Nostalgitripp:
Men skönt ändå att de va snabbt och tog blödningen på allvar! Även om de inte hade varit något så är de skönt att ha kollat de direkt tänker jag :)
Åh nej.. Förstår att de måste kännas hemskt att dom behövde ta bort den som inte tidigare haft en inflammation. Men ett gott tecken att dom inte kunde se något avvikande på höger äggledare nu! Och min läkare sa att de är så gott som lika hög chans att bli gravid med bara 1 äggledare som med 2.
Jag släppte ett ägg från vänster äggstock men höger äggledare hade bestämt sig tydligen för ägget åkte in i den istället för den vänstra.. Och där fastnade de.. :( Dom sa att de är vanligt att man släpper från en sida men att den andra tar upp de. Så av den anledningen ska de inte påverka oss negativt som nu bara har 1 äggledare kvar.
Mitt ägg hade fastnat då dom misstänker endometrios och att de hade drabbat den högra. Och de är något som kan göra mig så frustrerad och ledsen. Om den vänstra äggstocken släppte ägget, kunde inte bara den vänstra äggledaren tagit upp ägget?! :( Men man får försöka tänka att allt händer av en anledning.
Då har ni alltså lyckats bli gravida varje gång? (även om de slutat negativt 2 av 3 gånger) Jag förstår att du inte vill hoppa över en månad, man vet ju aldrig hur framtiden ser ut, om de blir en bebis bara för att de blivit de dom andra gångerna. Men såklart jag hoppas innerligt för att ni ska få er efterlängtade bebis!!
Förstår känslan av att bli knäpp om man måste vänta 1 månad extra. Min sambo och jag har försökt sedan augusti 2023 men inte gått som planerat då vi hoppades på att en bebis skulle komma till världen 2024. Nu börjar hoppet försvinna med tanke på att vi redan är inne i mars månad.. :(