• OlManH

Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?

En person som dessvärre håller till i min yttre periferi va kraftigt skuldsatt när han va ca 30 år. Han hade inget bostadslån, bara konsumptionslån. Trots det gick nästan hela lönen till räntor för alla de korkade lånen.
    Han fick något år senare ett arv av en någorlunda förmögen farmor.
    Han brände pengarna direkt på lägenhet & ny flådig BMW.
    Några månader senare så va de ärvda pengarna slut.
    Först stängdes strömmen av i hans lägenhet, efter det utmättes bilen & till slut så tvingades han sälja lägenheten 😂
    Snubben är nu 40 och hans "förmögenhet" är mindre idag än den dagen han föddes.
    Oskön person så jag njuter varje gång han ställt till det för sig 😂
    Tyvärr så har detta klantarsel en son som blir lidande i allt detta.

• OlManH
    Anonym (GD) skrev 2024-02-05 09:08:51 följande:
    Du njuter när han misslyckas?
    Mysig kille du är, jättemysig.

Sitter och asgarvar åt andra som inte är lika "lyckade" som du?
    Får hoppas att han fick något som du saknar. Empati.

Sen försvarar jag inte den ekonomiska katastrofen, men inte fan sitter jag och garvar läppen av mig för det. 
    Just när denna personen misslyckas ja.
    Han har utsatt så många andra för massa skit så han förtjänar varje motgång han är dum nog att dra på sig.
  • OlManH
    Anonym (GD) skrev 2024-02-05 09:08:51 följande:
    Du njuter när han misslyckas?
    Mysig kille du är, jättemysig.

Sitter och asgarvar åt andra som inte är lika "lyckade" som du?
    Får hoppas att han fick något som du saknar. Empati.

Sen försvarar jag inte den ekonomiska katastrofen, men inte fan sitter jag och garvar läppen av mig för det. 
    För att fortsätta föregående svar:
    Han har alla möjligheter att inte hamna i ekonomisk skit.
    Han har haft en bra inkomst i åtminstone 15 år.
    Han har dessutom fått ett ganska stort arv.
    Allt detta har han kastat bort. Och ja, jag njuter när jag ser hur misslyckad han är.
    Enbart för att han är en så dryg & rakt igenom elak person som utsatt många personer för lidande.
Svar på tråden Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?