• Cooffe32

Varför är ni kvinnor så ytliga?

Vill påpeka som andra personer gjort tidigare.. Alla kvinnor är inte enbart ytliga etc. 

Dock är en stor majoritet av dagens kvinnor i detta samhälle väldigt fokuserade på sitt utseende och även kräver att mannen skall uppfylla deras dröm ideal till partner. Mycket p.g.a den makt som kvinnor har i dejting världen medför att dem kan sätta höga krav.

Skall du söka efter kvinna som hellre värderar personligheten högst och ej är upptagen av sin karriär, så tipsar jag att leta upp olika föreningar, klubbar, aktiviteter m.m för att kunna träffas upp i verkligheten. Oftast är b la lite "mulliga" kvinnor mycket charmiga:)

• Cooffe32
    Anonym (Börja sticka) skrev 2024-02-04 19:18:17 följande:
    Det gäller både män och kvinnor. Man ska se bra ut, ha ett bra jobb och ett lyckligt liv och fritid och ett lyckligt förhållande
    Min tanke är att sociala medier har en stor del att göra med dom idealen.
    Människor i dag har inte tid är otåliga och behöver stimulans utifrån för att fungera. 12 sekunder är i genomsnitt den tid som läggs på vår förmåga att bestämma om en artikel eller ämne är intressant.
    12 sekunder..

Sanningen är ju att ingen människa når upp till de idealen som existerat iutan de flesta av oss har ett relativt vardagligt liv.
    Fasaden betyder inget för den kan rasa och då står man med ett sårat ego  skägget i brevlådan eller så har det pissats i det blå skåpet

Om vi släpper dessa förväntningar betyder det att det kommer att juffsas i stugorna?
    Kanske. Men det är en utopi att att alla får rulla runt i halmen. Tyvärr är livet hårt.
    Instämmer helt att vi människor idag är enormt uppjagade, stressade och lider av psykisk ohälsa. Lite beror det givetvis också på sociala medier, kvälls tidningar etc.

Hänger lite också ihop med denna Sverige bild som alla gott med på. Man skall vara på ett visst sätt, se ut på ett visst sätt, ha viss typ av karriär. Men genom att "tvingas" stanna upp och tänka till lite, hoppas jag majoriteten av folk skaffar sig rätt information om hur man kan leva ett "normalt" liv.

Dem närmaste åren kommer det bli svårt för majoriteten av dagens singel män att skaffa partner tyvärr. Kvinnor har för stor makt som sagt, vilket leder till orimliga krav osv. Denna balans anser jag kräver mycket för att båda könen skall kunna bli lyckligare.
  • Cooffe32
    Anonym (X) skrev 2024-02-04 20:43:33 följande:
    Vad betyder det här?
    Detta syftar till att du ej behöver leva upp till alla ideal som media eller vi själva målat upp. Ett enkelt vanligt liv som även innebär att du kan hinna med mycket annat också:)
  • Cooffe32
    Anonym (Börja sticka) skrev 2024-02-05 13:55:11 följande:
    Kvinnor har för stor makt?
    Där håller jag inte med dig. Det kvinnor- och män har "makt" över är deras egna liv.
    Inget konstigt att kvinnor har "makt" över sitt liv, sin kropp, den egna ekonomin och val av partner.
    Alla individer har helt egen kontroll eller makt över sina egna val i livet. 
    Det som jag syftar till är just dejting i dagens samhälle, där kvinnor har all makt. Finns uppsjö av forskning som styrker detta(könsobalans i många åldersgrupper, media och samhällets påverkar etc)
    Mitt förslag ursprungligen i denna tråd var att ge tips till T.S att kunna få positiv feedback att gå vidare i livet.
    Framtidens räddning för dagens unga män är enligt mig att utbilda sig, skaffa att yrke man trivs med samt låta AI hjälpa till att vara din partner. Dem flesta av framtidens kvinnor kommer enligt forskning i mycket stor utsträckning satsa på karriären, vara mega kräsna och ställa orimliga krav på sin partner vilket bara leder till psykiskt ohälsa/drogmissbruk etc. 

Det finns hopp T.S:)
  • Cooffe32
    Anonym (X) skrev 2024-02-04 23:28:21 följande:

Hur ska folk tvingas?

Men genom att "tvingas" stanna upp och tänka till lite, hoppas jag majoriteten av folk skaffar sig rätt information om hur man kan leva ett "normalt" liv.
    ?-------------------

Syftet här är att när folk kommer till instinkten att man "tvingas" stanna upp och så kommer många individer få till sig "rätt" information eller kanske hjälp med att leva ett "vanligt" liv. Allt beroende på hur man själv ser på det. I detta fall handlar det om att undvika allt jagande, stress, pressa sig själv etc. Inget vi människor mår bra alls av
  • Cooffe32
    Anonym (Doh) skrev 2024-02-11 14:21:44 följande:
    Kvinnor har inte all makt. Männen är fria att undvika nätdejting, männen är fria att självförverkliga sina drömmar utan en kvinna, männen är fria att säga ja tack eller nej tack till de dejtingmöjligheter som finns. Männen är fria att göra vad de själva vill för att öka eller minska sina dejtingmöjligheter.

det finns ingen, ingen, ingen och inget som hindrar männen. Vill männen knulla, gör vad som krävs för att knulla, vill männen inte knulla, gör jack shit. Ingen kvinna bryr sig. inte direkt som så att vi säger ?åh nej fasen att Palle gett upp hoppet om kvinnor? om Palle skulle avregistrera sig på tinder :)
    Återigen så referear jag till forskning också även till min egen erfarenhet av som volontär arbetare i 8 år. Kvinnor har mega makt i dejtingvärlden. Handlar inte om att nedvärdera kvinnor, utan ren fakta(som finns att läsa i tråden också). Vad sedan alla väljer att göra, är upp till varje individ.

Alla individer är som jag sagt innan helt fria att välja sina egna liv. Oavsett vad.
    Jag själv personligen hoppas att mitt syfte till TS når fram och den väljer att följa dem råden. Ett val individen väljer själv.
  • Cooffe32
    Smecker skrev 2024-02-11 15:13:29 följande:
    Intressant, berätta mer om hur denna makt yttrar sig och vad det är som gör att endast kvinnor har denna makt men inte män. Vad är ens makt i dejtingvärlden? Att kunna välja bort någon? Det kan alla. Att välja någon som inte vill ha en? Det kan ingen. Så vad är makt i dejtingvärlden menar du?
    Dem allra flesta kvinnor har denna makt genom t ex genom mängder med män skriver till dem på  nästan alla dejtingsidor. Visst kanske det är viss form av desperationen p.g.a olika orsaker eller omständigheter, men detta ger Kvinnor ett övertag samt enorm makt. Ungefär som att sålla bland 600 individer skulle ansöka ett jobb. 

Du kan enkelt söka upp på internet att detta stämmer. Även vad gäller könsobalans bland vissa åldersgrupper, medias påverkan, psykiskt ohälsans inverkan osv.
  • Cooffe32
    Anonym (A) skrev 2024-02-11 17:54:21 följande:
    Va, då makt. Kvinnorna tvingar inte män att skriva till dom

Makten  har inget att göra med om kvinnor tvingar en man till att skriva. Utan om makten att få det dem vill i dejtingvärlden. Detta gäller inte alla kvinnor, men dem allra flesta. Inget illa menat alls, utan enbart fakta
  • Cooffe32
    Anonym (Doh) skrev 2024-02-11 18:19:39 följande:

Jasså vilken forskning? Dina egna anteckningar från flashback? vad har volontärarbete att göra med bortvalda oattraktiva män? 

och vilken makt är det som kvinnor har som männen inte har? Är det att kvinnor lärt sig ordet nej tack? Att män inte lärt sig det än? Då kanske det är på tiden att de gör det 

---------------?-------------------------

Du kan enkelt googla upp forskningen. Tar inte så lång tid. 

Ifall du skulle jobba som volontär skulle du få en helt annan syn på samhället och mycket livserfarenhet. 
    Hahahaha handlar inte om att männen inte kan ta ett nej. Utan snarare svårigheterna att hitta sällskap i ett samhälle där det råder stor obalans mellan könen i många åldersgrupper, vilket leder till öka trafficking, som också givit dem flesta kvinnor makten att sålla bort männen som inte uppfyller dem flesta orimliga kraven. Förstår att detta är svårt att ta in, men läs på så blir det enklare för er:)

Önskar er en trevlig kväll 

• Cooffe32
    Smecker skrev 2024-02-11 18:38:45 följande:
    Cooffe32 skrev 2024-02-11 17:36:08 följande:
    Makten  har inget att göra med om kvinnor tvingar en man till att skriva. Utan om makten att få det dem vill i dejtingvärlden. Detta gäller inte alla kvinnor, men dem allra flesta. Inget illa menat alls, utan enbart fakta

Vad är det för typ av makt, att mängder med män skriver till dem? På vilket sätt ger det kvinnor makt om de får 2000 meddelanden med "Hej, ligga?"? Det är du som påstår dig hänvisa till forskning och fakta, varför skall jag söka på internet?

Ah, makten att få det de vill i dejtingvärlden? Är det på grund av denna makt som så många kvinnor beklagar sig över att det är så få vettiga män där ute?

Du behöver kolla upp definitionen av makt, för inget av det du påstår stämmer.
    Haha skall absolut kolla upp den definitionen. Du har säkert gott om bevis som stärker dina utlägg också. Vad får dig att tro att alla män skriver just "Hej,ligga"? 

Du väljer helt själv vad du vill tro på. Vill du ej lägga ned tid på att kolla upp detta, så strunta i det. Gav dig bara ett förslag.

Har tillräckligt med egen livserfarenhet, kollat upp grundlig forskning att det stämmer, prata med mängder av olika individer(män som kvinnor). Detingvärlden(kvinnor har makten) ser ut som den gör i dagens samhälle. 
  • Cooffe32
    Trent skrev 2024-02-11 19:53:35 följande:
    Det jobbiga med att försöka framstå som påläst är att förr eller senare kommer någon och frågar efter källor. Du liksom de flesta andra som inte har något annat än totalt grundlösa påståenden och ett vagt minne av att en artikel du läste för några år sedan (garanterat fler år än du tror) nämnde nån studie, väljer då att be motparten kolla upp fakta. Det är såklart helt okej. Och kanske tror du (du verkar inte supersmart) att du faktiskt framstår som trovärdig ändå och förväntar dig att folk ska argumentera seriöst mot dina så kallade fakta. 

Det är ganska gulligt.
    Ganska gulligt med alla kränkande kommentarer också. Kan ta det alla dagar i veckan, det är lugnt:).

Ni får tro precis vad ni vill. Finns ingen anledning att ange källor till personer som enbart kränker individer. Har bättre saker för mig här i livet. Vet precis vad jag pratar om och kommer fortsätta stötta individer som ber om råd. Vilket var min grundläggande tanken med att skriva i denna tråd. 

Önskar er alla en trevlig kväll 
  • Cooffe32
    Trent skrev 2024-02-11 20:32:48 följande:
    Offerkoftan på och så fly fältet. En klassiker!

------------------------------------

Visst är det en klassiker haha.
    Att inte vilja argumentera med personer som spyr ur sig kränkande kommentarer till en individ man inte vet ett dugg om. Säger bara mer om hur du är som individ.
    Men tillslut hittar även ni sanningen i detta. Utan att man behöver lägga ut källor:). 
  • Cooffe32
    Trent skrev 2024-02-11 21:19:04 följande:
    Vilka kränkande kommentarer menar du egentligen? Att du inte verkar vara smart? Kom igen! Läs dina inlägg i denna tråd och säg sen att du inte håller med mig. Jag utmanar dig. 
    Läs igenom vad du själv skrivit:). Ingen idé att samtala med personer som håller på kränkningar:). 
    Har redan sagt vad som behöver sägas:)
  • Cooffe32
    Anonym (A) skrev 2024-02-11 21:22:08 följande:
    👍
    --------?-----------------------------
    Eftersom du själv verka veta allt redan är det väl ingen idé att ens svarar på frågorna.. Du verkar ju veta allt om mig också haha. Tydligen har jag ingen Universitet utbildning enligt dig. Vilket du kan bevisa genom du själv spekulerar mot en individ du ej känner till...

Du verkar ju vara en expert på detta område redan. Jag har redan läst tillräckligt mycket om det jag sagt samt har erfarenheten och är säker på min sak. Har svarat tillräckligt redan. 
    Jag låter istället framtiden tala och så får vi se vem som har rätt helt enkelt. 

Ha det 
  • Cooffe32
    Anonym (Doh) skrev 2024-02-11 22:18:24 följande:
    Vad är kränkande? Är du en sådan som drar kränkthetskortet och urvattnar begreppet kränkt? påstår man att studier bevisar x, så blir man inte kränkt för att man tvingas visa referenserna. blev du kränkt för att du behövde källhänvisa på dina akademiska studier med? eller du kanske inte är akademisk utbildad? Utan en volontär i livets hårda skola? :)

men din taktik talar sitt tydliga spår, hade du haft belägg för dina påståenden hade du gladeligen skyltat med dom i ansiktet på oss, men nej, de lyser med sin frånvaro, mycket märkligt :)

?-------------------?---------------------------

Har redan sagt det som behöver sägas(att kvinnor har makten vid dejting) Behöver inte skylta med källor eller liknande heller till sådana som kränker en person med påståenden, när man inte känner till personen. Behövs heller inte för den delen visa referenser eller liknande. Vill man ta redan på fakta, så är det upp till en själv enligt mig. Förstår att detta verkar sticka i ögonen :). 
  • Cooffe32
    Trent skrev 2024-02-11 23:17:43 följande:
    Då noterar jag att det du behövde säga är att det inte finns något belägg för att kvinnor har makten vid dejtning förutom dina personliga anekdoter som vi båda (förmodar jag) är överens om är värda noll och intet.

Du behöver inte rätta mig för jag har inte fel. 
    Enligt dig är dem värda noll och intet.
    Men dem allra flesta kvinnor har makten vid dejting. Så enkelt är det. Vad du tror är upp till dig
Svar på tråden Varför är ni kvinnor så ytliga?