Inlägg från: Nostalgitripp |Visa alla inlägg
  • Nostalgitripp

BIM mars 2024

Diosali skrev 2024-03-13 11:16:04 följande:
    Tack! Plussade digitalt imorse så de vanliga stickorna visade innan tidigt digitalt! Stort lycka till till dig med <3
    Grattis! 🥰
  • Nostalgitripp

Trots att jag ligger på BIM-5 så har jag typ tappat hoppet. Igår och idag har jag känt mig sååå värdelös på mitt jobb. Går runt med en klump i halsen och om jag bara skulle slå på kranen skulle tårarna spruta. Jag jobbar med människor och har ett väldigt utmanande jobb, men jag brukar kunna hantera det... Förutom dagarna innan mens, då brukar självtvivlet komma. Så det är väl bara att vänta in mensen nu då... 

• Nostalgitripp
    fancyr skrev 2024-03-14 20:05:19 följande:
    Känner igen mig i det där så väl. Jätte jobbigt . Inte så att man kan ha en dålig dag på jobbet 
    Ja, precis. Och nyss blev jag gråtfärdig av ett avsnitt från Brooklyn 99. Det är inte en sorgligt serie precis. 🙈 Så det är bara att invänta mens. 🤦🏼?♀️

Givetvis kan man bli känslosam och hormonell vid graviditet också, det är ju till och med otroligt vanligt. Men jag har aldrig blivit det så det känns inte som att det skulle vara så. 🙈
  • Nostalgitripp

Ont i ryggslut och ljumskar, det känns tyvärr inte speciellt mycket som ett gravidsymptom utan snarare som om mensen kommer dyka upp. Har beräknad mens på två dagar så det stämmer nog. Suck. Jag har brukat få ont i ljumskar vid tidigare graviditeter, men inte i ryggslut. Det är mer förenat med mens...

Eller ja, i skrivande stund kommer jag plötsligt ihåg att jag hade ont i ryggslutet och typisk mensvärk en dag eller två innan jag plussade i januari (graviditeten som tyvärr slutade i utomkvedshavandeskap i v.9). Så det kanske kan vara ett symptom ändå. 🙈

Kanske greppar efter halmstrån nu. 😆 Men jag tror att jag blir knäpp om jag inte får ett positivt graviditetstest de här månaden. Det måste måste bli plus nu. Sambon vill inte försöka nästa månad för att det skulle bli ett decemberbarn och månaden därpå är vi utomlands vid ägglossning. Tror inte att det skulle bli lätt att få till det utomlands när vi delar hotellrum med två barn, varav en tonåring som är vaken lika länge som oss. 😆 Så om det inte blir plus nu så blir nästa försök i juni. 🥺😮?💨

• Nostalgitripp

BIM-2

Jag testade i morse och kunde se en SVAG SVAG skugga. Så pass svag att den bara syns i typ strålkastarljus och absolut inte går att få på bild. 😅 Men tidigare test har det varit helt tomt på stickan till och med på flera timmar gamla tester så jag får ändå upp hoppet en liten smula. 

Återigen. Jag vet att jag greppar efter halmstrån. 🙈 Jag vet att en så svag skugga betyder noll och ingenting, men jag behöver hopp just nu för att inte bli tokig. 🙈

• Nostalgitripp
    Lusse88 skrev 2024-03-17 08:43:59 följande:
    Åh vad jag hoppas att det inte är "spökstreck" som folk skriver om, utan ett RIKTIGT graviditets-streck för dig! <3 Det brukar ju vara svagt ända till efter BIM för gravida :)
    Det var så otroligt svagt att jag inte kunde avgöra om det var rosa eller grått. Men det är bara att vänta och dr nu då. Jag ska FÖRSÖKA hålla mig från att testa i ptmi 48h, men om jag känner mig själv rätt så hinner jag nog testa 3 ggr närmsta 48h istället. 🙈😆
  • Nostalgitripp

Nu när jag tittade närmare på bilden jag försökt ta på testet så kan jag ändå ana det där strecket jag nämnde tidigare. Eller snarare skuggan av en skugga, så svagt är det. 🙈 Kan ni också se det eller spelar min hjärna mig ett spratt? Skuggan är i linje med det beige/rosa på underlaget. 

Kan inte dagarna gå fort nu så att jag kan testa igen? 🙈

• Nostalgitripp
    Nessla skrev 2024-03-17 13:18:14 följande:

För min egen del är jag Äl+8 idag (Bim-1) och har fortfarande de krämiga/mjölkiga flytningarna, ömma bröst, trött och molvärk. Hade en gråtattack imorse som jag inte haft på lääänge. Hoppas ju att det kan vara symtom men eftersom jag inte är illamående (förutom när jag är hungrig) och att jag inte upplever dofter annorlunda tror jag tyvärr att det kanske är kört. Vad tror ni andra? Kan man vara gravid trots att man inte mår illa?

Jag mådde inte illa vare sig när jag väntade sonen (-20) eller vid senaste graviditeten. 😁
  • Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-03-17 19:13:41 följande:

Nostalgitripp:

Jag tycker mig ana ett väldigt svagt streck! 😀 Jag hoppas verkligen att ni lyckats bli gravida så snabbt igen! 😍 Det ger hopp till en annan som är i samma situation! 😅 

Så fort min kropp kändes redo för sex så har vi legat varannan dag och kommer fortsätta med det ett tag till då man aldrig vet helt säkert när ägglossningen sker 😂

Min syster blev gravid ca 2v efter sin operation och om jag lyckats bli gravid nu så blev jag det på dagen 2v efter min operation. 🙈
  • Nostalgitripp

Jag tog ett nytt test nu på morgonen. Jag kunde såklart inte hålla mig 48h. 🙈 Men det var fortfarande precis lika jäkla svagt så nu känner jag mig lite nedslagen. Jag är möjligtvis på BIM-1 nu, men samtidigt så kan jag inte veta säkert eftersom jag inte fått mens efter operationen så jag vet inte om min cykel är normal. Jag kollade igenom mina gamla cykler och jag skulle faktiskt kunna vara på BIM-3 nu. 

Låt nu dagarna gå fort.... 

• Nostalgitripp

BIM idag och inget plus. Å andra sidan ingen mens heller så det är väl bara att hålla ut och fortsätta hoppas. Om man jämför med den sista mensen innan utomkvedshavandeskapet så skulle BIM vara 21/3 så det är såklart inte omöjligt. Är ju dessutom svårt att veta hur cykeln ser ut eftersom jag inte hunnit ha någon mens efter utomkvedshavandeskapet. 🤷🏼?♀️

• Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-03-19 20:17:19 följande:

Nostalgitripp:

Har du fortfarande ett svagt streck eller är det inget streck längre? Jag hoppas verkligen att de finns något som gror där inne 🥰

Jag tror att det där svaga strecket var ett spökstreck för jag har inte fått några fler. Eller jag har fortsatt kunna ana en skugga, men ännu svagare än det där mesiga strecket jag visade. 🙈

BIM+1 idag och fortfarande inget plus. 😮?💨
  • Nostalgitripp

Och idag kom mensen. Första mensen efter utomkvedshavandeskapet så jag borde väl vara glad att kroppen fungerar igen, men jag blir så frustrerad att jag bara vill skrika. 

Svar på tråden BIM mars 2024