Inlägg från: Anonym (Världsfrånvänd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Världsfrånvänd)

Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?

Du är så korkad och världsfrånvänd. När jag fick bröstcancer fick jag vänta 11 jävla månader på pengar från FSK. 🙄 Nästan så man hoppas du får vara med om dyligt.

Anonym (Triumf) skrev 2024-02-03 12:31:00 följande:

Den svenska avundsjuk alla vill ha som alla andra.

Tänk om man levde efter inkomst.

Jag och frun får ihop ca 85 000 i månaden 
    inte lever vi som en VD som drar in 200 000 i månaden 

Man anpassa sig till sin ekonomi, och lägga pengar på det man har råd utan att ta lån på tex en tv

Vi har lån på huset 1,3miljoner huset är värdras till 4,8
    sen har vi inga mer lån.

Noll avundsjuk på en världsfrånvänd och oskön människa som du! 😂
    Anonym (Yta yta yta) skrev 2024-02-03 11:34:17 följande:
    Det var nog längesen en damklippning gick på några hundra, om man inte går till en svartsalong. Här i stan varierar det från 500- 1500 kr.
    Ett par hundra haha dör kostar 720kr bara för en toppning
    Anonym (Oroad..) skrev 2024-02-03 13:09:03 följande:
    Jag och min sambo klipper ofta varandra, då vi bägge är bra på det.
    Vad har jag för nytta av denna information?  Du är så korkad och oskön.
    Anonym (Oroad..) skrev 2024-02-03 13:08:07 följande:
    Gör ett visst undantag för tandläkarräkningar, som kan bli riktigt dyra, MEN, en bra investering är att sköta sina tänder och att minska ned på godis, bakverk och socker.

Jag kan förstå om folk som gärna tuggar godis medan de ser på Netflix/TV får sämre tänder. Jag och min sambo äter sällan vare sig godis, produkter med hög sockerhalt eller kakor till kaffet. Vi vill hellre njuta av riktig mat som är bra för kroppen.
    Du är så osmart att du inte begriper det finns dom som har sämre tänder, äter mediciner som gör att det är lättre att få hål och som inte äter massa socker. Sluta trolla så här dum kan man inte vara! 😂 Blir fan mörkrädd av nötter som du här.
    Anonym (Oroad..) skrev 2024-02-03 13:20:09 följande:
    De som får sämre tänder av mediciner brukar inte sällan överkonsumera dem. Man ska aldrig ta mer än rekommenderad dos på förpackningen, det kan man vinna en del på!
    ,Korkad var ordet. 😂 Vad vet du vad folk gör eller inte gör?!
Svar på tråden Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?