• Lissen0009

Män jag Behöver eran hjälp..

För några månader sedan tog jag upp kontakten med en gammal kärlek efter nästan 15år ifrån varandra fick jag ett infall en kväll att skriva till honom.
    efter det pratade vi / skrev vi dag och natt i nästan en månads tid innan vi sågs.
    det var känslor direkt när vi sågs och vi fortsatte träffas o ha i kontakt i smyg pga att jag är i en relation ( som varit dåligt i flera år men inte tagit tag i att lämna)

den nya och jag hade nått jätte fint, och skrev till varandra att vi är kära åsånt.
    vi hade det såå bra när vi sågs i hemlighet hemma hos honom.
    han fick inte ringa eller höra av sig till mig när han kände för det utan jag hörde av mig till honom när läge fanns.

i mitt huvud var det kaos med allt så flera gånger antyde jag att jag ville avsluta med honom.
    sista gången blev jag arg att han inte ringde mig på min födelsedag fast jag sagt att han inte får ringa. 

så kontigt av mig i efterhand.

Efter det skrev han att han inte orkade detta, utan behövde en pause från allt.

Efter några dagar skrev vi att vi är kära å saknar varandra men han skrev att han vill att jag ska fixa upp saker innan för han orkar inte hålla på som vi gjort.

Nu har jag ordnat upp å flyttat, skrivit att jag är Singel men han ignorerade det smset då frågade jag vad som händer,

Å han svarar att han tyckte han var tydlig när han skrev att han vill ha en pause..

Vad menar han med denna pause??

Kan ni män förklara det för mig tack :)

• Svar på tråden Män jag Behöver eran hjälp..
  • EnAnonumius

Man behöver knappast vara en "man" för att förklara varför han behöver en paus.

Du har ett förhållande, som är dåligt men du har inte avslutat det, du inleder en flirt med en kille och ni träffas i smyg.

Du har skrivit att du är kär i honom och lite annat, och samtidigt antytt om att ni borde göra slut.
    Och för att toppa av det hela så blir du sur över att han inte ringer på din födelsedag, fast du hade sagt till honom att han inte får ringa dig.
    Du är ju den som ger honom dubbla budskap hela tiden, och så undrar du vad han menar med en att han vill ha en paus?

Han säger att han vill ha en paus.
    Sedan så går du isär med din gamla kille och skaffar dig en bostad. Sedan så respekterar du inte hans önskemål om paus utan ringer och säger att du är nu singel.

Du har inte bara gett honom dubbla budskap hela tiden, du har även visa respektlöshet över hans önskan om att ta en paus. .

Att hålla på att ge dubbla budskap gör att man drar sig undan till slut, kanske föreslår en paus för att tänka över om man skall fortsätta eller inte, oavsett om du nu blivit singel eller inte..

Om han säger att han inte vill fortsätta med dig, så tycker jag du skall respektera detta..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mannen)

Han är trött på dig.

Om man generaliserar har män två grundpelare vi utgår ifrån 
    1) Hur hon ser ut.
    2) Hur mycket drama hon orsakar.

Av ditt inlägg att döma klarar du inte det grundtestet då du ger intryck av att vara en drama-queen. Är det något män undviker så är det just det.

• Anonym (Herakles)

Han har nog insett att ni inte är ämnade för varandra. Du har visat tydligt att du är förmögen att vara otrogen utan större problem, och det har gjort honom betänksam - med rätta. Respektera hans önskan...hör han av sig så kanske han vill ge det en chans, gör han det inte så är det bara att acceptera.

• Ascendere

Män vill ha lugn och ro, en kvinna som orsakar en massa drama har ingen plats. 

Plus att du uppenbarligen är den otrogna typen.

Om jag ska gissa vad som hänt så har han dragits med av sina känslor precis i början av er lilla affär, men sedan har förnuftet kommit ikapp när han ser hur mycket drama du orsakar din omgivning.

• Core

Jag hade då aldrig byggt något med en kvinna som var otrogen i sin förra relation med mig. Inte pga moralen, utan för att uppenbarligen tar du den vägen istället för den rätta, vad händer när du tröttnar på nästa man?

• Lissen0009

Fast han VET att jag aldrig skulle vara otrogen mot honom.
    vi träffades i 2år för 15år sedan så han känner mig o vet att jag är en bra person.

så jag ska inte skicka rosor på alla hjärtans dag till honom?:)

• Tukt

Som EnAnominus skriver ovan behöver man inte vara man för att förklara vad en paus är. Det tyder på en tankebana som förmodligen kanske återkommer i andra sammanhang också. Och som såklart kan påverka negativt. Det är i regel inget skrivfel eller syftningsfel när man tror att mänskliga känslor bara kan tolkas av vissa individer. Det brister i ett tankemönster. Något rätt vanligt här på Familjeliv.

Sedan måste du ju förstå att det ni gjorde då ni "höll på", förmodligen påverkade honom rent psykiskt, precis lika mycket som det påverkade dig.
    Men sedan hanterar man det olika. Kanske upplevde han det i all strul att det blev rätt "kladdigt", och det främjar sällan den där fina känslan av "the only one".

• EnAnonumius
    Lissen0009 skrev 2024-02-07 20:20:05 följande:

Fast han VET att jag aldrig skulle vara otrogen mot honom.
    vi träffades i 2år för 15år sedan så han känner mig o vet att jag är en bra person.

så jag ska inte skicka rosor på alla hjärtans dag till honom?:)

Vi är flera som sagt till dig att du SKA låta honom vara då han bad om en paus. Då borde du ju förstå att  man INTE skall skcika prsenter och annat helller.

Så läs noga.. Mycket noga...
    RESPEKTERAR hans önskan om att få ha en paus.

Du nu var du inte bara att du var otrogen mot dit ex när ni träffade varandra..
    Du skickade även DUBBLA budskap till honom. Jag skrev om detta i mitt förra inlägg. Något du inte skall ignorerar att du gjorde här.

Så avslutningsvis Låt nu killen vara i fred helt och hållet, och respekterar hans önskan om en paus.
    Eller är det för svårt för dig att respektera hans önskan och hans känslor?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lissen0009
    EnAnonumius skrev 2024-02-07 21:12:10 följande:
    Vi är flera som sagt till dig att du SKA låta honom vara då han bad om en paus. Då borde du ju förstå att  man INTE skall skcika prsenter och annat helller.

Så läs noga.. Mycket noga...
    RESPEKTERAR hans önskan om att få ha en paus.

Du nu var du inte bara att du var otrogen mot dit ex när ni träffade varandra..
    Du skickade även DUBBLA budskap till honom. Jag skrev om detta i mitt förra inlägg. Något du inte skall ignorerar att du gjorde här.

Så avslutningsvis Låt nu killen vara i fred helt och hållet, och respekterar hans önskan om en paus.
    Eller är det för svårt för dig att respektera hans önskan och hans känslor?
     Tror du han kommer höra av sig igen??
  • Lissen0009

Så även fast han var kär i mig för 14år sedan och blev kär i mig fort när vi fick kontakt igen, 
    att han säger att han tänkt på mig genom åren som ?den bästa som kom undan?..och att våran kemi är magisk.

så tror ni att han tänker att jag är en otrogen drama queen som han inte kommer höra av sig till något mer??

• Tukt
    Lissen0009 skrev 2024-02-07 22:18:56 följande:

Tukt tror du han kommer höra av sig igen?

Svårt att säga. Men jag skulle pröva att ta kontakt en sista gång och be att få ett snack öga mot öga, för att reda ut saker. Även saker som tar slut behöver ett bra avslut, och det brukar de flesta vilja.
    Sedan om pausen är en paus, eller ett avslut, det återstår ju att se. Men alltid bra att "städa upp" lite, vad det än blir.
  • Lissen0009
    Tukt skrev 2024-02-07 22:36:02 följande:
    Svårt att säga. Men jag skulle pröva att ta kontakt en sista gång och be att få ett snack öga mot öga, för att reda ut saker. Även saker som tar slut behöver ett bra avslut, och det brukar de flesta vilja.
    Sedan om pausen är en paus, eller ett avslut, det återstår ju att se. Men alltid bra att "städa upp" lite, vad det än blir.
    Men om han vill avsluta, kan han ju bara avsluta.
    varför använda sig av en pause om han vill avsluta?

är inte det bästa att bara låta honom vara?
  • Tukt
    Lissen0009 skrev 2024-02-07 22:41:23 följande:
    Men om han vill avsluta, kan han ju bara avsluta.
    varför använda sig av en pause om han vill avsluta?

är inte det bästa att bara låta honom vara?
    Det kan finnas två anledningar till en paus.
    - Han behöver verkligen en paus.
    - Han vågar, orkar inte vara ärlig och säga att det är slut.
    I båda fallen är det inte orimligt att vara lite vuxen och kommunicera runt det.
    Men om du hellre vill gå och vänta och bara hoppas. Och när han pausat färdig, ja då är du i nästa relation, så är det ju såklart upp till dig om du vill ha det så.
  • Lynx123

Vad jag förstår så har du visat honom att du inte bara är fullt kapabel till att gå bakom ryggen på din partner, du tog dessutom initiativ till kontakten. Hur ska han kunna lita på att du inte gör samma sak när du och han har det lite vackligt? Jag tror att han helt enkelt har vaknat upp och insett allt det här. Visst, jag kan ha fel, men så låter det i mina öron. Bättre att släppa och gå vidare...nu är du fri att göra vad du vill.

Svar på tråden Män jag Behöver eran hjälp..