• Anonym (Nr1)

Varför är ni kvinnor så ytliga?

Jag upplever många kvinnor som ytliga, och drar vita lögner. Varför?

• Svar på tråden Varför är ni kvinnor så ytliga?
  • Cooffe32
    Smecker skrev 2024-02-11 18:38:45 följande:
    Cooffe32 skrev 2024-02-11 17:36:08 följande:
    Makten  har inget att göra med om kvinnor tvingar en man till att skriva. Utan om makten att få det dem vill i dejtingvärlden. Detta gäller inte alla kvinnor, men dem allra flesta. Inget illa menat alls, utan enbart fakta

Vad är det för typ av makt, att mängder med män skriver till dem? På vilket sätt ger det kvinnor makt om de får 2000 meddelanden med "Hej, ligga?"? Det är du som påstår dig hänvisa till forskning och fakta, varför skall jag söka på internet?

Ah, makten att få det de vill i dejtingvärlden? Är det på grund av denna makt som så många kvinnor beklagar sig över att det är så få vettiga män där ute?

Du behöver kolla upp definitionen av makt, för inget av det du påstår stämmer.
    Haha skall absolut kolla upp den definitionen. Du har säkert gott om bevis som stärker dina utlägg också. Vad får dig att tro att alla män skriver just "Hej,ligga"? 

Du väljer helt själv vad du vill tro på. Vill du ej lägga ned tid på att kolla upp detta, så strunta i det. Gav dig bara ett förslag.

Har tillräckligt med egen livserfarenhet, kollat upp grundlig forskning att det stämmer, prata med mängder av olika individer(män som kvinnor). Detingvärlden(kvinnor har makten) ser ut som den gör i dagens samhälle. 
  • Anonym (Bejbi)

Det är kvinnor generellt som avgör tillgången på sex, så en viss makt finns.

• Trent
    Cooffe32 skrev 2024-02-11 19:03:57 följande:
    Haha skall absolut kolla upp den definitionen. Du har säkert gott om bevis som stärker dina utlägg också. Vad får dig att tro att alla män skriver just "Hej,ligga"? 

Du väljer helt själv vad du vill tro på. Vill du ej lägga ned tid på att kolla upp detta, så strunta i det. Gav dig bara ett förslag.

Har tillräckligt med egen livserfarenhet, kollat upp grundlig forskning att det stämmer, prata med mängder av olika individer(män som kvinnor). Detingvärlden(kvinnor har makten) ser ut som den gör i dagens samhälle. 
    Det jobbiga med att försöka framstå som påläst är att förr eller senare kommer någon och frågar efter källor. Du liksom de flesta andra som inte har något annat än totalt grundlösa påståenden och ett vagt minne av att en artikel du läste för några år sedan (garanterat fler år än du tror) nämnde nån studie, väljer då att be motparten kolla upp fakta. Det är såklart helt okej. Och kanske tror du (du verkar inte supersmart) att du faktiskt framstår som trovärdig ändå och förväntar dig att folk ska argumentera seriöst mot dina så kallade fakta. 

Det är ganska gulligt.
  • Anonym (K)

Detta är så intressant. Den här makten som vi kvinnor besitter och plågar alla världens män med. Om jag skulle förenkla den i en mening: Män är kåta och kvinnor är selektiva. 

Efter att behövt ha kämpat för att få bli myndighetsförklarade, få rösta, få vara med på arbetsmarknaden på samma villkor som män, kunna ställa sin man inför rätta om denne våldtar i äktenskap osv. osv. kan det ju kännas lite skönt att vi haft någon slags makt genom tiderna iallafall.

(Det är dock inte makt vi pratar om, det är survival of the fittest, natural selection eller hur man formulerar det. Nämn en art på denna jord där hanar inte på ett eller annat sätt behöver kämpa för en hona. Vi tänker att vi är fria i alla våra val men det är en högst biologiska process som handlar om att hitta en lämplig partner att yngla av sig med. En man däremot, han vill bara sprida sin säd och behöver inte vara lika selektiv, anything goes, men så funkar det inte för en kvinna som ska bära och vårda ett barn och som är programmerad att hitta en lämplig partner för avling.)

• Cooffe32
    Trent skrev 2024-02-11 19:53:35 följande:
    Det jobbiga med att försöka framstå som påläst är att förr eller senare kommer någon och frågar efter källor. Du liksom de flesta andra som inte har något annat än totalt grundlösa påståenden och ett vagt minne av att en artikel du läste för några år sedan (garanterat fler år än du tror) nämnde nån studie, väljer då att be motparten kolla upp fakta. Det är såklart helt okej. Och kanske tror du (du verkar inte supersmart) att du faktiskt framstår som trovärdig ändå och förväntar dig att folk ska argumentera seriöst mot dina så kallade fakta. 

Det är ganska gulligt.
    Ganska gulligt med alla kränkande kommentarer också. Kan ta det alla dagar i veckan, det är lugnt:).

Ni får tro precis vad ni vill. Finns ingen anledning att ange källor till personer som enbart kränker individer. Har bättre saker för mig här i livet. Vet precis vad jag pratar om och kommer fortsätta stötta individer som ber om råd. Vilket var min grundläggande tanken med att skriva i denna tråd. 

Önskar er alla en trevlig kväll 
  • Trent
    Cooffe32 skrev 2024-02-11 20:12:10 följande:
    Ganska gulligt med alla kränkande kommentarer också. Kan ta det alla dagar i veckan, det är lugnt:).

Ni får tro precis vad ni vill. Finns ingen anledning att ange källor till personer som enbart kränker individer. Har bättre saker för mig här i livet. Vet precis vad jag pratar om och kommer fortsätta stötta individer som ber om råd. Vilket var min grundläggande tanken med att skriva i denna tråd. 

Önskar er alla en trevlig kväll 
    Offerkoftan på och så fly fältet. En klassiker!
  • Cooffe32
    Trent skrev 2024-02-11 20:32:48 följande:
    Offerkoftan på och så fly fältet. En klassiker!

------------------------------------

Visst är det en klassiker haha.
    Att inte vilja argumentera med personer som spyr ur sig kränkande kommentarer till en individ man inte vet ett dugg om. Säger bara mer om hur du är som individ.
    Men tillslut hittar även ni sanningen i detta. Utan att man behöver lägga ut källor:). 
  • Smecker
    Cooffe32 skrev 2024-02-11 19:03:57 följande:

Till skillnad från dig så har jag en akademisk examen som tangerar ämnet, samt stor vana att söka och läsa forskning inom fältet. Det är du som driver en tes, varsågod att presentera forskning som stödjer din tes.

Väljer vad jag vill tro på? Ah, det är en religion du åberopar, inte fakta. Då förstår jag.

Men för att jag tycker att det är så himla roligt att diskutera makt; varifrån kommer kvinnornas makt inom dejtingvärlden? Vilka maktresurser har kvinnor, och hur yttrar sig deras maktutövning? Det är rätt basala frågor som du som läst massor med forskning på ämnet med lätthet kan svara på.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Trent
    Cooffe32 skrev 2024-02-11 20:55:45 följande:
    Visst är det en klassiker haha.
    Att inte vilja argumentera med personer som spyr ur sig kränkande kommentarer till en individ man inte vet ett dugg om. Säger bara mer om hur du är som individ.
    Men tillslut hittar även ni sanningen i detta. Utan att man behöver lägga ut källor:). 
    Vilka kränkande kommentarer menar du egentligen? Att du inte verkar vara smart? Kom igen! Läs dina inlägg i denna tråd och säg sen att du inte håller med mig. Jag utmanar dig. 
  • Anonym (A)
    Smecker skrev 2024-02-11 21:05:27 följande:
    Till skillnad från dig så har jag en akademisk examen som tangerar ämnet, samt stor vana att söka och läsa forskning inom fältet. Det är du som driver en tes, varsågod att presentera forskning som stödjer din tes.

Väljer vad jag vill tro på? Ah, det är en religion du åberopar, inte fakta. Då förstår jag.

Men för att jag tycker att det är så himla roligt att diskutera makt; varifrån kommer kvinnornas makt inom dejtingvärlden? Vilka maktresurser har kvinnor, och hur yttrar sig deras maktutövning? Det är rätt basala frågor som du som läst massor med forskning på ämnet med lätthet kan svara på.
    👍
Svar på tråden Varför är ni kvinnor så ytliga?