Inlägg från: Natalina1451 |Visa alla inlägg
  • Natalina1451

BIM mars 2024

Juliab skrev 2024-03-01 07:52:27 följande:

Någon som har koll på om ägglossningen kan komma trots att man har lätta (mycket lätta) blödningar kvar från ett MF? 🤔

Sålänge hcg har sjunkit tillräckligt Kan man ägglossa, men det är svårare för ägget att fästa såklart om det inte är en gästvänlig miljö i livmodern. Det finns dessutom en ökad risk för infektion sålänge man fortfarande blöder och har penetrerande samlag. 
  • Natalina1451

Hej! Vet inte hur många som känner igen mitt namn varit med i trådarna sen juni, fick vårt plus i början på augusti som tyvärr slutade i ett sent missfall i höstas. 
    sen fick vi plus igen i januaritråden (fast i slutet på december) som då misstänktes vara en partiell mola som vi gått på massa kontroller för (8st) och för två veckor sedan så kunde man avskriva den misstanken. men så idag då Hade vi kub, allt ser bra ut med fostret men vi får hög sannolikhet för trisomierna 1:99 (allt över 1:200 räknas till normalt) 

det här skulle bli vårt fjärde barn, men känns ju helt hopplöst det här. förstår inte vad det är som går fel. är det någon som har varit med om detta? Vad visade nipt sedan?? 

vet inte om det skiljer sig åt hur man gör i de olika regionerna men hör i Stockholm blir man då erbjuden nipt som jag gick och tog blodprov för direkt såklart. Men nu är det ytterligare 10 dagar till vi får vårt resultat. vad fan ska man göra nu? 

jah vill absolut inte göra abort jag tror inte på att ett liv är ovärdigt för att man har Downs syndrom, men de andra trisomierna är ju knappt förenliga med liv 😭 

• Natalina1451
    Juliab skrev 2024-03-08 13:20:57 följande:

Hejsan, 
    hur gammal är du? 

vad jag förstått får man automatiskt ganska hög sannolikhet om man är över 35 när man gör KUB. Nipt utesluter istället din ålder och går enbart på värdena från blodprovet. Därför gör många NIPT direkt och hoppar över KUB. 

är det samtliga trisomier ni fått hög sannolikhet på?

Hej!

jag är född -92 så jag fyller 32 i sommar. när man tittade på värdena så var det blodprovet och nackspalten som gjorde att sannolikheten blev hög inte så mycket ålder .. :-/ 

jag förstod det som att det var samtliga, men jag måste erkänna att jah lite tappade fästet när jag hon började prata och exakt vad som sades försvann lite ifrån mig. Därför tog jag istället kort på alla värden och tänkte att då kan jag kolla upp det själv ikväll. 
Svar på tråden BIM mars 2024