Lönnsirap skrev 2024-01-31 20:38:56 följande:
900:- är 30:- mat per dag och naturligtvis en utmaning om inte skafferi är välfyllt om man är van att äta billigt.
Lite "slippa frysa" à 300:- kan väl vara värt det... Personligen hade jag dock prioriterar mat. Likaså hade jag prioriterat billig saft, men stekt upp fisken.
Sen klarar jag ju havregryn så jag har ju helt andra förutsättningar. Likaså har jag ju vanligtvis en räkning, eller två där en påminnelse inte är hela världen....
Att ha förrådet fullt av pant är att tämligen nyligen slösat bort resurser och tämligen mänskligt. Likaså att faktiskt svälta några dagar när ekonomin är usel om man faktiskt inte klarar viss billig mat, eller klarar prioritera sådant som man både har råd med, och som man klarar äta.
Personligen är jag långt borta från att ha rätt till socialbidrag, men spontant tänker jag att TS faktiskt kanske kan få nödbistånd till mat om hon ansöker.
Nåja , jag klarar mig på det som finns i frysen med ibland ska det räcka till två också.
Kan inte cykla till butik än mindre gå. Kommer att få vägra att komma till "jobbklubb" och personliga samtal i grannbyn - har inte råd helt enkelt.
Men det fattar väl varken Lernia eller FK.
Funderar verkligen på att skita i det och låta det bli vad det blir. Lernia har gett mig precis ingenting. Är bara uppehåll, intet stöd eller någonting.