

Måste inte filea denna fisk.
  • HeiHei
    Anonym (Tja) skrev 2024-01-28 11:44:42 följande:

Har du inget hemma du kan sälja på nätet? Vad som helst. Kläder? Gå igenom dina saker. Finns det något du inte använt på ett år kanske det är troligt att det kommer fortsätta stå oanvänt.

Aldrig varit nån stor konsument inom kläder, dock nyligen sålt en ratt med tillbehör som passar dator och konsoler. men dom pengarna försvann rätt fort.
    den maten jag gjorde då fick jag äta i 2 1/2 vecka.
  • HeiHei
    Anonym (Pia) skrev 2024-01-28 11:52:11 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Men det är nog inte en bekvämlighet man har råd att unna sig i ditt läge.

Jag hade i alla fall själv gladeligen skottat loss bilen i mars om det var vad som krävdes för att ha råd med en enkel tomatsås till pastan i februari. 
    Tyvärr får jag ju lägga ut resor, de är bara inom centrum de är gratis och min bostad och praktik ligger utanför dom linjerna.
    Sen kommer jag ju 45 minuter för tidigt på morgon och jag kan ju inte stå utanför och vänta i 40 minuter i kylan även om jag klär mig för att någon ska komma och låsa upp.
    Hade jag kunnat skotta hade jag gjort de, men den är ju snö, is, snö, is.
    Skyfflarna som tillhandahålls av bovärd är plast, inget jag skulle vilja försöka ta bort is med.
Svar på tråden Överlevnad!!!