Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 19:59:39 följande:
    Att han kände så då men ändrade sig och inte ville göra den förändringen i sitt liv. Och jag sa att det är okej att ändra sig men säg det då och var ärlig. Då sa han att han kanske skulle blocka mig så att jag fick chans att komma över honom. Och vi hördes inte på två månader till han hörde av sig på nytt och undrade varför jag var så tyst.
    Och då svarade du väl att du är tyst pga att han skulle blocka dig? Vad sa han då?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 07:51:57 följande:
    Ja exakt. Jag var inte beredd på att bli så ledsen om jag skulle upptäcka att han gjort det, plus att vi var överens om att det blir inget mer mellan oss. Jag uppfattade det som att jag "gjorde slut" med honom.
    Han svarade att det skulle han aldrig göra. 
    (Fast sen gjorde han ju det en gång i alla fall, men jag vet inte om han vet att jag vet)
    Han manipulerar dig.
  • Anonym (o)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
    Självklart vill han ha både trekanter och pengar. Han lever det goda livet och har allting, pengar, sex, fru, hus, barn och en kärlekstörstande älskarinna som finns där tillgänglig så fort det passar honom. En riktig vinnare. TS är förloraren. Han får allt och hon får inget.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:12:40 följande:

Nej, jag är väldigt säker på att han inte köper sex.
    Vännen skulle moraliskt kunna det för han har en väldigt respektlös kvinnosyn men jag tror inte det ändå. Eller ja kanske förresten. För att han kan. 

Har någon i tråden påstått att din älskare är en sexköpare?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:55:01 följande:

Här
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De  kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
    Ok missade det, fick för mig att du kanske syftade på mig. Ursäkta.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-15 11:55:13 följande:
    Jag håller med i sak.

Men det kan också användas som ett svepskäl till varför man mår dåligt och inte orkar ses? Eller varför man inte orkar bryta upp sin relation? Ungefär som det klassiska frun har psykiska problem och kan ta livet av sig.
    Den här mannen inser givetvis att det gynnar honom att påvisa till TS olika orsaker till att han har det svårt och eländigt. Och det verkar ha fungerat bra. Det hjälper TS att överse med hans vidriga behandling av henne.
  • Anonym (o)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:13:05 följande:
    Men varför skulle han säga till TS att han hade en skuld på miljonen om det inte var så? På nåt sätt verkar han ju ha ekonomiska problem? Han kanske inte har riktigt så god ekonomi som han vill få det att framstå som? Eller så kanske han har nåt missbruk, kanske spelberoende eller nåt.

Jag tror att han har flera kärlekstörstande älskarinnor på olika orter där han arbetar, som står beredda med både sex, bostad och pengar. 
    För att TS ska känna att han redan är mycket pressad i sitt liv och förhoppningsvis inte ställa några jobbiga krav på honom. För att TS ska känna att han har det eländigt och därför lyckas han inte så bra med deras så kallade förhållande eller ens behandla henne som en människa.

Fast det gäller ju förstås oavsett om skulden är sann eller ej. Det är möjligt att det var sant.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 19:36:16 följande:

Nej, jag tror inte att han är "bra", en fin kille. Jag vet att han har behandlat mig ruttet. Men jag blev jättekär och han fick mig att må så bra. Jag är inte heller perfekt, jag trodde att det skulle bli bra ändå. Vi har alla våra brister men att behandla våra nära och kära dåligt är inte okej. 

Fast du tycker ju att det är okej eftersom du fortsätter godta hur han behandlar dig.

Vilket för övrigt är systematiskt och det är helt hans val och ansvar, det kan man inte skylla på någon diagnos (som dessutom inte ens är konstaterat att han har)
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 01:08:32 följande:

Jag får inte ut nånting, annat än att utan det känns det som att jag inte har något. (Menar inte att det här är något heller, men jag är rädd att det ska bli tomt)

Jag har bestämt att jag ska skicka det där meddelandet om han hör av sig igen. Kanske jag kortar ner det, omformulerar. 
    Men i alla fall att det räcker nu. 

Jag tror inte jag kommer göra det, men jag har i alla fall tänkt det. Jag ska försöka våga. 

I förlängningen så har du nog mer utan honom än med honom.

Är du beredd på att om du skickar meddelandet att han kommer fortsätta kontakta dig ändå? (för det kommer han göra, förr eller senare, oavsett vad du tror) Vad har du för plan för att hantera det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-08-17 09:13:12 följande:

Vad är det som gör att man orkar ge sig ut där igen? Riskera att bli så sårad igen?
    Jag bestämde mig för att börja dejta igen. Jag har bott in mig i mitt nya hem och lusten börjar komma tillbaka. Jag har ju gjort de här försöken tidigare men utan att på riktigt vilja, jämfört de jag mött med vad jag kände för honom och vad han fick mig att känna och så har jag tappat intresset direkt för det finns ju inte där. Dels för att jag inte varit mentalt redo men också för att de känslorna växer fram, de finns ju inte där direkt.

Mina vänner har pushat mig, godkänt texten jag skrivit på dejtingappen och till och med godkänt matchningar åt mig. 
    Nu hade jag en matchning med en man och för första gången såg jag verkligen fram emot att träffa honom! Vi hade inte skrivit så mycket men jag föredrar att ha det så, jag vill helst ses relativt snabbt så man vet om det är något att fortsätta slösa tid på.
    Han skrev och föreslog en dag där vi skulle ses för middag - so far allting bra. Samma dag som dejten hörde han av sig på eftermiddagen och ställde in men med ett gärna en annan dag. Sånt händer, livet tar mycket tid ibland och det gör verkligen inget. Jag svarade att det var lugnt och jag var flexibel med en annan dag. Nu två dagar senare utan något meddelande är matchningen borta. 
    Missförstå mig rätt, det är inte hela världen och han var förmodligen inte rätt för mig, eller jag inte för honom, om det nu blev så här men jag tappar verkligen sugen! Men ja, jag blev besviken. 
    Hur fasen ska man orka???

Du får nog någonstans i medvetandet ha med dig från början att det kan vara väldigt svårt och ta lång tid att hitta rätt. Mannen med stort M kommer sannolikt inte serveras direkt (kanske registrerar han sig på appen först om ett år, vem vet?). Och många på nätet är inte vad de verkar från början. Så försök att ha för höga förväntningar utan mer en öppen nyfikenhet. Kanske blir det en fortsättning kanske inte. Och viktigt är att du har andra värden och intressen i livet att ägna dig åt under tiden.
  • Anonym (o)
    Anonym (o) skrev 2025-08-17 13:23:07 följande:
    Du får nog någonstans i medvetandet ha med dig från början att det kan vara väldigt svårt och ta lång tid att hitta rätt. Mannen med stort M kommer sannolikt inte serveras direkt (kanske registrerar han sig på appen först om ett år, vem vet?). Och många på nätet är inte vad de verkar från början. Så försök att * ha för höga förväntningar utan mer en öppen nyfikenhet. Kanske blir det en fortsättning kanske inte. Och viktigt är att du har andra värden och intressen i livet att ägna dig åt under tiden.
    * = inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-08-17 14:23:21 följande:

Nej men det känns inte som att jag har orimliga förväntningar, och jag vet mycket väl att man kan träffas på andra sätt. Men det är svårt att flytta och lära känna nya personer i den här åldern. Jag har jättefina kollegor, absolut, men de flesta har ju redan sitt liv, familj osv. 

Det här att bara söka sex gör mig inte så mycket, är det någon jag vill träffa för det så gör jag det, annars sållar jag bort dem.

Mitt inlägg var mest en liten klagan att jag har samlat rätt mycket kraft att orka börja söka nya kontakter och att jag tappade sugen nästan direkt.

Jo jag förstår att det blev jobbigt och i mitt inlägg försökte jag svara på din fråga om hur man kan orka
Svar på tråden Han vågar inte