Anonym (Börja sticka) skrev 2024-02-04 19:18:17 följande:
Det gäller både män och kvinnor. Man ska se bra ut, ha ett bra jobb och ett lyckligt liv och fritid och ett lyckligt förhållande
Min tanke är att sociala medier har en stor del att göra med dom idealen.
Människor i dag har inte tid är otåliga och behöver stimulans utifrån för att fungera. 12 sekunder är i genomsnitt den tid som läggs på vår förmåga att bestämma om en artikel eller ämne är intressant.
12 sekunder..
Sanningen är ju att ingen människa når upp till de idealen som existerat iutan de flesta av oss har ett relativt vardagligt liv.
Fasaden betyder inget för den kan rasa och då står man med ett sårat ego skägget i brevlådan eller så har det pissats i det blå skåpet
Om vi släpper dessa förväntningar betyder det att det kommer att juffsas i stugorna?
Kanske. Men det är en utopi att att alla får rulla runt i halmen. Tyvärr är livet hårt.
Instämmer helt att vi människor idag är enormt uppjagade, stressade och lider av psykisk ohälsa. Lite beror det givetvis också på sociala medier, kvälls tidningar etc.
Hänger lite också ihop med denna Sverige bild som alla gott med på. Man skall vara på ett visst sätt, se ut på ett visst sätt, ha viss typ av karriär. Men genom att "tvingas" stanna upp och tänka till lite, hoppas jag majoriteten av folk skaffar sig rätt information om hur man kan leva ett "normalt" liv.
Dem närmaste åren kommer det bli svårt för majoriteten av dagens singel män att skaffa partner tyvärr. Kvinnor har för stor makt som sagt, vilket leder till orimliga krav osv. Denna balans anser jag kräver mycket för att båda könen skall kunna bli lyckligare.