Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Vikt

Anonym (Vikt) skrev 2024-02-01 12:14:22 följande:

Tråkigt. Har tappat 8 kg och 8 cm runt midjan men tycker inte heller att det syns. 

8 kilo kunde man inte tro, men kanske 3-4 kg eftersom revbenen syns bättre på bild 2 och magen ser mindre ut. Midjan ser också smalare ut. 

Du är dock lika fin på båda bilderna!! 

Det är ju bra att hålla sig inom normalt bmi, så positivt av den orsaken. 
  • Meddelande borttaget
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Rob) skrev 2024-02-02 09:38:12 följande:
    Revben och höftben ja.  Ts , ser ut att väga 10-15 för mycket. Så mjuk och go enligt dig då.
    Men man ska inte ha för mycket fett på magen och runt buken. Det är inte hälsosamt.   Att kunna se revbenen är naturligt på en hälsosam kropp.
    Ursäkta, men du har sjuka ideal. Jag hoppas att TS bortser helt från dina inlägg. 

Hur högt BMI har du själv? 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Alice) skrev 2024-02-02 10:00:59 följande:
    Mycket beror ju också på hur en person bär vikt. Jag har haft BMI 25, och även då kunde man tydligt se mina rev- och höftben. Vet inte om någon skulle ha klassat mig som ?överviktig? bara genom att titta på mig.
    Jag tror inte någon kan se skillnaden mellan bmi 24 och 25 med blotta ögat. Ja, bmi 25 är övervikt, men oftast krävs det mer än ett par kilo för att kunna se någon övervikt. 

Det syns ingen jätteskillnad på bilderna, men som någon påpekade kan ju vikten främst ha suttit på byst, rumpa osv. Bilder ur andra vinklar hade kanske visat större skillnad. 
Svar på tråden Vikt