Inlägg från: Anonym (vikt-ig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vikt-ig)

Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!

Det är få som lider av Obesitas som har en grundläggande medicinsk orsak till varför de går upp i vikt.

Så hur man kan patalogisera ett destruktivt beteende och brist på impulskontroll är för mig bisarrt. Och än värre är hur man maniskt försöker övertyga sig själv och andra om att ens frossande motiverar till att ta livsviktig medicin från diabetiker.

Ta sig i kragen och sluta vräka i sig behövs inte . Inte när vi kan fortsätta glufsa i oss överdrivna mängder mat och godis , tar ett piller och slippa ta tag i grundproblemet. 

Moral  självdiciplin och självinsikt går inte att ersätta med ett piller, har man inte orken att ta tag i sig själv får man väl vara fet då och hålla käften.

• Anonym (vikt-ig)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-07 08:36:32 följande:
    Säg det till de som har diabetes typ 2, de flesta där kan slippa medicin med livsstilsförändringar :) 

ps. Jag har gjort en intervju med dig och högre upp, angående dina Tipz :)
    Skillnaden är dock att du som fet inte dör om din medicin inte finns att hitta, det kan en diabetiker göra!

Äckligt själviskt beteende, gå ut och rör på dig och låt bli att stoppa i dig en massa skit, men det är väl för jobbigt?
  • Anonym (vikt-ig)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-07 09:23:30 följande:
    wow en person vet hur man botar världsfetman! Ring medierna! har du läst min intervju med dig längre upp?
    Du menar inlägget där du vägrar ta ansvar för din egen fetma och tycker att forskarna/läkarna ska ta tag i det åt dig?

Ska de sitta och övervaka dig för att förhindra att du vräker i dig massa skit och inte rör på dig eller räcker det med att de ger dig ansvarsbefriande piller?

Hoppas att du inte har barn som du indoktrinerar denna brist på självinsikt och ansvar på.

Inte konstigt att evolutionen går baklänges
  • Anonym (vikt-ig)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-07 11:12:20 följande:

Vill gärna att du utvecklar detta. Om då feta personer ska ta ansvar för sig själva, hur får vi dem att göra det? HUR gör vi rent konkret? Vill du skicka ut ett mail? Observera att allt du kommer föreslå redan finns besvarat i min intervju ovan. 

Du kan tycka hur mycket du vill att feta "borde" ta ansvar för detta själva. Och det vore ju toppen om det funkade. Men det funkar inte i vår värld och inga ideer du kan komma på hur vi ska få det att funka är inte redan provade 100 ggr redan.

Du är verkligen mer än lovligt tappad , Hur får VI dem att göra det?

Din fetma är ingen annans problem än ditt eget, likaså ansvaret. Det är knappast någon som tvångsmatar dig. Det är ditt aktiva val att stoppa i dig en massa skit och ditt ansvar att låta bli, inte mitt, inte läkarnas och inte forskningen. 

Har man såna tvångstankar så att man inte kan styra att handen skyfflar in mat man inte behöver så är det inte viktminskningsmedicin man behöver utan en psykolog/inläggning!

Jag hoppas läkarna får restriktioner så att du blir av med din medicin och tvingas till eget ansvar.
  • Anonym (vikt-ig)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-07 16:56:00 följande:

Trevlig ton. Akta så inte saliven kladdar ned tangentbordet när den stänker medan du skriver...

Du förstår inte och läser slarvigt. Nu ska jag förklara enkelt.

Vi har ett problem i världen med fetma. Det påverkar oss ALLA på många sätt. Därför ligger det i vårt gemensamma intresse, som samhälle, att lösa det problemet. (kanske inte ditt, men mångas intresse).

Och det är DET jag skriver om. Det vill säga, hur hjälper VI som samhälle, de feta. (Och hjälper oss själva som samhälle samtidigt vill jag tillägga, för något säger mig att du inte är så sugen på att hjälpa dem).

Och har du massa förslag på hur man kommer tillrätta med världsfetman, bör du först läsa min intervju med dig längre upp i tråden och sen återkomma. 

Ordförståelsen är obefintlig verkar det som.

Din fetma - Ditt ansvar, inget som ska ställas samhället till last. Men du tar inget ansvar för något , offerkoftan är för mysig antar jag.

Men man kan aldrig få rätt mot en idiot, så jag ger det inte mer energi nu,
Svar på tråden Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!