• fancyr

BIM mars 2024

1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket
    2/3 Femman, 5e barnet, 1a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Lusse88, 1a barnet, 4e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januar.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket 
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-05 15:25:52 följande:

Så nu är jag på äl+12. En liten blödning igår ju på äl+11. Inget sen dess. Drar den inte igång inom några dagar så tar jag ett graviditetstest. Allt det här är ju nytt för mig. Kan bero på stress med, läste jag. Att mensen beter sig annorlunda. Är rätt stressad tyvärr :(

Om du vet att du ägglossat så ska ju mens komma om man inte är gravid :) 
  • fancyr
    Anonym0101999 skrev 2024-03-05 19:05:46 följande:
    //

Hej alla! 

jag skulle ha min mens idag, men har haft en konstig känsla i magen sen äl. Jag tog ett clearblue ultra tidigt för 5 dagar sedan. Alltså 5 dagar tidigare för min mens ska komma idag. ingen mens än så länge.  testet visade neg men dagen efter så var det typ positivt🤔 lägger in en bild nedan! 
    Är det ogiltigt eller kan det vara så att jag är gravid? Jag har tagit några tester efter det som visade neg.
    Jag tog ett test idag det som man kan köpa på Ica kvantum, alltså deras ?egna?. Har svårt att tolka om det e positivt eller inte. 

är tacksam ifall ni kan hjälpa mig! 

(Första bilden är tagen för 5 dagar sedan och dom andra två är ifrån idag)

Man ska inte läsa av ett test efter rekomenderd tid. Jag skulle tolka det som negativt. Clearblue är oxå kända för att ge spökstreck och torkstreck senare så som ditt ser ut. Avvakta någon dag, du kan ju fortfarande vara gravid ☺️
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-06 03:51:43 följande:

Naniismamma: Ja kroppen är märklig ibland. Dock ligger jag här på äl+13 med illamående och halsbränna. Inget blod/flytning mer än på äl+11. Är säkert bara skengravid. :/ Har läst om det. Har BIM imorgon 7/3. Kommer inte mensen igång tar jag nog ett test 8/3. Det är dock bara 4 dagar efter att ett EVENTUELLT ägg fäste äl+11 (4 mars). 

Jag tycker du ska testa :) :) 
  • fancyr
    mrsWikman skrev 2024-03-06 08:27:48 följande:

Halloj! Är på BIM -4 och idag såg det ut såhär. Vad tror ni? 

Kom strecket inom tiden? Jag ser strecket iaf :)
  • fancyr
    mrsWikman skrev 2024-03-06 08:41:45 följande:

Japp, dagens är inom tiden. Var jättenoga med tiden den här gången. 

Gjorde nämligen ett test igår, det såg negativt ut så jag tog en dusch och när jag kom ut såg det ut såhär. 

Man ska ju inte läsa av resultat senare än 10 min. 
    Då skulle jag tolka det som positivt! Grattis!! 
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-03-06 14:50:57 följande:

Min kropp verkade misslyckas med en ägglossning förra veckan, vilket jag misstänkte så tempen aldrig steg. Tog ett nytt ägglossningtest igår som va positivt, och ännu mer positivt idag. Så vi verkar få en ny chans denna månad. Hoppas att sambon är på ikväll haha.

Så reviderar det jag skrev tidigare om att kroppen kom igång två veckor efter operation, verkar bli 23 dagar efter operation istället. Om det nu blir något denna gång. Såhär starka streck fick jag inte förra veckan.

23 dagar efter operation är ju bra det med tänker jag. Snabbt jobbat ☺️ och va härligt med en ny chans. 

vi har de senaste två gångerna haft som vi kallar det ?babymakingsex? 😂 det blir liksom inte med känsla som annars utan bara för att vi vill få barn haha!  Så idag , dagen efter äl sa vi att det var sista babymakingsex och att nästa gång blir det för att ?vi vill? .. ja ni förstår skillnaden säkert 😄  

• fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-07 07:19:00 följande:

Naniismamma: (Det går inte alltid att citera för min del). Ja, vi kommer nog vända oss till vården i maj om vi inte lyckas. Vilket det känns som att vi inte kommer :/ Varför är det så himla svårt att bli gravid? Trodde inte detta... Hade man vetat detta så hade man ju börjat tidigare. Vi har ju dock varit tillsammans i över 4 år. Men inte känt oss redo förrän förra året. Hade nån slags bild av att när man ligger utan preventivmedel blir man gravid. Hehe. Men nopp, så enkelt var det visst inte. :/

Jag hoppas på massa plus här inne för er skull!

lusse88 kul att du vill hänga kvar!😃 känner att vi har liknande situation. vi har varit i ett par i nästan 5 år och kände oss inte redo förrän oktober förra året. jag är nu 36 och min sambo 33. Vi trodde som ni att så länge man har sex utan skydd så blir vi gravida då det blev så för mina Två tidigare barn men nu är vi inne på 4 försöket och ja vi får väl se.. 
    jag är på äl+3 och har känt dessa två dagar som om det drar i livmodern och i ligamenten. det beror säkert på ägglossningen men jag hoppas så innerligt. Sambon fyller år den 23e och vi har bim 20/3 . Vore en perfekt födelsedagspresent. Vi har oxå myst så in i bomben denna månad så man tänker ju att man inte kan bomma även denna gång 😆 
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-07 09:06:38 följande:

Naniismamma: Det hoppas jag med. Vi gör ju allt vi kan varje månad. :/ 

Fancyr: Vi är 35 (jag) och 32 (sambon). Hoppas ni lyckats :) Vi gjorde ju inte det. Så nästa ägglossning blir runt 22/3. Femte försöket då. Sen kanske man borde kolla upp oss, så det inte är nåt knas med våra kroppar. Efter 6:e försöket då.

Hoppas det tar sig för er nästa gång. Vi pratade igår om att vi kommer testa oss när det gått 6 månader som första steg så får vi ta det därifrån. Båda sambons bröder har fått barn via IVF så vi har det i beräkningen med. 
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-07 12:23:44 följande:
    Ja det tycker vi med :) Börjar bli drygt nu. Man ser gravida överallt och man blir så avis... :/ Inte för jag missunnar andra, men man blir ledsen när man inte själv lyckas bli gravid...
    typ som att i måndags, på min ÄL-dag (visste jag inte då) outar mina två närmaste kollegor att de är i v.12 reps. v.20 och jag har haft noll aning. Båda är 30 år gamla och de hade inställningen "händer det så händer det" man ba japp. Jag ville typ gråta i sittande möte så sen gick jag hem. Klarade knappt att hålla ihop mig.. måste berott på att jag nog var lite extra känsligt pga. ägglossningen. 
Svar på tråden BIM mars 2024