Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

Hans ex begick självmord, är han fortfarande fast i henne?

Ts låter narcissistisk. Hur kan man vara ett andrahands val när den första inte lever längre? Klart man får bära med sig den kärlek / minnen o sorg för resten av sitt liv. Inte behöver man vara singel för det. 

Nej, ts vill ses som en prinsessa. Något säger mig att ts inte alls ger 100% för sin partner, då hennes senaste inte gick så bra tydligen. Kanske hon skulle reda ut det INNAN hon ger sig på någon annan och då en person redan i sorg. 

Anledningen till att ts skrev tråden är för att hon tänker träffa killen ändå. Och sedan vill hon kunna ställa sina krav på honom och känna att hon har tråden med sig bakom ryggen.

Nej, tycker ts ska låta killen få vara ifred och att ts arbetar / reder ut sina tidigare problem istället.

• Anonym (..)
    Anonym (Fråga) skrev 2024-01-29 21:25:17 följande:

Narcissism är en allvarlig personlighetsstörning, det går inte att dra sådana slutsatser baserat på en trådstart. Folk måste sluta skrika narcissist så fort det är någonting de inte gillar. De allra flesta människor är inte narcissister så sannolikheten att ts ska vara narcissist är väldigt låg, när hon dessutom är kvinna. Att skrika narcissist där det inte hör hemma är förminskande mot de som verkligen har levt med en narcissist. 

Det kan ju kännas som att man är ett andrahandsval om den andra går runt och ältar sitt ex eller ger ett intryck av att inte ha släppt exet. Eftersom andra kvinnor har fått samma intryck som ts så tyder det på att det är mannen det är fel på. Denna man har ett eget ansvar att se till att bearbeta sina trauman innan han träffar nya kvinnor. Det är ingen annans ansvar. Att inleda relationer när man fortfarande är fast i exet är ett väldigt pissigt beteende mot den nya. Själv hade jag aldrig någonsin velat dejta en man som fortfarande är kär i sitt ex och de allra flesta vill nog inte det. Som sagt, det är hans ansvar att se till att han har bearbetat och sörjt ordentligt innan han inleder något nytt. Helt meningslöst att dejta nya personer om man ändå inte kan ge 100%. Ge dig fan inte in i något om du inte är helt redo. 

Finns i olika grader. O nej, baserade inte det endast utifrån ts utan för att hon lät precis som mitt x. 
  • Anonym (..)

En person har dött! 
    Den andra personen känner självklart sorg och som partner får man självklart ett trauma med det. 

Är personen som lever då inte älskvärd längre? 

Uppenbarligen så är personen det, annars hade inte tråden existerat! 

Hur kan man ens tänka tanken att man är svartsjuk på någon som inte ens lever längre???

Låt personen få älska sitt x hur mycket den vill! Det är du som ändå får alla upplevelser med personen för resten av livet om du så vill. 

O personen kommer heller aldrig kunna (Pinsamt och fördjövligt att ens behöva skriva detta) .. kommer aldrig kunna vara otrogen med personen som du anser kommer som nr 1. 

Hur kan man ens vara så egoist / narcissistisk att man är svartsjuk på någon vars öde är avslutad? 

Hur är man funtad när man tänker som ts egentligen? 

Snacka om att vara extremt bortskämd! Snacka om att inte ha respekt för att ett liv har gått bort utan istället kräver man att en person inte ens ska få sörja någon som har gått bort utan man ska vara en prinsessa och samtidigt kräver att någon annan ska ha glömt bort ett liv som vandrat på jorden och som den dessutom hade en relation med! 

Finns bara en sak att säga; Väx upp och kom tillbaka till verkligheten du anses och bör vara en vuxen människa nu! 

Men visst, passar det inte en narcissist som ts så varför ens ta upp ämnet. Snacka om RESPEKTLÖST! 

• Anonym (..)
    Liniss skrev 2024-01-30 23:46:07 följande:
    Ingen kvinna är värd att känna sig som enbart ett andrahandsval för sin man
    Vad är det för fel på er? Hur kan man ens tänka tanken att man är ett andrahandsval gentemot någon som inte lever längre? 

O vad har ditt påstående ÖVERHUVUDTAGET något med kön med att göra? Herregud, en del människor har verkligen helt tappat vettet. 

Vi pratar om en person vars x inte lever längre! SKÄMS! 
    O att du har mage att slänga in en kommentar om att det skulle ha med könsroll med att göra är än mer skamligt! 
  • Anonym (..)
    Anonym (Förstår dig ts) skrev 2024-02-01 20:56:43 följande:

För det första; skippa attityden, den får dig bara att se pinsam ut, oavsett hur mycket du än vill tillrättavisa oss andra och tro att du är bättre. Snacka om att vara passivt aggressiv. 

Bara för att en person har dött så innebär det inte att andra människor inte har behov och känslor. Denna man är långt ifrån den enda människan som har gått igenom sorg. Om han fortfarande känner sorg så behöver HAN själv se till att få den hjälp han behöver, innan han börjar dejta någon annan. Detta är enbart hans eget ansvar - ingen annans. Det är INTE ts ansvar att vara hans stöttepelare. Inte heller ska ts behöva tycka synd om honom och stå ut med vad som helst bara för att han har varit med om det han har varit med om. Vi är många som har gått igenom skit i våra liv men det är inte upp till någon annan att fixa det. Först ser man till att söka hjälp innan man börjar dejta någon ny. 

Nej, de flesta vill nog inte vara ihop med någon som älskar en annan människa, oavsett om den människan är död eller levande. Jag skulle aldrig gå med på det. 

Ingen har pratat om otrohet, det vi pratar om är att denna man fortfarande verkar vara fast i sitt ex (exempel tas upp i ts) och då bådar det inte gott att inleda en relation med honom. Han bör vara singel tills han har rett ut sina tankar. Ingen ska förväntas vara med honom tills han reder ut det, utan det ska han ha gjort innan han ens inleder något. Jag har inget intresse av att dejta någon som bara kan ge 50%, jag vill dejta någon som kan ge 100% till mig och bara mig. That?s it. Inte ett dugg konstigt. Jag ger detsamma tillbaka. Accepterar man inte detta så kan jag visa var dörren är. Ts resonerar på ett liknande sätt.

Pssst; det går inte att dra slutsatsen att ts är narcissist enbart utifrån denna trådstart. Det är förminskande mot de som på riktigt har levt med narcissister. Faktum är att det är väldigt ovanligt att vara narcissist och att ts är kvinna gör att det är ännu mer osannolikt. 

Löjligt! 

Personen ska söka hjälp så är han helt fri från att vara påverkad samt sorgen är som bortblåst och allt är guld och gröna skogar? 

Jag ve vad en narcissist är. Jag om någon vet det då jag själv blev sönder misshandlad av en "pacifist" som barn. så kom inte och försök läxa upp mig. 

Du nämner det inte ens i rena ord.. utan endast cirkulerar runt utan att våga säga det rakt ut. Istället kommer du med krav, ansvar, berättigande som någon slags självbestämmande rätt. Jo, ts och du som försvarar detta sjuka tänkande så starkt anser personen att vara otrogen. 

Eller vadå.. påstår du att en paralympisk inte kan ge 100% gentemot en frisk människa som aldrig varit med om någon skada??  För detta är nämligen vad du säger.

Vem är du att döma att personen inte ger 100% ? Vad ska anses vara 100"? Enligt ditt egna tycke eller utifrån människans egna förutsättningar? 

Du läxar upp mig om attityd, för att jag har läxat upp narcissister i denna tråd, men sedan kommer du själv med attityd? 

Erkänn du har fortfarande ingen aning om vilket ord jag syftar på ännu? Såklart inte, då det inte existerar hos dig, utan allt löser sig "bara man söker hjälp", visst? Väx upp.

• Anonym (..)
    Anonym (Förstår dig ts) skrev 2024-02-01 21:01:32 följande:

Varför så aggressiv? Funderat på att söka hjälp för dina problem? Det lär du sannerligen behöva. 

Ja, hur kan man tänka den tanken. Vad tror du själv? Läs ts igen, där har ts delat med sig av exempel som får folk att tro att mannen är fast i exet. Det faktum att ANDRA tjejer som han har dejtat/haft kontakt med har reagerat på samma sätt som ts säger ju ändå en hel del; att det inte är ts det är fel på, eftersom flera andra har reagerat likadant.

Sen såg jag aldrig att personen skrev något om könsroller, hon skrev bara att ingen kvinna förtjänar att känna sig som ett andrahandsval för sin man och det kan jag bara hålla med om. 

Varför försvarar du ts? Ts ger ju 100% i sina förhållanden, men det senaste förhållandet slutade visst inte så bra ? Kan det vara för att ts är en narcissist som vill vara en prinsessa på ärten och kräver att få vara en höghet men skiter i sina egna åtaganden utan endast kräver ifrån andra att dom ska ge 100% men sina egna misslyckanden är helt okej att förbise? 

Nej, Ni pratar inte om kärlek. Ni pratar endast om att få era egna behov tillgodosedda därav som jag är aggressiv i denna tråden, för ni försöker rättfärdiga er själva medans ni inte är någonting annat än genomfalska!

Hade ts överhuvudtaget varit ärlig det minsta lilla så hade tråden inte ens skapats! 

Svar på tråden Hans ex begick självmord, är han fortfarande fast i henne?