• Anonym (borderlina)

Störd svartsjukegrej/borderlina

Jag vet inte ens om jag har en fråga, jag vill bara beskriva en störd svartsjukegrej som börjat tugga i bakhuvudet. Att jag lider av psykisk ohälsa är jag fullt medveten om och det här är psykisk ohälsa deluxe. Min fästman har vart med två kvinnor innan mig vilket är ca 74 färre än antalet män jag träffat innan honom. Så redan där är jag fånig och orättvis som är svartsjuk. Jag vet, men ändå. Hans exfru har jag träffat många gånger, jag gillar henne mycket, har inget emot att han vart med henne före mig alls (de har barn ihop) och jag känner att jag "vinner" i någon slags konkurrens. Jag är sötare/snyggare och det känns bra. Men flickvännen han hade innan henne vet jag inget om. Jag var inte ens född när de blev ihop (åldersskillnad) jag var bara något år när det tog slut mellan dem så det är långt bak i tiden. Jag vet inte hur hon såg ut, vet inte hur hon var, vet inte hur deras relation var mer än hur många år de var ihop. 

Jag vet nästan svaret på förhand men vore det en helt horribel sak att försöka få svar på, delvis genom att försiktigt fråga och genom att efterforska. Hur hon ser ut idag osv. Var hon snyggare än mig då än jag är nu? Kanske kan jag släppa det då?      

• Svar på tråden Störd svartsjukegrej/borderlina
  • Anonym (Anti-border)

Nej, du ska inte plåga din partner med frågor för att själv må bättre. Det säger sig väl självt?

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Anti-border) skrev 2024-01-30 20:47:30 följande:

Nej, du ska inte plåga din partner med frågor för att själv må bättre. Det säger sig väl självt?

Ok. Men kolla upp då? Tex. på gamla foton osv. Jag tror det hade känts lättare om jag gjorde det och det visade sig att hon då var överviktig eller så. 
  • Anonym (Anti-border)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-01-30 21:02:53 följande:
    Ok. Men kolla upp då? Tex. på gamla foton osv. Jag tror det hade känts lättare om jag gjorde det och det visade sig att hon då var överviktig eller så. 
    Eller så jobbar du med din egen problematik, att ditt värde inte sitter i huruvida du är snyggare eller fulare än andra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Anti-border) skrev 2024-01-30 20:47:30 följande:

Håller med
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Anti-border) skrev 2024-01-30 21:14:23 följande:
    Eller så jobbar du med din egen problematik, att ditt värde inte sitter i huruvida du är snyggare eller fulare än andra.
    Jag har en personlighetsstörning, alltså vet jag att min personlighet är skitkass. Jag har diagnos på att jag har en usel personlighet. Personlighet är ju dessutom det viktigaste för 99,999% av alla som tillfrågas. Jag tycker själv det är viktigast. Det är svårt att inte stressa upp mig om jag inte känner att jag kan kompensera upp denna massiva brist med något annat. Utseendet är liksom det positiva jag har, så därför är det extra viktigt.
  • Anonym (Anti-border)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-01-30 21:31:01 följande:
    Jag har en personlighetsstörning, alltså vet jag att min personlighet är skitkass. Jag har diagnos på att jag har en usel personlighet. Personlighet är ju dessutom det viktigaste för 99,999% av alla som tillfrågas. Jag tycker själv det är viktigast. Det är svårt att inte stressa upp mig om jag inte känner att jag kan kompensera upp denna massiva brist med något annat. Utseendet är liksom det positiva jag har, så därför är det extra viktigt.
    Vet att du har en personlighetstörning. Jobba med den tillsammans med din psykolog. Dra inte in din stackars man i det.
  • Fiona M

Du vet om din problematik, men får du hjälp med den?
    Jag tror vården är bättre att bolla sånt här med än kreti & pleti på FL.

• Anonym (borderlina)
    Fiona M skrev 2024-01-30 22:08:36 följande:

Du vet om din problematik, men får du hjälp med den?
    Jag tror vården är bättre att bolla sånt här med än kreti & pleti på FL.

Min psykiatriker säger att jag skall sluta leta efter saker att störa mig på, slappna av och tillåta mig att vara lycklig och fan (hon sa faktiskt så,  "fan!!) inte självsabotera min relation och jag riskerar göra det om jag håller på såhär. 
  • Anonym (Anti-border)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-01-30 22:20:51 följande:
    Min psykiatriker säger att jag skall sluta leta efter saker att störa mig på, slappna av och tillåta mig att vara lycklig och fan (hon sa faktiskt så,  "fan!!) inte självsabotera min relation och jag riskerar göra det om jag håller på såhär. 
    Så varför sitter du här och frågar om du ska göra just det?
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Anti-border) skrev 2024-01-30 22:24:08 följande:
    Så varför sitter du här och frågar om du ska göra just det?
    confirmation mest och skriva av mig om känslan.
Svar på tråden Störd svartsjukegrej/borderlina