-
Tog ett testa tidigt idag på äl+8/bim-6, helt negativt :( Men hoppet finns ändå. Det står att bara 79 % av graviditeter visas på bim-6. Kommer testa varje morgon nu :)Naniismamma skrev 2024-03-01 03:51:10 följande:Åh men spännande!!.. så hade jag med mitt första barn så är inte omöjligt, gud jag håller tummarna på att det är symptom av graviditet för dig!! :D
-
Ser tyvärr bara ett streck. Såg likadant ut för mig idag på bim-6. Vi får testa senare :)Anonym (Ella) skrev 2024-03-01 07:53:13 följande:Bim-4. Tycker jag ser något svagt.. eller lurar bara hjärnan mig?
-
Jag har läst i andra grupper att många som varit/är gravida får negativt ända till efter BIM. Så man ska inte ge upp hoppet. Även om ett negativt test suger att se :( Jag själv ställer in mig på mens igen så blir jag inte besviken. Men har tester hemma så kommer ändå testa varje dag ^^ 6 dagar till BIM. Blir det inget den här gången heller så försöker vi femte månaden. Tycker det är himla tråkigt att det ska ta sån tid. Vi väntade tills vi båda är över 30 år och jag tror det spelar lite roll med.
-
Naniismamma: tack, jag hoppas det bara är för tidigt. Angående det du skrev om sekret. Jag är på äl+8 och har vitt tjockt som filmjölk typ. Men vet ännu inte om jag är gravid ju :/
-
Imorgon är det bim-5 (äl+9) för mig. Jag har tidiga tester som säger att det är 93 % säkerhet på dem från då. Alltså imorgon. Det är toknegativt idag. 78 % säkerhet idag. Så jag tog ett negativt test idag ganska lugnt. Men imorgon på bim-5 då dom skriver att det är 93 % säkerhet så kommer jag bli ledsen över ännu ett negativt test. I övermorgon är det 99 % säkerhet och dååå ger jag nog upp på vårt fjärde försök. Känner mig gråtfärdig idag :(
-
Förresten, har läst att folk får positiva äl-tester vid graviditet. Stämmer det? Mina äl-tester är helt negativa. Bör jag tolka det som att jag inte är gravid då? (Är äl+8 idag)
-
Äl+9 nu och negativa tidiga tester :( på dom med 93 % säkerhet från idag bim-5. Och "inte gravid" på det digitala tidiga testet. Känns kört. Känns som det lär bli en BIM april för mig sen. :( Så ledsamt det här. Man gör allt rätt varje månad men det blir inget :(
-
Ja jag hoppas det. Men har redan börjat räkna ut när nästa äl och nästa bim är och nästa bim blir i början av april. Blir en december bebis om vi lyckas nästa. November om vi HAR lyckats denna. Men siktar in mig på nästa försök så blir jag inte allt för besviken om mensen kommer snart. När vi började försöka skaffa barn så skulle det bli en sommarbebis. Men så ville inte naturen. Om inte det blir en sommarbebis 2025 förstås. Då har vi försökt ett år.Anonym (Hopp) skrev 2024-03-02 11:06:00 följande:Ägget kan fästa ända fram till äl+12 och då kan det inte visa plus innan, så det finns fortfarande hopp.
Det är bara 15-25% chans att lyckas varje ägglossning, det är därför det inte är ovanligt att det tar ett år för många innan pluset på stickan kommer. Även när man prickar ägglossning perfekt. Det gör det inte lättare när mensen kommer men för de flesta kommer det ett plus till slut 😊 -
Mariiiak94: Var det tidigt-tester då på äl+12 eller använde du "vanliga" tester?
Mina testa tidigt tester är slut nu. Har bara dom vanliga som reagerar på minst 25(vad det nu heter). Tidigt testerna reagerar från 10. Jag har bara testat negativt på dem hela tiden :( Äl+10 imorgon och har som sagt inga tidiga tester kvar så inte lönt att testa mer nu. Har lagt en ny beställning på tidiga tester, har utdelning tis och tors nästa vecka så får hålla mig till dom kommer med posten. På torsdag är det BIM för mig så testar jag negativt med ett tidigt test då, lär hoppet försvinna. -
Naniismamma: Tack! Hoppas för dig med :)