Varför är ni kvinnor så ytliga?
Jag upplever många kvinnor som ytliga, och drar vita lögner. Varför?
Jag upplever många kvinnor som ytliga, och drar vita lögner. Varför?
Det är kvinnor generellt som avgör tillgången på sex, så en viss makt finns.
Detta är så intressant. Den här makten som vi kvinnor besitter och plågar alla världens män med. Om jag skulle förenkla den i en mening: Män är kåta och kvinnor är selektiva.
Efter att behövt ha kämpat för att få bli myndighetsförklarade, få rösta, få vara med på arbetsmarknaden på samma villkor som män, kunna ställa sin man inför rätta om denne våldtar i äktenskap osv. osv. kan det ju kännas lite skönt att vi haft någon slags makt genom tiderna iallafall.
(Det är dock inte makt vi pratar om, det är survival of the fittest, natural selection eller hur man formulerar det. Nämn en art på denna jord där hanar inte på ett eller annat sätt behöver kämpa för en hona. Vi tänker att vi är fria i alla våra val men det är en högst biologiska process som handlar om att hitta en lämplig partner att yngla av sig med. En man däremot, han vill bara sprida sin säd och behöver inte vara lika selektiv, anything goes, men så funkar det inte för en kvinna som ska bära och vårda ett barn och som är programmerad att hitta en lämplig partner för avling.)