Inlägg från: Anonym (Standoff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Standoff)

Har vi blivit så rädd psykiskt?

Ja, har vi blivit så rädda psykiskt (Patetiska skulle jag säga)
    när vi börjar döma folk i dejting världen appar såsom på web utifrån vad folk röstar på?

Ex. Kvinna 36 år kallar hon Linn för enkelheten. ( känner ingen Linn så försök inte gå den vägen i denna situation)

Skriver hon är si och så personligt gillar dittan och dattan, Sd:are undanbedes starkt.

Jag vet att min morsa och farsa röstade helt olika och är fortfarande gifta 30 år+.

Hur ska detta sluta.?
    ( vet att de bara är några få ännu men de ser ut att bli fler som skriver att man inte ska höra av sig om man röstar på typ Sd, Höger eller annat, hittills inte sett någon som avböjt kontakt med någon som röstar vänster. )

• Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:15:07 följande:
    Precis, med anmärkningar om utseende och eller kvinnliga könsorgan.
    Men det är väl rädda män som skriver så. Enligt TS.
    För att undvika skriva ordagrant om könsord, men en "Toyota Avensis -98, ser väl ut som en Toyota Avensis -98) ??? 
    Samma med en flaggstång, ser väl ut som en flaggstång?
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:33:24 följande:
    Är du rädd och patetisk som väljer bort de?
    Jag skulle 10 av 10 gånger välja bort en "flaggstång" för att jag ligger inte åt de hållet.
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:46:03 följande:
    Men du förstår inte att andra tycker SDs värderingar är oattraktiva?
    Hyckleri delux.
    Vars är hyckleriet? nog för att jag följer politik men håller inte med alla partier till 100 %
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 15:53:47 följande:

För många av oss är politiska grundvärderingar viktigt. Så är det bara.

Politik handlar om livet och om hur vi människor förhåller oss till varandra. Det är ingen liten oviktig grej som man bara kan ignorera. 

Jag och min exfru röstade helt olika och klarade att umgås som folk, att låta politik styra vem man ska/ bör vara som person är idioti.
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 16:05:35 följande:
    Det är vem man är som styr ens politiska åsikter, inte omvänt.
    Horse shit!
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 17:59:48 följande:
    Du gör mig nyfiken! Hur går det till när det avgörs vilket parti du ska rösta på?
    Lyssnar på ALLA partier om vad dom vill och följer alla debatter, väger ut för- nackdelar med vad dom vill och röstar därefter.
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Polly) skrev 2024-02-03 18:31:31 följande:

Inget konstigt alls. Politik är värderingar och delar man inte grundvärderingar blir det svårt att dra jämnt. Forskning om parrelationer visar att lika barn generellt leker bäst. 

Men är man två personer som röstar baserat på ett fåtal sakfrågor, ja då kan det ju gå. 

Våra lokala sd-politiker är så obildade (för att inte säga småkorkade) att det är pinsamt att läsa vad de säger och gör. De måste ha slutat skolan efter typ sjätte klass. Skulle inte få ut särskilt mycket av att umgås med dem. Och då tänker jag att någon som tycker att de verkar lämpliga att styra kommunen inte heller tillhör den mest inspirerande delen av befolkningen. 

Så du tycker dig står över dom alltså?
    Din utbildning väger tyngre än deras?
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Polly) skrev 2024-02-03 18:59:46 följande:
    Det finns områden där jag är mer kunnig än de. Och de uttalar sig tvärsäkert om saker de uppenbarligen inte har koll på. Det rör sig i de fallen jag tänker på alltså inte om att vi tycker olika utan rena faktafel och att de inte har kännedom om aktuell forskning. Jag kan inte allt, men så går jag inte heller ut i media eller sitter i kommunfullmäktige och låtsas att jag kan något om sånt jag har är helt rudis på. 
    Varför gnälla då om du inte själv vill satsa på politik.?
    Och vilken forskning? Vilken forskning lyssnar du på?
Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?