• Sayuri

Tycker ni japanska kvinnor är söta?

Anonym (zingo) skrev 2024-02-25 09:34:44 följande:

Jag har ingen särskild erfarenhet av japanska kvinnor, men tycker att de ser både vackrare ut och är mindra manhaftiga än västerländska kvinnor. Det kanske bara är en förutfattad åsikt som jag har, men på något sätt verkar de vara mer feminina i sin natur, vilket jag tycker är väldigt tilltalande. 

Japan är fortfarande ett mycket ojämlikt samhälle ur ett könsperspektiv. För en japansk kvinna kan en yrkeskarriär vara mycket svår att kombinera med familj och barn. Den traditionella modellen är att männen skaffar en yrkeskarriär, medan kvinnorna tar hand om barn, hem och hushåll. Det här gör ibland att männen tenderar att bli mer socialt agressiva i sin framtoning, medan kvinnor backar till en mer laid-back och feminin stil.
  • Sayuri
    XDX skrev 2024-02-25 11:49:17 följande:

Jag tycker asiatiska kvinnor ofta är väldigt söta. Och trevliga. 

Men, och detta kanske är en fördom, och jag är helt öppen med att få den krossad - de är nästan alltid väldigt späda och kanske lite timida. Det får mig att tro att de inte kommer ta för sig i sängen och leva ut njutningen, att de kanske skulle kunna vara tråkiga i sängen. Och spädheten ger mig intrycket att de inte skulle trivas bra med en stor kuk. Har jag helt fel här? Jag har aldrig varit med en asiatisk kvinna och blir gärna upplyst. 

Obs att min ev fördom ovan inte alls är en kritik mot späda timida kvinnor - det är ett sätt att vara som kan vara helt fantastiskt för en man som älskar det!

Jag tror att det är lite fördomar. Nu är jag visserligen bara halvjapanska, men har ändå de kroppsliga attributen som är vanligast för asiatiska kvinnor, dvs kort och väldigt petite i största allmänhet.

Min man är svensk, och med de för de svenska männen vanliga kroppsdragen, dvs även, ja, storleksmässigt. Om du frågar mig, så föredrar jag den där rejäla grovleken alla dagar i veckan. Hands down. Även efter alla dessa år som vi varit gifta, så går jag fullkomligt igång på det.

Snäll och feminint mjuk till sättet är jag till vardags, pga min personlighet och eventuellt min rätt så traditionella uppfostran, men jag kan garantera att all timiditet stannar utanför sovrummet.
  • Sayuri
    Anonym (Pixie99_Tink) skrev 2024-02-25 12:29:10 följande:
    Absolut, förut hette du Tink och hade avatarbild på en blond kvinna. Inte helt schysst kanske att ta andras bilder så där. Vet inte vad du får ut av det, men men man är olika.
    Vad i all sin dar pratar du om?????
Svar på tråden Tycker ni japanska kvinnor är söta?