Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Ingen rättighet att skaffa barn

Anonym (TS) skrev 2024-02-06 09:14:22 följande:
    Du tror inte att jag försöker att hitta en partner? 
    Jag är spermadonator. På vilket sätt blir du hjälpt av att jag slutar donera sperma?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:08:17 följande:
    Du slutar att bidra till att denna orättvisa får fortsätta, vi vill väl alla ha ett rättvisare samhälle
    Vilken orättvisa? Senapen har förklarat väldigt pedagogiskt att det finns hjälp för incels så väl som för barnlösa kvinnor. Men du vill inte använda dig av den hjälp som finns. Det är inte det minsta orättvist utan snarare helt rättvist.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:21:15 följande:
    Att gå till en psykolog kan väl knappt anses vara ett hjälpmedel, det finns inga garantier för att man hittar en kvinna att skaffa barn med även om man går till en psykolog
    Det finns heller ingen garanti för att kvinnan faktiskt får en fullbordad graviditet. 
    Så fortfarande helt rättvist. Jag kommer inte att sluta donera sperma pga ditt nonsens.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym skrev 2024-02-06 11:44:06 följande:
    Varför donerar du?
    Vilken ekonomisk ersättning får man?
    Lever du i en relation, om ja, vet din partner om detta?
    Jag har mina skäl till varför jag vill hjälpa barnlösa kvinnor att få barn. Utan att outa mig för mycket kan jag säga att det är pga händelser i släkten.
    Ersättning är 1.24% av prisbasbeloppet. 
    Jag är inte i en relation nu men mitt ex visste om det och accepterade det.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:44:19 följande:
    Om du vill fortsätta att gynna manshatande feminister så är det ditt val och nej jag tror inte att det bara är manshatande feminister som inseminerar sig
    Jag hjälper barnlösa kvinnor oavsett om de är feminister eller inte. Det är ointressant för mig. Med din retorik borde man ta bort all möjlighet till hjälp för kvinnohatande incels. Men det gör man av någon anledning inte. Rättvist?
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn