Anonym (Förstår dig ts) skrev 2024-02-01 20:56:43 följande:
För det första; skippa attityden, den får dig bara att se pinsam ut, oavsett hur mycket du än vill tillrättavisa oss andra och tro att du är bättre. Snacka om att vara passivt aggressiv.
Bara för att en person har dött så innebär det inte att andra människor inte har behov och känslor. Denna man är långt ifrån den enda människan som har gått igenom sorg. Om han fortfarande känner sorg så behöver HAN själv se till att få den hjälp han behöver, innan han börjar dejta någon annan. Detta är enbart hans eget ansvar - ingen annans. Det är INTE ts ansvar att vara hans stöttepelare. Inte heller ska ts behöva tycka synd om honom och stå ut med vad som helst bara för att han har varit med om det han har varit med om. Vi är många som har gått igenom skit i våra liv men det är inte upp till någon annan att fixa det. Först ser man till att söka hjälp innan man börjar dejta någon ny.
Nej, de flesta vill nog inte vara ihop med någon som älskar en annan människa, oavsett om den människan är död eller levande. Jag skulle aldrig gå med på det.
Ingen har pratat om otrohet, det vi pratar om är att denna man fortfarande verkar vara fast i sitt ex (exempel tas upp i ts) och då bådar det inte gott att inleda en relation med honom. Han bör vara singel tills han har rett ut sina tankar. Ingen ska förväntas vara med honom tills han reder ut det, utan det ska han ha gjort innan han ens inleder något. Jag har inget intresse av att dejta någon som bara kan ge 50%, jag vill dejta någon som kan ge 100% till mig och bara mig. That?s it. Inte ett dugg konstigt. Jag ger detsamma tillbaka. Accepterar man inte detta så kan jag visa var dörren är. Ts resonerar på ett liknande sätt.
Pssst; det går inte att dra slutsatsen att ts är narcissist enbart utifrån denna trådstart. Det är förminskande mot de som på riktigt har levt med narcissister. Faktum är att det är väldigt ovanligt att vara narcissist och att ts är kvinna gör att det är ännu mer osannolikt.
Löjligt!
Personen ska söka hjälp så är han helt fri från att vara påverkad samt sorgen är som bortblåst och allt är guld och gröna skogar?
Jag ve vad en narcissist är. Jag om någon vet det då jag själv blev sönder misshandlad av en "pacifist" som barn. så kom inte och försök läxa upp mig.
Du nämner det inte ens i rena ord.. utan endast cirkulerar runt utan att våga säga det rakt ut. Istället kommer du med krav, ansvar, berättigande som någon slags självbestämmande rätt. Jo, ts och du som försvarar detta sjuka tänkande så starkt anser personen att vara otrogen.
Eller vadå.. påstår du att en paralympisk inte kan ge 100% gentemot en frisk människa som aldrig varit med om någon skada?? För detta är nämligen vad du säger.
Vem är du att döma att personen inte ger 100% ? Vad ska anses vara 100"? Enligt ditt egna tycke eller utifrån människans egna förutsättningar?
Du läxar upp mig om attityd, för att jag har läxat upp narcissister i denna tråd, men sedan kommer du själv med attityd?
Erkänn du har fortfarande ingen aning om vilket ord jag syftar på ännu? Såklart inte, då det inte existerar hos dig, utan allt löser sig "bara man söker hjälp", visst? Väx upp.