Inlägg från: Nostalgitripp |Visa alla inlägg
  • Nostalgitripp

BIM mars 2024

Glider in här. 🙌

Jag har inte stenkoll på när jag hade ägglossning. Jag fick ett utomkvedshavandeskap och opererade bort en äggledare i februari. Jag har inte hunnit få tillbaka min mens ännu utan vi valde att göra ett nytt försök direkt.

Fick positivt ägglossningstest både 28 feb och 4 mars (med negativa test mellan). Jag skulle dock tro att ägglossningen var 4 mars för det var då jag kände av det i kroppen. Jag har alltså BIM antingen 13/3 eller 18/3 (troligtvis det senare), men jag har ju såklart ingen aning om cykeln blir skev pga utomkvedshavandeskapet. 🙈

• Nostalgitripp
    Svartahallon skrev 2024-03-10 05:23:25 följande:
    Vad sjukt! Typ på pricken samma sits som mig! Opererarade bort vänster äggledare 12 Feb (vecka 7+4). Fick positivt ägglossningstest test den 27/2 utan att tempen steg eller att jag kände något i kroppen. Ett ännu mer positivt test den 5/3 och då kände jag av det i kroppen också.

Denna gång har tempen stigit men inte riktigt som ett skolboksexempel. Den håller sig högre än normalt i alla fall, om det nu är ett tecken på något. 

Har troligtvis BIM 18/3 jag med😅
    Håller mina tummar för dig (och mig)! 
    Spännande att det är så lika! 😅 Kom på nu att jag skrev fel. Jag har BIM 19 mars, jag är för otålig så jag räknade fel. 😅 Jag kommer att testa även 14 dagar efter "första ägglossningen", fast jag tror som sagt att testen lurades då. De visade stegring positivt, men ingen känsla alls i kroppen så jag fortsatte testa för säkerhets skull. Sen den 4/3 visade det positivt igen och då kände jag av det i kroppen så jag tror att det var den riktiga ägglossningen. 

Jag håller tummarna för dig med. 😁 Jag hoppas verkligen att det tar sig den här gången. Jag hade ställt in mig på en septemberbebis och har sagt upp parkeringsplatsen på jobbet eftersom jag räknade med att inte behöva den nästa vinter. Om jag blir gravid nu så slipper jag söka nu parkeringsplats. Det är såklart en struntsak i sammanhanget, men det är lite av min målbild att inte behöva någon parkering. 🙈😅
  • Nostalgitripp

Kom på att jag inte la i mig i listan. 😅 Eftersom jag har två datum pga osäker ägglossning så la jag in båda datumen. Hoppas att det är okej. 🙈

1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    14/3 Nostalgitripp (eventuellt) , 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januari.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket.
    19/3 Nostalgitripp (troligtvis), 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb.
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket.
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket.
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket.
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket.
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket.
    3-7/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
  • Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-03-10 09:55:10 följande:

I morgon har de gått 14 dagar sedan min OP (utomkvedshavandeskap) och fick i morse en blinkande smiley på cb ägglossningstest ! Så nu blir de spännande att se om detta är ett falskt alarm eller om de blir en ägglossning inom några dagar! Sett att andra skrivit att kroppen inte fick till en ägglossning men försökt på nytt några dagar senare, håller tummarna att detta går vägen och att kroppen är redo ♥️ 

Efter att ha läst igenom tråden verkar det vara flera här som fått utomkvedshavandeskap i som valt att försöka direkt igen. Ändå skönt att se. Min läkare sa att jag skulle vänta 2-3 cykler, men jag googlade mig till att det mest är för att säkerställa läkning så vi försöker direkt. Min syster opererade också bort en äggledare för några år sedan och blev gravid 2v senare så det håller mitt hopp uppe. 😅
  • Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-03-10 10:57:03 följande:

Nostalgitripp:

Ja jag har sett att flera bestämt sig för att testa direkt igen! Jag tycker också de känns skönt att man inte är ensam om att testa direkt efter operationen! 

Min läkare sa att ägglossningen borde komma igång 2-3 veckor efter OP. Och hon sa att man kan försöka direkt om man vill, men brukar säga att man kan börja efter 1 cykel för att vara säker på att kroppen hunnit läka ordentligt osv. Men att de inte skulle vara någon fara om vi blev gravida direkt :) 

Oj redan efter 2 veckor? Så imponerande att kroppen kan läka så snabbt !! Jag hoppas verkligen att det kan ta sig direkt för oss också, hade varit helt magiskt!

Vi har försökt i över 6 månader så vi va så himla glada när vi fick vårat plus 12/2! Men de blev inte så långvarigt eftersom OP blev akut 26/2 .. :( Dom misstänker även endometrios så känns inte jätte roligt att nu ha 1 äggledare och den ?sjukdomen? .. Pratade med min läkare som opererade mig och hon sa att jag kan få hjälp efter ytterligare 6 månader (min tid börjar inte om på noll) av dessa anledningar. Men jag hoppas så himla mycket att de tar sig innan dess!! 

Jag plussade 24 januari och opererades akut 19 feb. Jag hade förhöjd risk för utomkvedshavandeskap pga en äggledarinflammation för några år sedan så när jag började blöda fick jag direkt ultraljud trots att det var pyttelite blod och ingen smärta alls. Tyvärr var det vänster äggledare som opererades bort och höger äggledare som jag haft äggledarinflammation i så det känns ju lite pissigt. Som tur var så sa läkaren som opererade mig att de högra äggledaren såg fin ut trots allt så jag hoppas att den är funktionell.

Vi har inte försökt länge alls. Graviditeten som slutade i utomkvedshavandeskap tog sig på första försöket och jag hoppas verkligen att det här "nya" försöket också gör det. Sambon vill nämligen hoppa över nästa månads försök om det inte tar sig nu. Vi har redan ett decemberbarn och han tycker att det onödigt att försöka få ett till när vi trots allt är fertila och troligtvis kommer att lyckas även om vi hoppar en månad. Själv är jag inte alls lika säker. Jag har blivit gravid tre gånger med honom (ett missfall, ett barn och ett utomkvedshavandeskap). Det är inte lysande statistik. Speciellt inte eftersom jag nyligt fyllt 35 och dessutom har opererat bort en äggledare. Det måste helt enkelt ta sig nu. Om jag måste vänta med nästa försök till i maj kommer jag att bli knäpp. 
  • Nostalgitripp

Mariiiak94:

Första gången vi plussade var 2017, fast det var oplanerat precis när vi träffats så det gjorde ingenting att det blev missfall då (hur hemskt det än låter). Andra gången vi plussade var 2020 och det var också oplanerat, men välkommet. Det är först nu som vi faktiskt gör ett planerat försök. De två första graviditeterna kan lika gärna ha varit tur/slumpen. Så att vi lyckats förr betyder ju tyvärr inte att det går vägen nu. Vem vet hur många gånger genom åren som det inte blivit något, men jag inte har vetat om det eftersom vi inte aktivt försökt. 🙈

Jo, jag har också fått höra att den andra äggledaren kan plocka upp ägget så det ger ju lite hopp i alla fall. :)

Ni har fortfarande mars och april på er att försöka få en 2024-bebis. 🥰 Jag håller tummarna för att ni får ert plus i mars, men om ni inte får det så kanske ni får ett litet julmirakel. 🥰 

• Nostalgitripp

Mariiiak94 

Din kropp ville ju uppenbarligen bli gravid trots att det inte gick vägen, så det går nog snabbt till nästa plus. 🥰 Hoppas hoppas!

• Nostalgitripp

Jag har en sådan "mensvärk" att jag tog ett nytt ägglossningstest. Tänkte att kroppen kanske lurat mig igen. 😅  Fast det var så negativt det kan bli, vilket jag egentligen visste att det skulle vara eftersom jag är stensäker på att jag hade ägglossning för 7 dagar sedan.

Kom på sen att jag vid tidigare graviditeter haft "mensvärk" ungefär från när ägget fästs och sedan av och till en bit in graviditeten. Det stämmer tidsmässigt, men det kan såklart vara önsketänkande. Det är jag medveten om. Fast ett positivt mindset skadar aldrig. 😅

• Nostalgitripp

Fancyr:

Det råder ju lite delade meningar. En del säger att man absolut inte kan lämna något, medsn andra säger att man kan få molvärk när gulekroppshormonet börjar bildas när ägget fäster. Eftersom jag vill vara positiv så väljer jag att tro att molvärk betyder att ägget fäst. 😅

• Nostalgitripp

1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt).
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet).
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januari.
    18/3 Embarazada 22:a försöket.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket.
    19/3 Nostalgitripp (troligtvis), 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb)
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket.
    23/3 pippi12345, 3e, 8:e försöket
    23/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb.
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket.
    25/3 Pälsboll, 1a barnet, 6e försöket
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket.
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket.
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket.
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket.
    3-7/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.

Jag uppdaterade listan och tog bort mitt datum 14/3. Jag har ju hela tiden trott mer på 19/3, men hoppades på 14/3. 🙈😅

Jag tog ett test nu på morgonen som var toknegativt. Om BIM är 19/3 som jag tror så är det ju alldeles för tidigt att testa nu så jag håller uppe hoppet och går som på nålar i några dagar till. 🙈

Svar på tråden BIM mars 2024