Inlägg från: Anonym (Malus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malus)

Blir galen

Anonym (Valentina) skrev 2024-02-04 17:24:15 följande:

Hur i hela friden tänker du ens som skaffar barn i den där situationen? Ungen är ditt bonusbarn, oavsett du vill det eller inte. Han kommer vara i din sambos liv för alltid. Klarar du inte av honom, var det ju oerhört korkat att skaffa barn med ungens pappa.

Du ser ju dessutom vilken kass pappa han är som inte verkar ta barnets problematik på allvar. Och honom vill du ha som pappa till dina barn..?

Fattar inte hur folk tänker.

Nej, ungen är inte en bonus. Vet du inte ens vad "bonus" betyder?
    Då tycker jag att du ska slå upp ordet, behöver du hjälp så säg bara till.

Till ts, du måste inte se hans jobbiga unge som en bonus när det inte är det. Bättre att säga styvbarn, eller (som jag gjorde) malus.
    Malus är motsatsen till bonus, och det känns mer som att du känner så.

Alla som blir arga får skälla, men det är dagens sanning.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Skärpdig) skrev 2024-02-05 18:48:03 följande:

Skärp dig du är vuxen du valde att skaffa barn med en man som har barn sedan tidigare du kan inte be honom ta sin son någon annanstans för att du är gravid och lite trött skärp dig

ja uppenbarligen är det säkert väldigt jobbigt för hns mamma som har honom mestadel av tiden och man ska utgå från ett barnperspektiv och då får pappan dra lassetom du tycker han ska knuffa undan sin son så gör du bäst i att flytta kvinnor som du är en skam

skäro dig

käs på om npf gå med i stödgrupper skaffa bildstöd anpassa hemmet och du får sjutton anpassa ditt bemötande och gnäll sättet du skriver om sonen är nedvärderande och kränkande en soc anmälan vore väl på sin plats du borde inte ens ha barn din egoist

När slutade man ha lektioner i svenska i skolan?
    Grammatik, interpunktion och annat som gör en text läsbar?
  • Anonym (Malus)
    Anonym (JB) skrev 2024-02-05 20:10:16 följande:

Detta måste ju vara världsrekord i off topic...

Som sagt. Flört
  • Anonym (Malus)
    Anonym (JB) skrev 2024-02-05 20:10:16 följande:

Detta måste ju vara världsrekord i off topic...

Om du läst vad jag svarade på så hade du kanske, eventuellt förstått min kommentar.
    Så gå tillbaka och kika, fattar du inte då så kan jag förklara.
  • Anonym (Malus)
    Hysteri skrev 2024-02-06 16:39:49 följande:
    Så ens egen barn kan inte skrika och tjuta halva nätterna när dom är bebisar?

Aldrig bråka och uppföra sig illa när dom blir äldre?

Och helt plötsligt kommer man få massor med egen tid som var som viktigt för ts?

Intressant hur perfekta ens egna barn är HAHAHAHAHAHA 
    Man har oerhört mycket mer tålamod med sina egna barn än med andras ungar.

Haha på dig själv.
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2024-02-06 19:51:30 följande:
    Det är rätt vanligt att folk skriver att -Står du inte ut med särkullen så skaffa aldrig egna barn.
    Det är korkat att skriva så eftersom en särkulle inte kan jämföras med ett eget barn. De står så långt från varann att det är som att jämföra elefanter med päron.
    En särkulle är något som kommer på köpet, och som man får stå ut med tills den flyttar ut. Det är som att ha en gäst som inte har vett att gå hem, därför får man heller ingen egentid och kan slappna av när de är på umgänge.
    Precis. Det är därför jag väljer att kalla dem för malusungar.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Annat) skrev 2024-02-06 20:14:09 följande:

Precis. Det är därför jag väljer att kalla dem för malusungar

Nyfiken fråga, är era män medvetna om er syn på deras barn? Lite laddat ämne tänker jag när man bor ihop.

Jag har inte en man med barn idag.
    Han vet att jag inte tyckte om dem.

Min partner idag är lyckligt barnfri och mina ungar är utflugna sedan länge.
    Skulle inte på några villkor bli ihop med en man med omyndiga barn idag.
Svar på tråden Blir galen