Inlägg från: Anonym (Polly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Polly)

Har vi blivit så rädd psykiskt?

Inget konstigt alls. Politik är värderingar och delar man inte grundvärderingar blir det svårt att dra jämnt. Forskning om parrelationer visar att lika barn generellt leker bäst. 

Men är man två personer som röstar baserat på ett fåtal sakfrågor, ja då kan det ju gå. 

Våra lokala sd-politiker är så obildade (för att inte säga småkorkade) att det är pinsamt att läsa vad de säger och gör. De måste ha slutat skolan efter typ sjätte klass. Skulle inte få ut särskilt mycket av att umgås med dem. Och då tänker jag att någon som tycker att de verkar lämpliga att styra kommunen inte heller tillhör den mest inspirerande delen av befolkningen. 

• Anonym (Polly)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 18:49:36 följande:
    Så du tycker dig står över dom alltså?
    Din utbildning väger tyngre än deras?
    Det finns områden där jag är mer kunnig än de. Och de uttalar sig tvärsäkert om saker de uppenbarligen inte har koll på. Det rör sig i de fallen jag tänker på alltså inte om att vi tycker olika utan rena faktafel och att de inte har kännedom om aktuell forskning. Jag kan inte allt, men så går jag inte heller ut i media eller sitter i kommunfullmäktige och låtsas att jag kan något om sånt jag har är helt rudis på. 
Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?