• Mysis nr1

Hur stor amnings-bh ska man köpa??

Har precis vart och köt 2 amnings-bh på GeKås och orkade inte prova. Köpte, vad jag trodde, bra storlekar. Trodde min dumming att man ska ha ungefär samma som man brukar, att de var anpassade. Kan förståss inte ha dem!!!!! Hur mycket ska man egentligen lägga till? Blir brösten mycket större efter förlossningen?

• Svar på tråden Hur stor amnings-bh ska man köpa??
  • sweetbaby87

Det har jag också undrat. Men dom jag har pratat med har sagt att det är bättre att vänta med att köpa ammningsBH tills efter förlossningen för det varierar hur stor man blir. Fast det skulle ju självklart vara skönt att ha allt sånt klart.

• nitedrive

Brukar själv köpa en i en storlek större en normalt,till att börja med,så man har till BB.Sedan kan man ju se hur mycket brösten växer efter det.

• rosen80

har hört att man ska kunna få sin ena hand i kupan när man har BH på sig. du ska köpa en när det inte e sååå långt kvar då!
    det e vad jag har hört....

• Pelinen

Jättestor!

Jag köpte 3 stycken när jag var i mitten av graviditeten ungefär... Kunde aldrig tänka mig hur stora brösten skulle bli när bebisen var ute och mjölken rann till! haha... minst 3 storlekar större i kupan fick jag...
    Mitt tips är alltså att inte köpa för tidigt, eller att man köper stort =)

• mästerkattenistövlar

Någon som vet vart man hittar riktigt stora amningsbehåar med liten omkrets?
    Om bysten ökar så mycket för många så borde det ju finnas, men jag har själv inte hittat nått... :/

• Ai67

Vänta med att köpa tills efter förlossningen! Det är det absolut bästa rådet. Det är svårt att säga hur mycket större man blir.

~¨¨~*~¨¨~ ai.bilddagboken.se/ ~¨¨~*~¨¨~
  • TINO

Jag ska snart få min bebbe (längtar) har bf den 30/3 eller den 31/3 enligt bm

köpte en amnings-bh på hm nu ihelgen och tyckte att det var jätte svårt!!!!

Det blev en 75b för den satt bäst men vet inte om den kommer räcka den är ju oki nu men kanske inte sen när mjölken har kommit på allvar, men jag kände att jag ville ha med en när jag ska till förlossningen, tänker vänta med fler inköp!!!!!

Lycka till

• Wilma06

Förra ammningsperioderna gick jag från 75B (normalt) till 80DD-F !!! F använde jag de dagar man "svullnade upp", de kommer ju ibland. Nu låg jag på 75C innan grav så vart skall det sluta...?...*s*

• sweetbaby87

Wilma06

Oj då det var inte illa. Har redan gått upp i BH storlek under grav.

Någon som vet vart man kan köpa en BRA ammings BH?

• Alvi

Sweetbaby: Kika i min länklista... där finns det bra behå...

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • CLT

Twilfit o Lindex har bra amningsBH, även i större modeller!!! Lite dyrare men håller formen säger många!

CLT
    v37+0

• Gestilren

Mina "källor" säger att 1 amnings-BH är bra att ha redan på BB, men att det skall vara en rätt stor utan byglar, gärna en mjuk som t ex natt-BH eller "topp". Dessutom är det bra om den behövs knäppas i yttersta hyskan, bröstkorgen faller ju ihop igen efter ett tag när bebisen är ute och då behöver man de inre (tvärtom mot hur man brukar resonera med BH:ar).

Har köpt en på Twilfit, mjuk. De tipsade också om att få in en hand, och de frågade hur långt gången jag var för de rekommenderade inte att köpa för tidigt (köpte i vecka 38).

Nu får jag väl se någon av de närmaste veckorna om mina "källor" har rätt (BF 12 april)!

• cicia

Till mig sa de att jag skulle kopa en storlek storre an jag har nu i grav.(ar i v 36)

• Mama78

Kan ge lite tips, har en mammabutik själv där vi säljer amningsbhar. En bra start kan vara att utgå ifrån din ordinarie omkrets och öka på kupstorleken med två ca. Tänk på att magen kan vara högt uppe under bysten om man tycker att det kan kännas trångt med en i sin valiga storlek. Har man gått upp mycket i vikt kan man gå upp en storlek i omkrets. När man prövar ska man oxå kunna kupa en hand mellan bröstet och behån eftersom man blir lite(...) större när mjölken rinner till. En amningsbehå kan man inhandla från att man är i sjunde månaden ungefär. Fast ju närmare BF desto bättre.

Hoppas att detta kan hjälpa till lite...

• krolli

Jag var och provade ut en amningsbh innan. Valde då en storlek större än vanligt (i kupan, samma storlek runt). Två dagar efter förlossningen var bröstena som meloner och den bh jag köpt var alldeles för trång. Det skall tilläggas att bröstena var JÄTTE ömma och att klämma på någon amningsbh var uteslutet. Jag fick då ett tips som jag önskat att jag fått tidigare. APOTEKET har amningstoppar som är jätte mjuka och elastiska = super!!.
    Nu är dock den bh jag köpte innan lagom men det är tack vare att den är lite elastisk. Hade jag köpt den andra som jag valde mellan så hade det varit för litet med en storlek större i kupan.
    Mitt tips är att köpa på apoteket. Billigt och bra (74 kr). Det är ingen topp att vara ute och gå i men fungerar jätte bra första veckan och fortsättningsvis att sova i. När den första svullnaden i bröstena har lagt sig kan det vara skönt att ha en amningsbh inhandlad (det tyckte jag) men om möjligt välj att köpa en lite mer elastisk bh (typ triumph) för att sedan när orken kommit tillbaka prova ut en till som är lite stadigare och bra i storlek!!

Svar på tråden Hur stor amnings-bh ska man köpa??