• Anonym (o)

Han vågar inte

Lynx123 skrev 2025-03-11 21:36:14 följande:
    Det vet bara de två. Gifta män är ju inte direkt kända för att berätta om sitt mysiga familjeliv för sina älskarinnor...
    Syftade på det som TS faktiskt vet. Han var ju väldigt frånvarande hemifrån.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 15:31:47 följande:
    Men ge dig. Du har hängt upp dig på ett ord som jag skrev för ett år sedan som dessutom var klumpigt uttryckt. Jag har aldrig haft för avsikt att övertala någon, kanske att övertyga om att det här gräset är grönare hade varit något annat men inte övertala. Man ska vara tillsammans för att man VILL inte för att någon tvingar en till det. Om så varit skulle jag väl för länge sedan ha berättat för hans fru så att han "inte hade något val" (ni vet vad jag menar- han hade också kunnat välja nån annan eller de fortsatt vara tillsammans). 

Jag trodde jag varit tydlig tråden igenom med att jag är ledsen för hur han behandlar mig och att jag hade hoppats på något annat, inte en lång klagan på hur jag ska kunna omvända honom. Det är ju jag som måste jobba på mig själv, att säga ifrån eller acceptera vad som är. 
    Han ändrar sig ju stup i kvarten mot mig, det är det jag är ledsen över. Att han leker med mina känslor. Han försvann utan att jag förstod nånting, jag var helt förkrossad. Jag skuldbelade mig själv något så fruktansvärt.
    Vi har ju pratat sen så jag känner inte likadant längre. Visst att jag önskar att jag hade varit bättre, att han skulle vilja ha mig för att jag är fantastisk. Jag hade verkligen gjort allt för det. Men det som river upp såret på nytt är att han låter mig hoppas. 
    Du VET att han inte är att lita på, så att du hoppas ändå är ju ditt eget val, inte hans.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 15:33:13 följande:
    Det vet han. Jag har sagt att jag ville vara med bara honom och att jag ville att han skulle vilja vara bara med mig. 
    Så han skiter alltså i hur du känner det. Han är inte rädd om dig eller hur du mår. Vad ska du göra med den vetskapen?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 16:03:33 följande:
    Jag har svarat på det flera gånger nu. Livet var skit, han hade problem ekonomiskt, projektet blev avslutat, han var inte beredd att göra den förändringen i sitt liv. 
    Du låg alltså långt ner på prioriteringslistan.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2025-03-12 16:32:30 följande:
    Men han har ju uppenbarligen inte tagit det på allvar.
    Eller så fattar han allvaret men skiter i det. TS känslor och välmående är inte viktigt för honom.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2025-03-12 16:57:39 följande:
    Ja,så kan det också vara. Men desto viktigare att TS sätter ner foten och säger ifrån,i så fall.
    Hon måste visa att hon inte accepterar att bli behandlad så. Att det får henne att må dåligt.
    Varför är det viktigt? Du tycker ju att hon ska blocka honom då spelar det väl ingen roll vad han tror/vet.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2025-03-12 17:22:19 följande:
    Jag har också hela tiden sagt att jag tycker att hon ska sätta ner foten och tala om att han sårar henne när han leker med hennes känslor och att de inte kan träffas mer.
    Sen kan hon blocka.
    Då förstår han kanske att han inte kan fortsätta som han gör.
    Eller så lär han sig att det kan funka så här länge och går vidare till nästa offer
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2025-03-12 20:53:24 följande:
    Han vill väl inte inse sanningen. Att det är han som är svår och komplicerad. Och ett stort rövhål.
    Klart han inser sanningen, men det erkänner han såklart inte utan lägger skulden på TS istället. Han manipulerar henne.
  • Anonym (o)

Vad säger han om det idag? Vad han lovade dig?

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 18:31:05 följande:
    Uppenbarligen inte tillräckligt. Men det var ju också därför jag inte var intresserad av något seriöst innan han övertygade mig om det inte var någon fara.
  • Anonym (o)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 22:28:54 följande:
    Okej. Han kanske bara sa så för testa om du var beredd att flytta till honom. För att kolla om han fortfarande har makt över dig. Det behöver ju inte betyda att han faktiskt gade tänkt anställa dig och erbjuda dig den lönen. Det vet man ju inte. Om han är chef borde han ju ha en ännu högre lön än den han erbjöd dig. Ändå har inte råd att skilja sig. 

Märkligt att dessa män som bara råkar vara konstant otrogna alltid är framgångsrika, högavlönade och deprimerade, har chefsposition, flera olika hus, ångest, ekonomiska problem, familjeproblem och en fru som de inte kan lämna. Det verkar vara en väldigt vanlig kombination. De har stort ansvar på sina jobb och massor av anställda men är så psykiskt svaga och deprimerade att de måste göra slut via sms. 
    Ja alltså fy fan vad vidrig han är. Synd att det ska dröja så länge för TS att inse det.
Svar på tråden Han vågar inte