Inlägg från: Mariiiak94 |Visa alla inlägg
  • Mariiiak94

BIM mars 2024

Nostalgitripp:

Har du fortfarande ett svagt streck eller är det inget streck längre? Jag hoppas verkligen att de finns något som gror där inne 🥰

• Mariiiak94

Fancyr: 

Tar jag bort dom positiva LH resultaten så säger den att ägglossningen skett två dagar tidigare 😂 Och mina LH tester va väldigt tydliga. Jag har utgått från att den borde skett i söndags eller igår (måndag) men jag har såklart ingen aning, beror på hur kommande dagar ser ut tempmässigt! 😅 

• Mariiiak94

Hopp:

Ja idag har tempen fortsatt att stiga så hoppas att ägget släppt! Kan tänka mig att de inte är helt som vanligt efter utomkveds operationen! Bara att hålla tummarna att de velat ta sig denna gången 🙏

• Mariiiak94

Nostalgitripp:

Men så frustrerande!! Men du skrev att din BIM skulle kunna vara den 21/3 också? Jag hoppas för er skull att något gror där inne 🙏

• Mariiiak94

Fancyr:

Har inget ägg släppts denna gången så skulle jag bli sååå ledsen. Man vill ju detta mer än något annat! 

Såg att din kurva varit fin i alla fall! Håller tummarna för er! 💪🏼

• Mariiiak94

Svartahallon:

Åh nej! Bara på de igen med nya tag! Men så himla tråkigt! Men vilken fantastisk inställning du har! Jag hoppas verkligen jag har samma inställning om min mens kommer 🥰

• Mariiiak94

Nostalgitripp:

Åh men va fasen! Man har ju hoppats extra mycket då vi varit med om samma sak och då du fick ett väldigt svagt streck! Håller alla tummar att de går bättre nästa gång! ♥️

• Mariiiak94

Syskonförsök:

Alltså GRATTIS!! Wow vilka fantastiska nyheter och så underbart att de lyckades trots att ni bara hann ha sex vid 1 tillfälle innan ÄL 😀 

När jag läste din kommentar fick jag glädjetårar! Så magiskt! ♥️

• Mariiiak94

Syskonförsök:

Jag förstår att du måste blivit överraskad! Men en sådan magisk överraskning 😍 Så himla glad för er skull!! 🥰 Ja när jag fick mitt plus i feb så va jag så chockad! Tänkte att alla kunde bli gravida förutom jag.. Men så kom de! Tyvärr blev de ett utomkvedshavandeskap men försöker tänka att vi fick i alla fall reda på att vi KAN bli gravida. ♥️♥️ 

Jag har BIM 31/3 och försöker tänka, händer det så händer det. Men vet att jag kommer bli så himla ledsen om de blir negativt.. Men än så länge är de lång tid kvar så försöker bara vara i nuet och händer de så händer de ! Kommer inte testa mig förrän BIM har jag tänkt mig♥️

• Mariiiak94

Syskonförsök:

Ja men de är ju inte alls konstigt med tanke på era förutsättningar denna månaden! Så himla häftigt! Man känner ju verkligen att det var meningen för er denna månaden! Wow-känsla!

Håller tummarna för att erat lilla underverk stannar kvar ♥️

Ja smärtan kom smygandes (var i vecka 5+6) så det upptäcktes tidigt vilket dom va glada över, dagen efter jag åkte jag in så blev jag opererad. 

Jag hoppas också det snart är vår tur att få de efterlängtade plusset! Vi har försökt i 7 månader nu så hoppas snart att vårt underverk vill titta fram ♥️ Aa de är första barnet för både mig och sambon 🥰

• Mariiiak94

Syskonförsök:

Hahaha fattar att du blev sur samtidigt som jag fattar att han inte orkade 😂  

Tycker det är helt fantastiskt hur kroppen fungerar! Är det menat så är det! 😍 
    Va skönt ändå med en inställningen att du förväntar dig ett negativt, kanske de som hjälpte kroppen också. Inte behöva stressa över om man lyckats eller inte. Tror kroppen mår bäst av att man inte stressar upp sig med testerna utan låt kroppen jobba i sin takt, graviditeten brukar dyka upp när man minst anar det 🥰

Jag har kört med ÄL test varje månad men egentligen inte behövt då min kropp brukar vara väldigt tydlig att visa när jag har ägglossning. Men ändå så kan jag inte låta bli 😂 Däremot gillar jag att tempa för att se så ägglossningen verkligen skett ! 

Skulle gissa att man kan känna olika men för mig började de med att jag hade ont i ryggslutet och vandrade ner mot höger skinka och ner i högra benet (ägget hade satt sig i höger äggledare) Efter 1 dag så blev smärtan värre och mer lokal på höger sida av magen, bredvid höftbenet. Jag trodde inte att jag hade utomkvedshavandeskap då jag hört att de ska göra JÄTTE ont men så illa hade jag det inte. Däremot så kände jag att smärtan blev värre under natten jag blev inlagd så hade jag väntat så hade jag nog fått väldigt ont hemma. Så för mig va de en ilande smärta, som att en nerv hamnat taskigt i kläm!

Nej dom gör först ultraljud för att se hur allt ser ut. Sen är de en titthålsoperation dom genomför och tar bort de som blivit påverkat. För min del blev de höger äggledare enbart, läkaren sa att i vissa fall tar dom även bort äggstocken om den skadat sig men de är ytterst sällan 🥰 Tydligen väldigt vanligt också, vilket jag inte trodde att de var.. På sjukhuset jag var på sa dom att ungefär 1 kvinna i månaden kommer in och blir opererade pga utomkvedshavandeskap hos dom. Däremot sa läkaren att de är otroligt ovanligt att man får utomkvedshavandeskap 2 gånger, så chanserna att jag skulle behöva operera bort den vänstra också är väldigt liten!

Jo men kroppen har återhämtat sig bra ändå, de tycker jag! Jag har inte haft någon mens sedan operationen men enligt mina tester och tempen så har jag haft ägglossning! Så vi har försökt bli gravida direkt 🥰 

Jag pratade med läkaren om att de vore ju himla jobbigt att behöva vänta ytterligare 1 år innan man kan söka hjälp och då sa hon att jag kunde söka om 6 månader pga dessa omständigheter. Men hon sa också att mina chanser är så gott som lika stora nu som innan att bli gravid då kroppen anpassar sig väldigt bra med bara 1 äggledare! Så den som finns kvar tar hand om äggen från både höger & vänster äggstockar 🥰 Så nu hoppas vi att de ska lösa sig och att vi snart får vårt efterlängtade plus ♥️

• Mariiiak94

Den eviga väntan.. Appen säger att BIM är 30/3 men jag tror den är 31/3! 
    Men något som skrämmer mig lite är att jag har NOLL symtom! Brukar alltid få ömma bröst osv (både när de visade sig att jag va gravid i februari samt när mensen kommit) tempkurvan har gått upp fint men ändå börjar hjärnan undra om ägglossningen skett då jag verkligen känner mig som vanligt.. Aja, bara o vänta och se till helgen! Sist överraskade jag sambon på alla hjärtans dag, får se om han får en överraskning i påskägget istället! 😂 Men känner mig förvånansvärt lugn, händer det så händer det ♥️

• Mariiiak94

Lusse88:

Jag tycker verkligen du ska börja tempa dig så du får lite mer insikt om du verkligen haft ägglossning eller inte! 😊 Det hjälper väldigt mycket när kroppen är oklar i sitt agerande 😅 

Jag använder mig av NC temp som är kopplad till deras app och varit väldigt nöjd såhär långt! 😊

• Mariiiak94
    Lusse88 skrev 2024-03-27 11:33:32 följande:

Tack för tipsen gällande tempning! Funkar det inte denna cykel lär jag få börja med det Nu fick jag fast gubbe idag så kör på och ser vad som händer. CD24 idag 😅

Oj vilken spännande månad din kropp ger dig! Håller tummarna att du har ägglossning nu och att allt går vägen! Fördelen med att den varit långdragen är ju att ni fått haft mycket sex hehe!
  • Mariiiak94

Idag kunde jag inte hålla mig, testade med RFSU testa tidigt men såklart var de negativt. Har BIM på söndag. I morse fick jag även lite ljusbruna flytningar men vi får väl se om de är tecken på att mensen är på ingång eller inte!

Mått illa i 2 dagar som jag inte riktigt kan förklara, kaffe är något jag älskar men nu är de inte alls lika gott (kanske bara är hjärnspöken) och har annars absolut noll gravid symtom eller symtom på mens. Brukar alltid ha ömma bröst innan mensen och en hel del huvudvärk men INGENTING! Jag avskyr verkligen när kroppen ska spela en spratt. Varför kan det inte bara vara Svart eller vitt? Denna väntan som är nu om flytningarna går över till mens eller inte kommer vara olidliga!! 

Hur kommer ni andra på andra tankar under tiden ni väntar på BIM? Hjärta

• Mariiiak94

Och där satte min mens igång också.. Bara att fortsätta kämpa och hoppa över till aprilgruppen..

Svar på tråden BIM mars 2024