Inlägg från: Ess |Visa alla inlägg
  • Ess

Blir galen

Hysteri skrev 2024-02-06 11:35:55 följande:

Du tycker det är drygt med barn så därför väljer du att bli gravid och skaffar mer barn som kommer ta upp din tid tålamod?

Ok . För mig låter det som. Jag har ont i foten så därför jag tar en hammare och slår allt vad jag orkar på foten och hoppas att det blir bättre

Låter logiskt eller hur?

Om du nu tycker det är så jäkla drygt med ungar och vill ha egen tid så kommer väl för fan fler barn inte lösa problemet?

Man kan ju undra hur vissa tänker

Aldrig hört, egna barn och andras ungar?
    Självklart är egna en helt annan sak än särkullar.
  • Ess
    Hysteri skrev 2024-02-06 16:39:49 följande:
    Så ens egen barn kan inte skrika och tjuta halva nätterna när dom är bebisar?

Aldrig bråka och uppföra sig illa när dom blir äldre?

Och helt plötsligt kommer man få massor med egen tid som var som viktigt för ts?

Intressant hur perfekta ens egna barn är HAHAHAHAHAHA 
    Man älskar sina barn även när de är jobbiga i perioder. Andras ungar är enbart jobbiga. Jag gillar definitivt inte andras ungar, men älskar mina egna. Att skriva att ts inte ska skaffa egna barn för att hon tycker särkullen är jobbig, är rätt korkat. Tyvärr är särkullen rätt liten ännu, så hon får stå ut rätt länge innan han flyttar ut.
  • Ess
    Anonym (Bizzi) skrev 2024-02-06 16:49:02 följande:
    Jo, men nu har hon ju även valt dessa två "särkullar", de kommer för evigt vara en del av hennes och hennes barns liv. Om man känner allra minsta aversion mot dem innan man blir gravid så...BLI INTE GRAVID. Det är väl självklart för de allra flesta. 

Hon tycker inte om dem, hon vill inte vara med dem, hon är tvingad att vara med dem på helgerna. Det kommer garanterat inte bli lättare när bebin är född, tvärtom! Då kommer det bara kännas tusen gånger jobbigare. 

Om det är något man har lärt sig av Familjeliv så är det att ALDRIG ingå i en styvfamilj. Nog för att hälsan tiger still, men jag har aldrig hört någon här säga att det är kul eller underbart. Snarare ett helvete. Du är ju en av dem som avskyr det mest av allt. 

Om jag vore TS skulle jag hoppa av skeppet innan det har kraschat. Särbo hela dagen lång! 
    Den största nackdelen för ts är att särkullen är så pass ung, jag hade i alla fall ett slutdatum att se fram emot sas.
    Jag skulle aldrig någonsin ge mig in i något liknande igen med hemmaboende ungar, det är en välsignelse när de blivit vuxna och skaffat egna liv.
  • Ess
    Hysteri skrev 2024-02-06 19:23:49 följande:
    Har jag sagt nåt annat? Jag enbart påpekade för TS att egentid som hon bedyrade vikten av kommer ju knappast att minska om hon skaffar en unge 

Sen tycker man det är väldigt tråkigt att du börjar kalla andra för korkade för dom har en åsikt du inte delar  

Men men förmodar att mitt inlägg kränkte dig rejält och därför du blev så arg 
    Det är rätt vanligt att folk skriver att -Står du inte ut med särkullen så skaffa aldrig egna barn.
    Det är korkat att skriva så eftersom en särkulle inte kan jämföras med ett eget barn. De står så långt från varann att det är som att jämföra elefanter med päron.
    En särkulle är något som kommer på köpet, och som man får stå ut med tills den flyttar ut. Det är som att ha en gäst som inte har vett att gå hem, därför får man heller ingen egentid och kan slappna av när de är på umgänge.
  • Ess
    Anonym (Annat) skrev 2024-02-06 20:14:09 följande:

Precis. Det är därför jag väljer att kalla dem för malusungar

Nyfiken fråga, är era män medvetna om er syn på deras barn? Lite laddat ämne tänker jag när man bor ihop.

Självklart. Hade man inte kunnat prata om elefanten i rummet, så hade det inte funkat att bo ihop.
  • Ess
    Anonym (Bizzi) skrev 2024-02-07 09:51:39 följande:
    Jo, skaffa barn - men inte med den mannen. Det är det vi menar.

Om du avskyr bonusbarnen så skaffa barn med någon annan. Dessa bonusbarn kommer inte gå upp i rök bara för att man önskar det. Dessutom kommer din mans gener gå igen i ditt eget barn, för att inte tala om hans uppfostringsmetoder. Hur knasigt är det inte att vilja ha ett barn med någon som har misslyckats totalt med att uppfostra sina tidigare barn? 
    Tja, för min del var de tonåringar, så jag behövde inte stå ut så länge. Men för ts är det värre, särkullen är ju rätt liten ännu.

Hans gener har jag inte haft problem med. Sen uppfostran är ju helt annorlunda när man bor ihop, barnen Har inte samma makt då. Dessutom är det inte han ensam som uppfostrar våra barn. Men jag kan säga att han ställer större krav på våra än vad han gjorde med särkullarna, de skulle passas upp som småbarn trots sin ålder.
Svar på tråden Blir galen