Inlägg från: Mariiiak94 |Visa alla inlägg
  • Mariiiak94

BIM mars 2024

Svartahallon:

Det va väl ändå ganska snabbt som kroppen återhämtat sig om de tog 14 dagar? 😊 Blödde du något efter operationen? 2 dagar efter OP så fick jag en kraftig blödning under 2 dygn men efter de så har jag haft som väääääldigt lite bruna flytningar men vad vet jag, kanske inte är konstigt! Ska prata med läkare i morgon igen och passa på att fråga om detta då! 

Min läkare gissade på att ägglossningen skulle komma igång efter 2-3 veckor så jag hoppas på ägglossning nu i mars! Men de får bli lite som de blir 🥰

Jo visst har den gjort de, men så som vi kämpat så ger vi oss inte! Vi vill hitta tillbaka direkt och försöka utöka vår familj 🥰 Nu vet man i alla fall att våra kroppar fungerar ihop! Man får helt enkelt försöka hitta de positiva i de negativa!

Kramar till dig också! ♥️

• Mariiiak94

Svartahallon:

Verkligen! Man får se de som ett tecken på att kroppen verkligen vill komma igång igen och vill bli gravid 😀
    Nu har en del tagits bort som hindrade er graviditet så nu hoppas jag att de går betydligt snabbare för er! 

Nu har de gått 1 vecka och jag hoppas innerligt att kroppen kommer igång igen snabbt 🙏

Okej okej, då hade du lite kraftigare blödning innan du blev opererad än mig. Jag hoppas dessa bruna flytningar försvinner nu så min livmoder blir lite mer gästvänlig 😅 

Det som varit mest frustrerande är att de släppte ett ägg på vänster äggledare men de gick ändå in i den högra och fastnade där? Hur stor otur kan man ha?! 

Men nu ska vi försöka under 6 månader på egen hand men skulle de inte ta sig så skulle vi få hjälp! (pga att dom misstänker att jag har endometrios) Skönt o veta att man inte börjar om på noll! Men läkaren va väldigt positiv och trodde detta skulle lösa sig, dom fixade till de som fäst ihop sig så de är ju skönt!! 

Ja men de förstår jag! Jag håller alla tummar och tår för er!! Förstår att ni längtar jätte mycket till er framtida bebis men de måste samtidigt vara en så skön känsla att inte ha den stressen över vad som händer, finns ju inget man kan göra för att få dessa 2 streck mer än man redan gjort! 😊 Hoppas jag känner samma lugn när vi börjar försöka igen! 

• Mariiiak94

I morgon har de gått 14 dagar sedan min OP (utomkvedshavandeskap) och fick i morse en blinkande smiley på cb ägglossningstest ! Så nu blir de spännande att se om detta är ett falskt alarm eller om de blir en ägglossning inom några dagar! Sett att andra skrivit att kroppen inte fick till en ägglossning men försökt på nytt några dagar senare, håller tummarna att detta går vägen och att kroppen är redo ♥️ 

• Mariiiak94

Nostalgitripp:

Ja jag har sett att flera bestämt sig för att testa direkt igen! Jag tycker också de känns skönt att man inte är ensam om att testa direkt efter operationen! 

Min läkare sa att ägglossningen borde komma igång 2-3 veckor efter OP. Och hon sa att man kan försöka direkt om man vill, men brukar säga att man kan börja efter 1 cykel för att vara säker på att kroppen hunnit läka ordentligt osv. Men att de inte skulle vara någon fara om vi blev gravida direkt :) 

Oj redan efter 2 veckor? Så imponerande att kroppen kan läka så snabbt !! Jag hoppas verkligen att det kan ta sig direkt för oss också, hade varit helt magiskt!

Vi har försökt i över 6 månader så vi va så himla glada när vi fick vårat plus 12/2! Men de blev inte så långvarigt eftersom OP blev akut 26/2 .. :( Dom misstänker även endometrios så känns inte jätte roligt att nu ha 1 äggledare och den ?sjukdomen? .. Pratade med min läkare som opererade mig och hon sa att jag kan få hjälp efter ytterligare 6 månader (min tid börjar inte om på noll) av dessa anledningar. Men jag hoppas så himla mycket att de tar sig innan dess!! 

• Mariiiak94

Nostalgitripp:

Men skönt ändå att de va snabbt och tog blödningen på allvar! Även om de inte hade varit något så är de skönt att ha kollat de direkt tänker jag :) 

Åh nej.. Förstår att de måste kännas hemskt att dom behövde ta bort den som inte tidigare haft en inflammation. Men ett gott tecken att dom inte kunde se något avvikande på höger äggledare nu! Och min läkare sa att de är så gott som lika hög chans att bli gravid med bara 1 äggledare som med 2.

Jag släppte ett ägg från vänster äggstock men höger äggledare hade bestämt sig tydligen för ägget åkte in i den istället för den vänstra.. Och där fastnade de.. :( Dom sa att de är vanligt att man släpper från en sida men att den andra tar upp de. Så av den anledningen ska de inte påverka oss negativt som nu bara har 1 äggledare kvar. 

Mitt ägg hade fastnat då dom misstänker endometrios och att de hade drabbat den högra. Och de är något som kan göra mig så frustrerad och ledsen. Om den vänstra äggstocken släppte ägget, kunde inte bara den vänstra äggledaren tagit upp ägget?! :( Men man får försöka tänka att allt händer av en anledning. 

Då har ni alltså lyckats bli gravida varje gång? (även om de slutat negativt 2 av 3 gånger) Jag förstår att du inte vill hoppa över en månad, man vet ju aldrig hur framtiden ser ut, om de blir en bebis bara för att de blivit de dom andra gångerna. Men såklart jag hoppas innerligt för att ni ska få er efterlängtade bebis!! 

Förstår känslan av att bli knäpp om man måste vänta 1 månad extra. Min sambo och jag har försökt sedan augusti 2023 men inte gått som planerat då vi hoppades på att en bebis skulle komma till världen 2024. Nu börjar hoppet försvinna med tanke på att vi redan är inne i mars månad.. :( 

• Mariiiak94

Nostalgitripp:

Jaha de va så pass långt emellan! Ja vem vet, men de är bara o kämpa på :) Jag förstår till 110% att du inte vill hoppa över 1 månad, de hade inte jag heller velat! Har man väl kommit igång är de bara att fortsätta kämpa tills de efterlängtade plusset kommer! 😅 Håller alla tummar att din kropp är redo på nytt och att plusset dyker upp och är här för att stanna 🤞🏼

Ja jag är ju tydligen ett praktexempel på att ?fel? äggledare kan plocka upp äggen 😅 Min läkare va så himla positiv vilket stärkte mig då jag blev så himla ledsen, vi hade ju kämpat sååå för detta lilla mirakel och min kropp va inte redo att släppa taget? Men efter hennes samtal så kändes allt lite mer ljust och nu försöker jag bara ställa in mig på att mina chanser är lika höga som innan och att de som gjorde att de blev så fel är borta!! ♥️

Jo jag vet, och försöker hålla mig positiv men då de tog 6 månader innan detta tog sig så känns de inte jätte lovande att de kommer gå vägen på första/andra gången :( 

• Mariiiak94

Jag förstår mig inte på min kropp.. Jag har alltid haft tydliga ägglossningar, och testerna brukar ha 2 dagar med blinkande smiley och sen fast smiley och i samband med detta har jag RIKLIGA flytningar, omöjligt att missa med andra ord 😅 Men nu efter min operation för utomkvedshavandeskap så har jag väntat o väntat på att kroppen ska komma igång.. Tar ägglossnings test och haft blinkande smiley i 4 dagar nu! Och inga rikliga flytningar så misstänker att ägglossningen är långt bort.. Enligt min app så borde jag ha ägglossning i morgon men de lär ju inte ske med tanke på att jag inte fått någon fast smiley ännu.. Har alltid haft en regelbunden menscykel så de tär något fruktansvärt på mitt psyke. Jag vill så gärna att kroppen kommer igång så vi kan försöka på nytt :(

någon mer som varit med om liknande? 

• Mariiiak94

Blåbäret:

Jag blev opererad den 26/2 så blir snart 3 veckor sedan. Idag kom den fasta smileysen på cb ägglossnings test och tog även en sticka som visade starkt positivt ! Men har fortfarande inte några direkta flytningar vilket inte tillhör vanligheten under den här tiden under cykeln.. Jag hoppas verkligen att kroppen kan släppa ett ägg denna gången så man känner att man är på gång igen! 

Svar på tråden BIM mars 2024