Inlägg från: Anonym (syskonförsök) |Visa alla inlägg
  • Anonym (syskonförsök)

BIM mars 2024

Mariiiak94 skrev 2024-03-22 07:54:53 följande:

Syskonförsök:

Jag förstår att du måste blivit överraskad! Men en sådan magisk överraskning 😍 Så himla glad för er skull!! 🥰 Ja när jag fick mitt plus i feb så va jag så chockad! Tänkte att alla kunde bli gravida förutom jag.. Men så kom de! Tyvärr blev de ett utomkvedshavandeskap men försöker tänka att vi fick i alla fall reda på att vi KAN bli gravida. ♥️♥️ 

Jag har BIM 31/3 och försöker tänka, händer det så händer det. Men vet att jag kommer bli så himla ledsen om de blir negativt.. Men än så länge är de lång tid kvar så försöker bara vara i nuet och händer de så händer de ! Kommer inte testa mig förrän BIM har jag tänkt mig♥️

Ja jag blev förvånad och började gråta för jag trodde inte det fanns någon chans denna månaden även om jag innerst inne hoppades på att det skulle vara positivt. Vi hoppas pyret vill stanna och komma ut som ett litet syskon till vår son <3

men åhhh, det måste ha gjort väldigt ont? Beklagar!
    Hoppas du får ditt plus snart, är det ditt första barn? <3 
  • Anonym (syskonförsök)
    Mariiiak94 skrev 2024-03-22 11:34:23 följande:

Syskonförsök:

Ja men de är ju inte alls konstigt med tanke på era förutsättningar denna månaden! Så himla häftigt! Man känner ju verkligen att det var meningen för er denna månaden! Wow-känsla!

Håller tummarna för att erat lilla underverk stannar kvar ♥️

Ja smärtan kom smygandes (var i vecka 5+6) så det upptäcktes tidigt vilket dom va glada över, dagen efter jag åkte jag in så blev jag opererad. 

Jag hoppas också det snart är vår tur att få de efterlängtade plusset! Vi har försökt i 7 månader nu så hoppas snart att vårt underverk vill titta fram ♥️ Aa de är första barnet för både mig och sambon 🥰

Jag känner också att detta var verkligen meningen. Jag var sur på min man för att han var för trött på ÄL dagen och orkade inte ligga ( förstår honom, vi hade varit ute till 05 på morgonen) HHAHA!!! Då sa jag till honom " denna månaden har vi inte ens försökt så vi ska inte räkna med denna månaden".. Jag hade inte ens tänkt testa för var övertygad om att inget skulle hända. Tog testet bara för att jag kände mig öm i mina bröst så tänkte " äsch, tar testet och får negativt istället för att sitta här och hoppas" haha..

Dem första 2 månaderna körde vi med ÄL test + temp, inte ett skit denna månaden. 

Usch, hur kändes smärtan? Jag är livrädd att något ska hända mig med. Var det en stor operation? Har din kropp återhämtat sig? Hoppas ni snart får ert plus <3 Visst kan ni vända er till vården snart om ingen bebis blir till? 
  • Anonym (syskonförsök)
    Mariiiak94 skrev 2024-03-22 16:23:41 följande:

Syskonförsök:

Hahaha fattar att du blev sur samtidigt som jag fattar att han inte orkade 😂  

Tycker det är helt fantastiskt hur kroppen fungerar! Är det menat så är det! 😍 
    Va skönt ändå med en inställningen att du förväntar dig ett negativt, kanske de som hjälpte kroppen också. Inte behöva stressa över om man lyckats eller inte. Tror kroppen mår bäst av att man inte stressar upp sig med testerna utan låt kroppen jobba i sin takt, graviditeten brukar dyka upp när man minst anar det 🥰

Jag har kört med ÄL test varje månad men egentligen inte behövt då min kropp brukar vara väldigt tydlig att visa när jag har ägglossning. Men ändå så kan jag inte låta bli 😂 Däremot gillar jag att tempa för att se så ägglossningen verkligen skett ! 

Skulle gissa att man kan känna olika men för mig började de med att jag hade ont i ryggslutet och vandrade ner mot höger skinka och ner i högra benet (ägget hade satt sig i höger äggledare) Efter 1 dag så blev smärtan värre och mer lokal på höger sida av magen, bredvid höftbenet. Jag trodde inte att jag hade utomkvedshavandeskap då jag hört att de ska göra JÄTTE ont men så illa hade jag det inte. Däremot så kände jag att smärtan blev värre under natten jag blev inlagd så hade jag väntat så hade jag nog fått väldigt ont hemma. Så för mig va de en ilande smärta, som att en nerv hamnat taskigt i kläm!

Nej dom gör först ultraljud för att se hur allt ser ut. Sen är de en titthålsoperation dom genomför och tar bort de som blivit påverkat. För min del blev de höger äggledare enbart, läkaren sa att i vissa fall tar dom även bort äggstocken om den skadat sig men de är ytterst sällan 🥰 Tydligen väldigt vanligt också, vilket jag inte trodde att de var.. På sjukhuset jag var på sa dom att ungefär 1 kvinna i månaden kommer in och blir opererade pga utomkvedshavandeskap hos dom. Däremot sa läkaren att de är otroligt ovanligt att man får utomkvedshavandeskap 2 gånger, så chanserna att jag skulle behöva operera bort den vänstra också är väldigt liten!

Jo men kroppen har återhämtat sig bra ändå, de tycker jag! Jag har inte haft någon mens sedan operationen men enligt mina tester och tempen så har jag haft ägglossning! Så vi har försökt bli gravida direkt 🥰 

Jag pratade med läkaren om att de vore ju himla jobbigt att behöva vänta ytterligare 1 år innan man kan söka hjälp och då sa hon att jag kunde söka om 6 månader pga dessa omständigheter. Men hon sa också att mina chanser är så gott som lika stora nu som innan att bli gravid då kroppen anpassar sig väldigt bra med bara 1 äggledare! Så den som finns kvar tar hand om äggen från både höger & vänster äggstockar 🥰 Så nu hoppas vi att de ska lösa sig och att vi snart får vårt efterlängtade plus ♥️

Hahha jaa! Nu i efterhand skrattar vi gott åt det. Jag drack lite öl & vin på resan så jag tror också på det där med att när man väl slappnar av, det är då det händer. Jag känner min ÄL tydligt men höll ändå på med ÄL tester för att pricka in så många dagar som möjligt. Nu var detta bara vår tredje försök så det gick ändå mycket fortare än jag trodde. 

Usch, vad jobbigt det måste varit för dig! Ändå skönt att du inte fick extremt ont och allt gick bra. Jag håller tummarna för er, hoppas du plussar snart ❤️❤️
  • Anonym (syskonförsök)
    Sallyalicenancy skrev 2024-03-22 20:28:09 följande:
    Världens största grattis!! <3
    Tack så mycket! ❤️🙏🏼
  • Anonym (syskonförsök)
    Lusse88 skrev 2024-03-22 22:04:36 följande:

Efter 8 dagars blinkande tester fick jag ääääntligen fast gubbe nu ikväll! Vi har hunnit ligga igår och imorse. Nu blir det inte mer ligg denna månad då vi inte är ensamma i helgen. Räknar ägglossning som idag och typ 24 h framåt. BIM blir 5/4. Femte försöket nu... Men jag har en fråga, kanske dum, men är ny på detta... Vi låg igår och imorse, hade äl flytningar från igår och hela dagen idag, men även EFTER sista ligget, alltså nu ikväll har det kommit äl flytningar. KAN spermier "spolas ut" nu när det kommer äl flytningar EFTER sista ligget? Om ni fattar hur jag tänker 😅 Räcker det med dom liggen fast att ägget fortfarande uppenbarligen lever och jag fortfarande producerar äl flytningar? Känner mig dum men måste fråga annars gnager det mig. Min kropp kommer inte få fler spermier nu ju, ändå fortsätter den visa sig redo...?

Det räcker gott och väl ☺️ Vi hade sex allt från 5-6 ggr vid ÄL 2 månader & inget hände. Denna månaden hade vi sex enbart en gång en dag innan ÄL och vips så plussade jag igår ❤️
  • Anonym (syskonförsök)

Idag är strecket starkare på BIM så hoppas pyrer fortsätter att växa som det ska. Känns fortfarande overkligt! 😭😭
  • Anonym (syskonförsök)
    Lusse88 skrev 2024-03-23 13:12:44 följande:

Syskonförsök: Härligt att det blir starkare! Önskar det kunde hända mig med, men vi missar ägglossningen denna helgen. :( Låg igår morse, men har fortfarande ägglossningssymtom...

Jag tror inte du ska tänka så för jag hade det exakt likadand. Hade ÄL symptom från fre kväll till sön eftermiddag. Hade som sagt bara haft sex en gång innan ÄL och jag är gravid. Plussade svagt ÄL + 11 samt med CB digital. Jag tror en gång kan räcka om det är menat.
  • Anonym (syskonförsök)
    Lusse88 skrev 2024-03-23 15:36:47 följande:

Så ni menar att ägget kan bli befruktat nu ändå, av spermierna från igår morse? :) Trots att det rinner äl flytningar och att det värker fortfarande?

Ja! Det hände mig ☺️
  • Anonym (syskonförsök)
    Ullabellan skrev 2024-03-24 05:00:40 följande:

är det någon mer som ser två linjer eller är det min hjärna som spelar mig ett spratt?

hade helt gett upp denna månad då vi inte ens försökte den här gången. 

//

Jag ser ett svagt streck, om det är ett vanligt test dvs inte tidigt testa då  CB digital & Lyck till! ❤️
  • Anonym (syskonförsök)
    Anonym (19955) skrev 2024-03-24 19:13:34 följande:

Fy tusan va jobbiga dagarna från ägglossning till bim är alltså... 😅
    Speciellt när apparna jag använder mig av (FF och NC) inte är överens heller. 
    ÄL enligt FF den 13/3 och enligt NC den 15/3. Haft lite molvärk som tilltagit på kvällarna ihop med illamående till o från. Fick ont i/bakom blygdbenet igår, nån som haft det?

Testade negativt igår, äl+8/10 så är inte så hoppfull dock ☹️

Skulle säga att Äl +8/10 är fortfarande för tidigt. Jag fick helt blankt Äl + 10 & väldigt svagt plus ÄL+ 11
  • Anonym (syskonförsök)
    Anonym (19955) skrev 2024-03-24 20:15:42 följande:
    Okej fick lite hopp igen, plussade på äl+9 sist. Blev dock ett ma 😕 Såg att ni bara haft sex en gång och lyckats, grattis! Du ger oss andra hopp ❤️

Äter du några kosttillskott eller så? Tempar? ☺️
    Med mitt första barn så plussade även jag ÄL + 9 så det kan vara olika. Fortsätt ha hoppet uppe.

Ja bara en gång, just denna gång åt jag varken något eller tempade.. Tvärtom var på resa & tänkte att denna månaden hoppar vi över att försöka. Drack vin på vägen hem
    från resan för jag var övertygad om att det inte skulle gå 🙈🙈
  • Anonym (syskonförsök)
    Pälsboll skrev 2024-03-24 21:31:06 följande:

Kan inte tro det är sant...... är så lycklig just nu! Snälla lilla där inne, stanna kvar denna gång ❤️

Stort grattis! ❤️❤️ Blir det en dec bebis?
Svar på tråden BIM mars 2024