Inlägg från: Naniismamma |Visa alla inlägg
  • Naniismamma

BIM mars 2024

Jag sitter och lyssnar på denna låten på repeat och hoppas den hjälper mig att få plus denna månaden xD.. varje gång jag använt låtar som det här så har jag träffat folk i mitt liv som byter enormt för mig så känner att det kan inte skada xD.. och med min ADHD så är det helt ok att lyssna på repeat haha 

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-06 14:15:11 följande:
    Mensen drog igång rejält nu på BIM-1 med massa mensvärk. :( 
    Nu blir det femte försöket. Har äl igen ca 22/3. Så BIM runt 7/4. Har startat en BIM april 2024-grupp. Funderar på att helt sluta med äl-tester denna månad. Men inte säkert jag kommer kunna hålla mig. Btw, jag har också ADHD. Medicineras du? I så fall, kommer du sluta om du blir gravid? Jag är i valet och kvalet gällande det. Är även bipolär och äter Lamotrigin. Har inte tagit upp det med min läkare eftersom jag inte sagt att vi planerar barn.

Ni som inte heller får plus denna månad får gärna joina april-gruppen :)
    Men neej!!! :( jävla mens!! Då håller jag tummarna på att det går nästa försök då! Och då håller jag koll i april gruppen, jag lär få joina dig sen ändå, jag är säker på att de inte tagit sig men får se...ja det kan va svårt att hålla sig 😅 jag går bara på fertilt sekret just nu.. ååh okej :) nej jag medicineras inte, jag har tyvärr flera i nära släkt som hållt på med droger och vart nere rejält att jag själv sagt nej till att ha några amfetamin baserade tabletter oavsett om min adhd är jobbig ibland, jag hittar olika lösningar sålänge men ska i maj tror jag prata om alternativ för mig, jag säger nej just för att jag är rädd att jag skulle bli beroende av medicin, jag tar knappt alvedon xD.. har du kollat upp hur dina mediciner funkar med graviditet online sålänge? :)
  • Naniismamma
    Anonym0101999 skrev 2024-03-06 18:40:38 följande:

Halloj! BIM+2 idag 

min menscykel brukar vara oregelbunden, men som jag skrev i tidigare inlägg så har jag känt mig konstig i kroppen sen äl. 

mina bröst ömmar enormt och imorse så fick jag ett svagt illamående och jag har lite ont i magen. 

Clearblue ultratidigt tog jag för några dagar sedan och det visade neg :( 

men kan jag ändå vara gravid?

Spännande att se hur det blir!:D ja du kan absolut vara gravid.. vissa plussar inte förräns flera dagar efter BIM.. beroende på när ägget fäste, så det kan ha varit för tidigt att testa.. håller tummarna att det visar plus snart :)
  • Naniismamma
    Anonym (Femman) skrev 2024-03-06 20:05:44 följande:
    Alltså jag är helt såld på det här med attraktionslagen och att manifestera för att få saker att hända. Hoppas det funkar för dig 😀.
    Lusse88 skrev 2024-03-06 14:15:11 följande:
    Mensen drog igång rejält nu på BIM-1 med massa mensvärk. :( 
    Nu blir det femte försöket. Har äl igen ca 22/3. Så BIM runt 7/4. Har startat en BIM april 2024-grupp. Funderar på att helt sluta med äl-tester denna månad. Men inte säkert jag kommer kunna hålla mig. Btw, jag har också ADHD. Medicineras du? I så fall, kommer du sluta om du blir gravid? Jag är i valet och kvalet gällande det. Är även bipolär och äter Lamotrigin. Har inte tagit upp det med min läkare eftersom jag inte sagt att vi planerar barn.

Ni som inte heller får plus denna månad får gärna joina april-gruppen :)

Typiskt! Håller tummarna för nästa månad. Det tog sig ju inte för oss heller den här månaden, men jag hinner få BIM en gång till i mars, så jag hänger kvar här. 

Min snart 17-åriga flicka har också adhd.

Idag fick vi reda på att min svägerska väntar sitt första barn i juli. En pojke ????. Så roligt! Nu längtar jag ännu mer tills vi blir gravida. 

Kan tipsa om att tis-tors kl 20 går förlossningskliniken Norge på kanal 11. Jag ÄLSKAR sånna program så jag sitter klistrad varje kväll. Ibland får jag sällskap av min man och det är så mysigt att se tillsammans.
    Ja jag tror på det också ! Så jag hoppas verkligen det funkar :D ... Ååh jag älskar förlossningsprogram..jag brukar kolla på one born every minute på youtube..finns flera säsonger hehe . Undra om man kan se på 11an online 🤔
  • Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-06 21:05:04 följande:

Hoppas det är okej att jag hänger kvar här, trots att min nästa BIM är i april. Har ju följt er här och känner mig hemma med er nu :D Vill gärna veta hur det går för er :) Hoppas på massa plus för er <3

Självklart får du hänga kvar här!! :D jag följer din april tråd nu innan jag kommer behöva joina den xD.
    Jag har också hört att från 35 kan man gå hjälp efter 6 månader.. men det kanske är olika beroende på vilket landsting man bor i? Försök kolla upp det så kan ni alltid boka in en tid från maj månad redan nu och om ni plussar i april så avboka bara.. annars kanske det är väntetid på tider.

Usch jag hatar mensvärk :( vissa ggr ligger jag nedanför toa för att jag har såna smärtor att jag spyr. Hoppas din mensvärk lugnar ner sig lite :(
  • Naniismamma
    Anonym0101999 skrev 2024-03-06 22:03:09 följande:

Sen äl så har jag till och från haft drömmar om att jag är gravid. Men då långt gången. 

hände 2 gånger för några månader sedan men då var jag inte gravid :( 

jag tror det var ca 3 dagar efter äl som det högg till flera gånger under dagen långt ner i magen på vänstersidan och det hände även igår, kan det vara ett tecken? 

vet inte om det kan vara ett tecken? Jag e livrädd att vakna och märka att mensen har kommit. Jag e sån att när jag vaknar så har jag ?fått? min mens under natten. bara att hålla tummarna att det inte blir så🙏🏻

jag e BIM+2 idag och har haft lite olika symtom: ömma bröst , svagt illamående, halsbränna, trötthet 

håller tummarna för alla er att ni snart får ett plus!❤️

Hoppas att drömmarna är sanna denna gången !... 
    Ingen aning om det kan vara ett tecken men kanske :)

Hoppas verkligen inte du får mensen... När planerar du att testa igen? :D 
  • Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-07 07:19:00 följande:

Naniismamma: (Det går inte alltid att citera för min del). Ja, vi kommer nog vända oss till vården i maj om vi inte lyckas. Vilket det känns som att vi inte kommer :/ Varför är det så himla svårt att bli gravid? Trodde inte detta... Hade man vetat detta så hade man ju börjat tidigare. Vi har ju dock varit tillsammans i över 4 år. Men inte känt oss redo förrän förra året. Hade nån slags bild av att när man ligger utan preventivmedel blir man gravid. Hehe. Men nopp, så enkelt var det visst inte. :/

Jag hoppas på massa plus här inne för er skull!

Hoppas ni lyckas innan dess , förstår känslan :/.. jaa!! Ellerhur, varför kan man inte bara bli gravid direkt när man faktiskt prickar ÄL ! Det är irriterande att det ska behöva vara så svårt :/ .. mina andra graviditeter tog runt 7 månader att lyckas med utom min första. Men då var jag 17år så då gick de fort xD. 
    Inget ska tydligen vara enkelt för än :/
  • Naniismamma
    Anonym0101999 skrev 2024-03-07 10:58:40 följande:

Naniismamma 

jag funderar på att eventuellt testa imorgon eller på söndag :) 
    ingen mens än så länge, försökte äta frukost precis och behövde nästan direkt springa på toa. Alltså inte för att spy utan göra nmr2. 

jag är laktos intolerant men det jag åt innehöll inte laktos, det e nog inte magsjuka för var magsjuk ganska nyligen. 

jag är lite smått nervös ifall jag skulle vara gravid för jag fyller 17 nu till hösten så vet inte om det är alldeles för tidigt 

(ja jag har både tid och ekonomin att försörja ett barn)

Vad spännande! .. ååh usch magsjuka :( de värsta jag vet... Jag var 16 som gravid , fyllde 17 månaden innan min första dotter föddes. Jag skulle säga att åldern inte har någon betydelse sålänge man har möjligheten att försörja sitt barn och mentaliteten för att vilja vara där för barnet. Alltså vara mogen av sig. Så du måste känna efter själv om du känner att det är något du vill och känner dig redo för...så redo man kan bli för första barnet haha xD.
    Att få barn tidigt var det bästa jag gjort. Jag är idag 32 (fyller 33) och dotter är 15(fyller 16).  Och det bandet jag och hon har är så enormt starkt och så underbart att ha med sitt barn :)
  • Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-07 09:06:38 följande:

Naniismamma: Det hoppas jag med. Vi gör ju allt vi kan varje månad. :/ 

Fancyr: Vi är 35 (jag) och 32 (sambon). Hoppas ni lyckats :) Vi gjorde ju inte det. Så nästa ägglossning blir runt 22/3. Femte försöket då. Sen kanske man borde kolla upp oss, så det inte är nåt knas med våra kroppar. Efter 6:e försöket då.

Ja :/ ..så nu får det allt skynda på för er tycker jag! 
    Jag har börjat på jätte illa olika tider under dagarna, och trött hela tiden.. men det känns alldeles för tidigt för att kunna vara graviditet.. är 7 dagar kvar till BIM så haha
  • Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-07 12:23:44 följande:
    Ja det tycker vi med :) Börjar bli drygt nu. Man ser gravida överallt och man blir så avis... :/ Inte för jag missunnar andra, men man blir ledsen när man inte själv lyckas bli gravid...
    Jaa klart man blir avis och ledsen! Speciellt när man så gärna vill och kämpar för att det ska hända även om man blir glad för andras lycka också.

Jag har 1 test hemma nu som står att jag ska kunna ta 6 dagar innan BIM.. vet inte om jag ska prova imorgon eller inte... Har inte möjlighet att köpa fler tester förräns om 10 dagar då min mors swish har slutat funka och hon har en del av mina pengar på sin bank så jag inte skulle spendera för mkt här i Australien xD och partnern är iväg 12 dagar på jobb xD så jag grinar snart hahaha !! 
  • Naniismamma
    Anonym0101999 skrev 2024-03-07 13:01:53 följande:

BIM+3 borde jag ge upp hoppet lite?? :( //

På den översta så anar jag en liten skugga, som kanske blir ett streck om någon dag... Ägget kan ha fästs sent så att kroppen inte har tillräckligt med hcg ännu. Sålänge mensen uteblir, ge inte upp hoppet :)
  • Naniismamma
    fancyr skrev 2024-03-07 12:45:22 följande:
    typ som att i måndags, på min ÄL-dag (visste jag inte då) outar mina två närmaste kollegor att de är i v.12 reps. v.20 och jag har haft noll aning. Båda är 30 år gamla och de hade inställningen "händer det så händer det" man ba japp. Jag ville typ gråta i sittande möte så sen gick jag hem. Klarade knappt att hålla ihop mig.. måste berott på att jag nog var lite extra känsligt pga. ägglossningen. 
    Ååh men förstår dig helt klart :( .. när jag försökte med min förra graviditet.. så såg jag alla gravida överallt, på tv, och vänner och släkt kom flera ut att de var gravida, oplanerade och vissa hade preventivmedel men blev ändå gravid medans man själv försökte och försökte..
    Det känns hopplöst och jag kände mycket "varför kan dom som inte ens ville bli gravid, men jag som försöker blir inte"
  • Naniismamma
    Anonym0101999 skrev 2024-03-08 14:38:28 följande:

Jag är BIM+4 idag och har fortfarande inte fått min mens. 

min cykel är oregelbunden till och från, men kan det fortfarande finnas att chans att jag plussar denna månaden? :)

Ja det är en chans att du kan plussa :) 
  • Naniismamma
    Anonym (Millis) skrev 2024-03-08 20:00:21 följande:

Naniismamma

Åh nej, typiskt 😩 när har du bim? 

Den 14e :( och cykeln var redan kort gången innan, så nu är den ännu kortare, förstår inte riktigt varför. :(
  • Naniismamma
    Anonym (Enlitentrea!) skrev 2024-03-08 20:30:19 följande:

Fick rosa på pappret nu på bim-4, men skönt på ett sätt att slippa gå runt och vänta. 

Nästa bim för mig är 1/4e, så hänger kvar här ett tag till och hejar på er!

Vad tråkigt :(... Är skönt att slippa vänta ibland.
  • Naniismamma
    Anonym (Millis) skrev 2024-03-09 05:23:12 följande:

Naniismamma

Det låter ju nästan som det skulle kunna vara en nidblödning, hoppas! Om inte annat så är det ju precis som du säger, skönt att den kom igång tidigare. Har du en oregelbunden cykel eller?

Kommit mer blod nu så är säker på mens :( .. jo precis, yes har oregelbunden men aldrig så här kort ... Alltid haft mellan 34-42 dagar ungefär.. förra cykeln va på 25 och då skulle jag få mens nu den 14e ..så den blev ännu kortare nu :/
  • Naniismamma
    Anonym (Millis) skrev 2024-03-09 06:35:04 följande:
    Nej, vad typiskt! 😟 
    vad besvärligt det måste vara med så pass oregelbunden?! Jag menar, du vet ju liksom aldrig riktigt exakt när du ska få mensen?
    Hoppas på ett plus för dig nästa cykel!!
    Ja :( ... Ja det är jobbigt så jag går ofta med binda redan som om den skulle komma regelbundet för att va säker.. men aldrig haft såhär kort... Och detta var nog den värsta mens jag haft.. det är mängder av blod , jag har gjort crimescene i dusch och toa idag :O .. helt sjukt.
    Tack så mkt det hoppas jag med <3 
    Plus för oss alla så fort de bara går :)
  • Naniismamma
    fancyr skrev 2024-03-09 06:43:24 följande:
    Va tråkigt! Hur kort cykel blev det nu? 
    Ja :( .. den är på 22 nu om jag räknat rätt.. får se vad flo säger när den reggar denna cykeln ordentligt.
Svar på tråden BIM mars 2024