Inlägg från: Anonym (Kitty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kitty)

Sambo prioriterar datorn över våran nyfödda son

Packa lite saker och dra hem till dina föräldrar. Efter ett tag märker du om han saknar eller inte. Saknar han er så sätter du villkor för att fortsätta relationen, att han faktiskt gör sin del som förälder till ert barn. Saknar han er inte så har du tyvärr faktan att han inte bryr sig. Då får du fundera över om du har det bättre som ensamstående.

För min del finns det inget värre än att vara ensamstående i ett förhållande. Jag önskar att jag lämnat när mina barn var små. Nu gick jag inte förrän de var nästan tonåringar och såhär fem år senare har de inte ens sin pappa i sina liv. Så mycket brydde han sig om dem att de valde att bryta.

• Anonym (Kitty)

Vem har sagt att ts föräldrar ska ta hand om barnet?

Men sorglig inställning tycker jag, mina föräldrar älskar både barn och barnbarn  och har alltid tagit emot med öppna armar. Och jag kommer göra likadant med mina barn. Behöver de mig så kommer jag finnas där.

Ni som inte vill öppna era hem för lite besök av barn och barnbarn måste givetvis inte. Ts föräldrar verkar ju dock inte ha något emot det eftersom hon funderar på att göra så.

Obs ni älskar säkert era barn och barnbarn också även om ni inte vill ta emot dem som gäster en längre stund i ert hem, men att inte ens ställa upp för sina barn när de behöver en är förkastligt tycker jag. Glad att jag har en familj, både föräldrar och syskon, där vi alltid är välkoma till varandra och särskilt om det är nöd och kris.

• Anonym (Kitty)
    Anonym (Den äldre generationen) skrev 2024-01-29 23:05:17 följande:
    Nöd och kris, ja.
    En lat partner, nej.

Jag har inte eller plats med inneboende i min lilla tvåa.

Besök tar jag gärna emot några timmar, eller ännu heller åker jag och besöker då mitt hem definitivt inte på något sätt är barnvänligt.
    Fast du är ju inte ts förälder.
  • Anonym (Kitty)
    FiaLisannnN skrev 2024-01-30 10:02:26 följande:

.... Och du såg såklart aldrig det här komma? Från en dag till en annan så var han helt förändrad.

Hur skulle ts kunna veta hur han skulle vara som pappa/innan barnet kom innan de fick barn? 
  • Anonym (Kitty)
    FiaLisannnN skrev 2024-01-30 13:11:21 följande:
    Past behavior is the best predictor on future behavior.

Behöver du mer förklaring än så?
    Ja faktiskt.

När man inte har barn så har man ju inga barn att ta hand om. Hur skulle ts kunna veta att bara skulle sitta vad datorn när barnet var fött?

När jag själv fick barn hade jag aldrig ens hållt i en bebis. Innan barn satt jag typ 100% vid datorn min lediga tid. Skulle min sambo låtit bli att skaffa barn med mig för det? Jag är mamman.
Svar på tråden Sambo prioriterar datorn över våran nyfödda son