• fancyr

BIM mars 2024

Pälsboll skrev 2024-03-11 19:14:04 följande:

Wihoo lycklig tjej här som tog ett ägglossningstest som visade positivt och riktigt kraftigt idag på cd18. 😍

//

Efter mitt mf så blev cyklarna ca 42 dagar långa från tidigare ca 30 dagar och hade ägglossning på dag 29 förra månaden. Så är riktigt glad att cykeln är påväg till det mer normala och hoppas verkligen detta är månaden jag (och ni såklart!) återigen plussar SoligHjärta  Bim runt 25/3

Jääääklar, vet inte om jag någonsin sett ett så starkt positivt test 😍
  • fancyr

Äl8 idag och har sedan igår varit illamående till och från Samt lite andra symtom. Tog ett gravtest idag som var negativt såklart men undrar ju då varför jag har dessa symtom 🤔 min tempkurva ser oxå väldigt lovande ut 

• fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-12 10:19:24 följande:

Mensen är äntligen helt över för mig! Nu ska vi köra varannan dag på vårt nu femte försök. Vi har inte gjort så innan. Vi har väntat in positiva ägglossningstest och kört då. Men det har ju inte funkat. Så nu blir det en ny metod: Varannan dag från nu när mensen är över, helt enkelt. Kanske mer, om vi orkar, hehe. Ska försöka se till att alltid ha levande spermier i mig. Dom lever ju oftast i några dagar och kan vänta på ägget. :) Dock, kommer jag ändå "bekräfta" att ägglossning faktiskt sker, med ägglossningstest. Skillnaden är bara att vi inte blint stirrar och väntar på positiva ägglossningstest. Vi kör redan nu :) Hoppaaaaas :)

Heja heja!! 
  • fancyr
    Diosali skrev 2024-03-12 19:36:57 följande:

Så förvirrande detta är! Testade positivt med babyplan och RFSU idag (inte morgonurin). Ganska svaga men tydliga på en arms avstånd. Dock visade cb digital ?inte gravid? i samma kopp. Bim på lördag så får väl snällt avvakta och testa igen! Så synd när man blir så glad.. och sen så besviken! 

Kan det vara så att cb digitalt inte var testa tidigt? 
  • fancyr
    Diosali skrev 2024-03-13 11:16:04 följande:
    Tack! Plussade digitalt imorse så de vanliga stickorna visade innan tidigt digitalt! Stort lycka till till dig med <3
    Grattis!!!!!
  • fancyr
    Båten skrev 2024-03-14 05:13:56 följande:

Godmorgon alla. 
    Måste bara gå skriva av mig och känna att någon lyssnar. Vi har inte talat om för någon att vi försöker så känner mig lite ensam, är bara på försök nummer två men fy jag har verkligen glömt hur mycket känslor med toppar och dalar det är att försöka bli gravid. 

Har oregelbunden mens och efter förra mensen så flyttade appen fram mitt BIM med ca 10 dagar och beräknade ägglossningen till igår. Vi kör bara på beräknat än så länge men vi har ändå försökt få till mys så mycket det går med 3 barn hemma men nu inte lyckats sen i söndags morse. Kände mig ändå ganska lugn med att om ägglossning varit så har vi lyckats pricka in den och jag har ändå haft koll på mina flytningar samt att jag inte känt av ägglossningen, brukar nämligen alltid får ont när jag har det så inte känt stress heller att få till det.

Hade som sagt beräknad ägglossning igår men inget som visade att det skulle ske, jobbar natten idag/nu och har haft riktiga mens smärtor ett tag. Kollade mina flytningar och de är riktigt typiska för ägglossning, genomskinligt och flytande. Så just nu känner jag mig så himla ledsen och nedslagen för att vi inte fått till mer mys, samt stressad över tanken på att få till det i kväll när mannen kommit hem och de andra barnen gått och lagt sig. Känns inte som om vi kommer lyckas denna gången och jag är arg på mig själv för att jag inte ville sist mannen ville, jag ville hellre sova då. Och nu känner jag mig mest tom efter att ha skrivit det här. 

Försök lös det på något vis 😉 en gång skickade vi iväg barnen för att handla efterrätt 😁 vet iof inte hur små era barn är dock. Man får va lite påhittig hehe 
  • fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-03-14 19:08:41 följande:

Trots att jag ligger på BIM-5 så har jag typ tappat hoppet. Igår och idag har jag känt mig sååå värdelös på mitt jobb. Går runt med en klump i halsen och om jag bara skulle slå på kranen skulle tårarna spruta. Jag jobbar med människor och har ett väldigt utmanande jobb, men jag brukar kunna hantera det... Förutom dagarna innan mens, då brukar självtvivlet komma. Så det är väl bara att vänta in mensen nu då... 

Känner igen mig i det där så väl. Jätte jobbigt . Inte så att man kan ha en dålig dag på jobbet 
  • fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-03-15 05:41:06 följande:
    Ja, precis. Och nyss blev jag gråtfärdig av ett avsnitt från Brooklyn 99. Det är inte en sorgligt serie precis. 🙈 Så det är bara att invänta mens. 🤦🏼?♀️

Givetvis kan man bli känslosam och hormonell vid graviditet också, det är ju till och med otroligt vanligt. Men jag har aldrig blivit det så det känns inte som att det skulle vara så. 🙈
    Månaden jag fick en kemisk graviditet var jag så känslig att jag grät till aquaman? det är inte heller vanligt 😂
  • fancyr
    Båten skrev 2024-03-15 06:52:55 följande:
    Familjeliv när det är som bäst, krångel vid citering 😅

Vi fick till det igår, sent men det gick. Nu är det bara den där jäkla väntan igen. 
    Tack för du tog dig tid att svara, det uppskattas.
    fancyr skrev 2024-03-14 05:51:48 följande:
    Försök lös det på något vis 😉 en gång skickade vi iväg barnen för att handla efterrätt 😁 vet iof inte hur små era barn är dock. Man får va lite 
    Härligt! hur löste ni det? 😄
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-15 12:25:43 följande:
    Vi kör på varannan dag metoden denna gång ju och skulle skita i testerna juuu, egentligen, MEN jag har tester kvar hemma och idag på CD12 har jag haft känningar i höger äggstock samt lite molande i livmodern. Vi låg i förrgår, så det är dags ikväll igen. Tog ett test nyss och fick blinkande smiley på ClearBlue lila ägglossningstest. Så ägglossning är nog på gång. Spännande! Kanske blir min BIM i mars ändå. Får se när ägglossningen är över. Slutet av mars/början på april blir BIM gissar jag.
    Spännande Lusse88, visst tempar du också? :)
Svar på tråden BIM mars 2024