Anonym (Jl) skrev 2024-02-04 16:14:55 följande:
Nej absolut inte, vi har genomgått IVf i 2 år och försökt bli gravida. nu Blev jag det naturligt, och detta är nog sista chansen för mig att bli gravid. Det har gått upp och ner med sonen. Men han har blivit värre nu och jag har försökt ge det tid, haft extrem tålamod och förståelse.
jag känner att det inte är mitt problem att jag ska lägga mig i någon BUP, det är pappans och mammans ansvar för hur de väljer att uppfostra sitt barn. Grejen är den att okej pojken är krävande, men de är inte mitt problem, det är respektlösheten, att han får allt han vill bara för att ?lugna honom? han är så sjuuukt otrevlig.
jag tänker inte åka bort då detta är mitt hem, sambon har den möjligheten. Oavsett pågår en utredning just nu, eller han står i kö. Dessa känslor är extrema just nu. Så att om jag ska med till BUP känner att jag tränger mig på. Föräldrarna vet själva inte hur de ska hantera ungen, om de själva ej vet, hur ska det underlätta för mig? Ja behöver lugn och ro NU!!
:( orkar ej alltså.
Det är väl deras hem oxå eller har de flyttat hem till ditt hem och hyr rum hos dig?
Tror du måste växa upp och inse att ska ni vara tillsammans så är hans son även ditt ansvar och då kan du behöva hjälpmedel hur hantera honom.
Eller tänker du sen att när erat barn kommer att ni blir två familjer där hans son inte ingår i vad ni ska göra.
Ni är en familj på tre st snart är ni 4 i den familjen.