Inlägg från: Anonym (Oo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oo)

Överlevnad!!!

Är detta ett problem bara denna månaden eller är det återkommande?

300 i bensin är ju billigt, då borde busskort vara dyrare. Men har du så lite pengar är det kanske bättre att sälja bilen och köpa en cykel? Har du en praktikplats bör tiderna kunna anpassas efter bussar om det skulle behövas annars. När är nästa buss inne om den första är 45 min tidig? 

Om detta är ett återkommande problem så måste du se över dina utgifter eller öka dina inkomster. Vad har du för räkningar, vad ligger de på, och hur ser inkomsten ut?

• Anonym (Oo)

Ok är det bara denna månaden så ska det väl gå.

Har du familj eller vänner du kan låna lite av?

Annars får du göra en ordentlig matlista med det billigaste du kan tänka dig och räkna med att gå ner några kilo.

Ett flak ägg blir 60 kr.
    Havregryn 15 kr.
    1 paket mjölk som får räcka i 2 veckor så totalt 2 paket blir 35 kr

tillsammans 110 kr.

Då kan du äta 1 ägg, lite havregrynsgröt till frukost varje morgon.

Middag:
    Har du kryddor hemma så tärna ner fiskarna och koka med kryddor/lägg på en plåt i ugnen. Googla recept och uteslut allt onödigt.
    Beroende på hur stora fiskarna är borde de räcka till 12 portioner?
    Potatis är ca 1 kr/st så köper du så du har 3 till varje portion blir det ca 36 kr.

Nu är du uppe i 146 kr.

Köp billig pasta och krossade tomater och ät pasta med tomatsås. 

osv.
    Kolla recept portionen under 10an också.

• Anonym (Oo)

Spelar det roll om du kallar måltiderna frukost, lynch och middag eller middag, kvällmat och sängfösare?

Du måste väl ändå äta 3 ggr om dagen om du ska må bra, ägg och havregrynsgröt kan vara en av dessa oavsett om du äter det till frukost eller kvällsmat.

Att köpa saft för att vatten är tråkigt blir ju bara löjligt. Du kan inte vara kräsen med så lite pengar som du har. Du ska ju också orka sköta din praktik, så köp billigt men bra som mättar och ger energi. Inte slösa på saft när du kan dricka vatten och äta istället.

Varenda sak folk råder om säger du nej eller har ursäkter för att inte göra, och det får en ju att undra vad du ville med ditt inlägg?

• Anonym (Oo)

Har du ens mat till din katt? Det hoppas jag att du har. Och kattsand?

• Anonym (Oo)
    HeiHei skrev 2024-01-28 14:14:07 följande:
    Äter en gång om dagen.
    Klarar inte av havregrynsgröt, får inte behålla den.
    Sitter nu och jagar extrapriser och håller alltid koll när jag handlar på " 30 %. ät snart" varor..
    Din katt då?
  • Anonym (Oo)
    HeiHei skrev 2024-01-28 14:40:20 följande:
    Kattsand finns, förra månaden köpte jag in 6 x 8 Liter kattsand, kattmat köper jag alltid i 15 kg säckar, så hon har väl ca 4 x 8 Liter kattsand kvar och ca 11 kg mat kvar.
    Vad bra!
  • Anonym (Oo)

Är HeiHei och anonym (Hmmm) samma person?

En kasse pant är inte tung och skär inte in i handen. 

• Anonym (Oo)

Nu fattar jag ingenting, Hei Hei och (Hmm) är alltså INTE samma person?

Så Hei Hei har inget barn men (Hmm) har det?

Svar på tråden Överlevnad!!!