• fancyr

BIM mars 2024

Anonym (Enlitentrea!) skrev 2024-03-07 16:51:23 följande:

Bim-5 och negativt test idag 😞 

känns så typiskt. Mina två tidigare barn har blivit till direkt, jag har till och med blivit gravid två gånger till efter barnen trots spiral. Senast för 1 år sen drygt, och det känns så himla typiskt att det då bara har blivit trots att man försökt skydda sig medan nu när man verkligen vill och försöker så ska det ta tid. 

Om jag kör på nästa ägglossning och det skulle ta sig, så skulle bebis vara beräknad typ 22-28e december. Är det någon här som går i tankarna att skippa en månads försök för att inte föda ett decemberbarn; eller är det jag som övertänker? Att jag kommer älska barnet lika mycket oavsett är ju inget jag är rädd för, men är rädd för att jag är egoistisk som bara vill köra på istället för att kanske stanna upp och tänka att man inte vill fylla år på julafton/ nyårsafton och att man alltid kommer ligga sist i allt? 

Min son är född 29 december och han blir alltid firad även om det är sist. Jag brukar säga till honom att alla väntar lika länge på sin födelsedag, finns ingen som väntar kortare tid. Han har iaf aldrig kommenterat något annat och alltid fått presenter och kalas. 
  • fancyr
    Anonym0101999 skrev 2024-03-07 13:01:53 följande:

BIM+3 borde jag ge upp hoppet lite?? :( //

Jag ser tyvärr ingenting 😔
  • fancyr
    bebissugen91 skrev 2024-03-07 18:21:09 följande:

Känner mig hemsk när jag ser någon som är gravid och blir ledsen direkt efteråt. Jag missunnar inte någon någonting men man önskar det sååååå gärna för sig själv. Jag tänkte testa på lördag eller söndag. Kännt mig lite konstig idag, är på äl +9. Säkert något jag fått för mig bara! 

En rolig grej som hände häromdagen var att jag var på Lidl och skulle betala. Och där står en påminnelse om att man ska registrera sitt medlemsskap (Lidl Plus). Det står "Glöm inte att plussa!".
    Jag skrattade för mig själv och tänkte "Tro mig, jag försöker!!!!!!!!!!" 😂😂😂

Hahahaha !! Den var bra.

jag förstår dig helt i känslan man får när någon berättar att denne är gravid. man är ju så klart glad för denne men blir ju så ledsen för sin egen del och önskan. 
  • fancyr
    Anonym (Enlitentrea!) skrev 2024-03-07 20:51:32 följande:

Ja, det är inte specifikt födelsedagen jag tänker på utan mer generellt i livet. 

Att få ta moppekörtkort sist, körkort, missa vissa studentskivor. Ja såna saker som ändå har en åldersgräns tänker jag. Och att alltid ligga 1 helt år efter sin åldersgrupp i utvecklingen (även om alla barn utvecklas olika). Jag förstår att jag kanske övertänker som sagt men bara något jag låst mig vid. 

tror inte jag heller kan pausa, men där av känslan att jag kanske är lite egoistisk. Min personliga känsla bara ❤️

fast det stämmer inte riktigt heller för när ungdomarna tar studenten är alla 18, de tar studenten de år man fyller 19 så man missar ingenting ändå... och alla kan ju inte ta körkort dagen man fyller 18 :) 
  • fancyr
    Anonym (Femman) skrev 2024-03-08 10:27:21 följande:
    Jag skrev födelsedag, men menade också känslan generellt. Att man som förälder är positiv och avdramatiserar det lite. Vet inte om jag kan förklara hur jag menar på ett bra sätt...

Jag kanske är naiv och bagatelliserar det? Men jag tänker att det är negativt några få ggr I livet (när man fyller 15, 18 och 20 år) och annars så blir det vad man gör det till....?
    Tror jag förstår vad du menar men tror också det är som du säger sist, att det nog bara är vid vissa åldrar som det är mer kännbart :).

Tänker typ min dotter som fyller år 14 juni när alla tagit sommarlov. Inte många som är kvar eller tillgängliga för barnkalas då. Det har varit mindre kul vet jag.. 
  • fancyr
    Naniismamma skrev 2024-03-09 05:58:29 följande:
    Kommit mer blod nu så är säker på mens :( .. jo precis, yes har oregelbunden men aldrig så här kort ... Alltid haft mellan 34-42 dagar ungefär.. förra cykeln va på 25 och då skulle jag få mens nu den 14e ..så den blev ännu kortare nu :/
    Va tråkigt! Hur kort cykel blev det nu? 
  • fancyr
    Anonym0101999 skrev 2024-03-09 14:23:25 följande:

BIM+5 och har tyvärr fått min mens :( 

såå typiskt när man verkligen trodde att det såg ljust ut. 
    jag hoppas att ni alla får ett pluss snart❤️

Kanske ändå bra att vänta lite. Jag själv blev gravid när jag var 17 med mitt första barn. Alla omkring mig sa att jag aldrig kommer bli något därför och att jag och min dåvarande kommer göra slut m.m. Som tur är hände rena motsatsen och vi fick ett till barn 6,5 år senare. Jag hade nog inte varit den jag är idag om det inte var för mitt första barn men oj så tufft allt var och speciellt om man inte har ett bra nätverk som kan stötta upp och finnas där. min pappa var och är min stöttepelare. 
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-11 08:05:34 följande:

Hur går det tjejer? :)
    Min mens verkar vara över nu på cd8. Nu ska vi köra med varannan dag metoden tills ägglossningen är över :) Inte stirra blnt på ältester :)

Härligt Lusse! Vi håller tummarna för denna cykel! 🤞🏼 med tanke på äl tester så köpte jag Clearblue som man bara behöver ta en gång om dagen, det var mycket skönare. sen brukar jag ta närmare beräknad äl om jsg inte ser någon konstig temp. 

idag är jsg på äl+7 och har känt stick, surr och molvärk i lillmagen samt lite dov mensvärk. något jag inte fått tidigare. Kan det vara implantationstillfället tro. Jag har dessutom spänningshuvudvärk men det kan ju bero på lite allt möjligt. 
  • fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-03-11 17:53:26 följande:

Jag har en sådan "mensvärk" att jag tog ett nytt ägglossningstest. Tänkte att kroppen kanske lurat mig igen. 😅  Fast det var så negativt det kan bli, vilket jag egentligen visste att det skulle vara eftersom jag är stensäker på att jag hade ägglossning för 7 dagar sedan.

Kom på sen att jag vid tidigare graviditeter haft "mensvärk" ungefär från när ägget fästs och sedan av och till en bit in graviditeten. Det stämmer tidsmässigt, men det kan såklart vara önsketänkande. Det är jag medveten om. Fast ett positivt mindset skadar aldrig. 😅

Känner igen mig i det du skriver om mensvärk. jag tror jsg fått det idag pga att ägget fäst idag. Jag kan ju omöjligt veta om det fakriskt är så men det känns verkligen så! 😄
  • fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-03-11 18:23:34 följande:

Fancyr:

Det råder ju lite delade meningar. En del säger att man absolut inte kan lämna något, medsn andra säger att man kan få molvärk när gulekroppshormonet börjar bildas när ägget fäster. Eftersom jag vill vara positiv så väljer jag att tro att molvärk betyder att ägget fäst. 😅

Haha ja men samma här. där jag läser så står det att man kan få molvärk i samband med att ägget fäster OM man känner något. 
Svar på tråden BIM mars 2024