• Lusse88

BIM mars 2024

Naniismamma skrev 2024-03-07 11:59:02 följande:
    Ja :/ ..så nu får det allt skynda på för er tycker jag! 
    Jag har börjat på jätte illa olika tider under dagarna, och trött hela tiden.. men det känns alldeles för tidigt för att kunna vara graviditet.. är 7 dagar kvar till BIM så haha
    Ja det tycker vi med :) Börjar bli drygt nu. Man ser gravida överallt och man blir så avis... :/ Inte för jag missunnar andra, men man blir ledsen när man inte själv lyckas bli gravid...
  • Lusse88

Märker att jag inte är ensam om att ta det rätt hårt när andra blir gravida och man själv kämpar månad efter månad i tysthet. Ingen vet att vi försöker. Men helt ärligt, kommer vi fråga om det går att få nån barnlöshetsutredning med tanke på att jag är 35 år och vi har inga barn och vi har snart försökt i ett halvår :/ Vart vänder man sig? Vårdcentralen först? Vill ju gärna inte gå privat då det kan kosta upp till 90000 kr på privata fertilitetskliniker.

• Lusse88
    1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januari.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket.
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb.
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket.
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket.
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket.
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket.
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket.
    3-7/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.

Hänger kvar här en stund till. Ni är så trevliga här inne <3 Och det är lite ensamt i april-gruppen ännu.
    Förra gången kom min äl på cd18 så räknar med det nu med, och då blir bim runt 7/4. Men andra månader har den kommit på cd14 och då blir bim 3/4. Så kanske kanske kan man hinna plussa tidigt här ändå. Hoppet är det sista som lämnar en.
  • Lusse88

Gällande att föda barn i december så kommer vi ändå köra på. Skulle vi lyckas denna gången blir bf i början av december. Lyckas vi inte denna gång, men nästa, så blir bf i början av januari. Så vi hoppar över julen och nyår som tur är :)

• Lusse88

Ser att vi är flera som det inte gick för denna gång. Ni är välkomna in i april-gruppen så kan vi fortsätta följas åt där <3 (om ni inte har ännu en bim i mars). Jag har fortfarande mens :( Nästa äl runt 22/3 och bim runt början av april...

• Lusse88

Hur går det tjejer? :)
    Min mens verkar vara över nu på cd8. Nu ska vi köra med varannan dag metoden tills ägglossningen är över :) Inte stirra blnt på ältester :)

• Lusse88
    fancyr skrev 2024-03-11 11:22:02 följande:
    Härligt Lusse! Vi håller tummarna för denna cykel! 🤞🏼 med tanke på äl tester så köpte jag Clearblue som man bara behöver ta en gång om dagen, det var mycket skönare. sen brukar jag ta närmare beräknad äl om jsg inte ser någon konstig temp. 

idag är jsg på äl+7 och har känt stick, surr och molvärk i lillmagen samt lite dov mensvärk. något jag inte fått tidigare. Kan det vara implantationstillfället tro. Jag har dessutom spänningshuvudvärk men det kan ju bero på lite allt möjligt. 
    Tack!!
    Håller tummarna för att det är det du känner!! <3
  • Lusse88
    Sandisen skrev 2024-03-11 16:16:25 följande:

Hmm hade spotting i torsdags bara en liten rosa fläck på pappret inte mer, skulle fått mens igår cykeldag 30 (ligger oftast på 29) men ingen mens i sikte. Tempen gick ner efter spotting men går upp lite nu efter 3 dagar. Alla symtom är borta också så antar mensen bara är sen av nån anledning?

Menscykler kan vara skiftande ibland. Stress, oro, sömnbrist och sånt kan störa menscykler tyvärr. Vanligt att bara ägglossa i 10 månader av 12.
  • Lusse88
    Sandisen skrev 2024-03-11 17:10:07 följande:
    Jo såklart det vet jag, reagerade mer på den lilla rosa flytningen, det har jag aldrig varit med om tidigare 🙄 iallafall att mensen inte kommit 4 dagar efter det. aldrig haft en mens som försvunnit en månad och mår bättre än nånsin psykiskt och fysiskt men kanske det ska vara första gången nu😁
    Låter lovande! <3 All lycka till!
  • Lusse88
    Sandisen skrev 2024-03-11 17:10:07 följande:
    Jo såklart det vet jag, reagerade mer på den lilla rosa flytningen, det har jag aldrig varit med om tidigare 🙄 iallafall att mensen inte kommit 4 dagar efter det. aldrig haft en mens som försvunnit en månad och mår bättre än nånsin psykiskt och fysiskt men kanske det ska vara första gången nu😁
    Håller tummarna för dig <3
Svar på tråden BIM mars 2024