Inlägg från: Anonym (Sopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sopp)

BIM mars 2024

1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket
    2/3 Femman, 5e barnet, 1a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Lusse88, 1a barnet, 4e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januar.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket 
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket

hoppar in då februari misslyckades. Har äl om 2-3 dagar. 
  • Anonym (Sopp)
    Lusse88 skrev 2024-03-07 19:20:01 följande:

Märker att jag inte är ensam om att ta det rätt hårt när andra blir gravida och man själv kämpar månad efter månad i tysthet. Ingen vet att vi försöker. Men helt ärligt, kommer vi fråga om det går att få nån barnlöshetsutredning med tanke på att jag är 35 år och vi har inga barn och vi har snart försökt i ett halvår :/ Vart vänder man sig? Vårdcentralen först? Vill ju gärna inte gå privat då det kan kosta upp till 90000 kr på privata fertilitetskliniker.

Du är absolut inte ensam! Jag fyller 33 i år och maken fyller 38. Vi har inga barn sedan tidigare, när vi väl bestämde oss för att vi verkligen vill ha barn så blev allt helt plötsligt Så påtagligt. Alla gravida, alla som går ut med att de väntar barn. jag har helt plötsligt svårt att hantera det och vill bara undvika dem då min egen sorg gör sig så påtaglig. samtidigt vet jag att 6 månade inte är länge men när man längtar efter något känns det som en evighet. 
    under tiden vi försökt få barn har 3 olika personer i vår närhet gått ut med att de väntar barn.
    ibland Undrar jag om vi väntat för länge. men ingen av oss har någonsin tagit upp barn som ett alternativ tidigare. vi Har ännu ganska många försök kvar innan vi kan söka hjälp.
    Jag kollade upp vad man har för alternativ om man inte vill söka privat, då vänder du dig till gynekologiska mottagningen/barnönskan via landstinget. du fyller i vilken region du tillhör. man kan också ringa via 1177 för att få rådgivning om var man får hjälp.

• Anonym (Sopp)
    Lusse88 skrev 2024-03-17 11:50:15 följande:
    Alltså en fråga:
    Min sambo råkade komma i mig i doggy stående nyss. Vi brukar inte göra det stående. Utan vi brukar ligga ner så det inte rinner ut direkt. Men nu rann det ut :( Och efter han har kommit så kan han inte komma på minst ett dygn igen. Och jag har ägglossning typ nu/närsomhelst, känns det som. Är det kört nu? För det rann verkligen ut... och ägget lär ju inte vara befruktningsdugligt nästa gång han kan...? Alltså om mer än ett dygn.
    Det ska inte ha någon betydelse om man läser vad barnmorskor och läkare skriver. Att ligga kvar efteråt är något som egentligen inte ska spela någon roll. De som ska in simmar in, det som rinner ut är inte bara spermier utan andra vätskor. så jag hade nog inte oroat mig över det så länge han var inne i dig när han fick utlösning.
  • Anonym (Sopp)

Grattis till er som plussat! Så roligt!

Behöver lite hjälp..
    är på bim-2 Äl+11 och imorse vid 8-tiden fick jag mensvärk. Den kom smygande och sedan började det dra och sticka i livmodertrakten. Har endast haft sådan mensvärk en gång tidigare.
    räknade med mens idag då jag är på cd25 och den kan komma från idag till cd27 (supereegelbunden). Brukar ta ca 2 h från mensvärkens start tills den dyker upp. Vid 11-tiden kände jag efter ordentligt mot tappen och fick då en mycket ljust rosa flytning på pappret, vi pratar en tredjedel av min lillfingernagel. var då helt säker på att mensen skulle komma för det brukar börja så?
    har sprungit på toa som en tok, ingen mens!
    nu är det eftermiddag och stickningarna kommer och går, känner mig varm och kall om vartannat och har huvudvärk. 
    blir nästan hoppfull men vågar knappt tro att det inte är mensen som är på gång?
    kan man ha små ljust rosa flytningar innan bim och eller under bim om man är gravid?
    vi har försökt ett tag nu och eftersom jag aldrig varit gravid och aldrig ens hunnit testa innan mensen kommit känner jag mig helt rådvill. Ska jag testa ikväll eller bara fortsätta att vänta? läser Att en del skriver att mensvärk är ett vanligt symptom innan bim på att man kan vara gravid. denna gången skiljer sig märkbart från tidigare månader. Behövde skriva av mig. Jag har ju ingen annan än sambon att prata med om allt dethär..

• Anonym (Sopp)

Cd 26 idag. igår fick jag ju en sån mensvärk så jag tänkte att det är kört.. har sprungit på
    toa och kollat hela dagen igår, vaknade imorse och var övertygad om att mensen kommit men nej.
    jag har aldrig fått testa för mensen har alltid hunnit först så jag var supertaggad imorse när jag skulle testa.
    tyvärr Var det negativt. men ingen mens heller. mensvärken har avtagit och nu har jag bara huvudvärk som hållit i sig sedan igår.
    blir så förvirrad. 
    eftersom min lutealfas bara är 12 dagar, kan det ha varit för tidigt att testa?
    är dessutom hård i magen. Brukar alltid vara tvärtom dagen innan och under mensen. är så förvirrad

• Anonym (Sopp)

Cd 27 idag. Ingen mens, gått över 1 dag. Har verkligen aldrig hänt förut.
    fortfarande hård i magen, inget annat som skiljer sig. Ja ingen mensvärk längre.
    testade imorse med cb digitalt som visar negativt, testade igen med ett från graviditetskollen. negativt.
    dethär känns ju hopplöst.
    kan det vara för tidigt trots att det är 13 dagar sedan Äl?
    man läser ju om folk som testar positivt flera dagar innan förväntad mens..

• Anonym (Sopp)

Mensen kom imorse. Gick över totalt 3 dagar. Har aldrig hänt förut, känner mig rätt knäckt faktiskt. 

lycka till alla ni andra! 

Svar på tråden BIM mars 2024