• Tukt

Män jag Behöver eran hjälp..

Som EnAnominus skriver ovan behöver man inte vara man för att förklara vad en paus är. Det tyder på en tankebana som förmodligen kanske återkommer i andra sammanhang också. Och som såklart kan påverka negativt. Det är i regel inget skrivfel eller syftningsfel när man tror att mänskliga känslor bara kan tolkas av vissa individer. Det brister i ett tankemönster. Något rätt vanligt här på Familjeliv.

Sedan måste du ju förstå att det ni gjorde då ni "höll på", förmodligen påverkade honom rent psykiskt, precis lika mycket som det påverkade dig.
    Men sedan hanterar man det olika. Kanske upplevde han det i all strul att det blev rätt "kladdigt", och det främjar sällan den där fina känslan av "the only one".

• Tukt
    Lissen0009 skrev 2024-02-07 22:18:56 följande:

Tukt tror du han kommer höra av sig igen?

Svårt att säga. Men jag skulle pröva att ta kontakt en sista gång och be att få ett snack öga mot öga, för att reda ut saker. Även saker som tar slut behöver ett bra avslut, och det brukar de flesta vilja.
    Sedan om pausen är en paus, eller ett avslut, det återstår ju att se. Men alltid bra att "städa upp" lite, vad det än blir.
  • Tukt
    Lissen0009 skrev 2024-02-07 22:41:23 följande:
    Men om han vill avsluta, kan han ju bara avsluta.
    varför använda sig av en pause om han vill avsluta?

är inte det bästa att bara låta honom vara?
    Det kan finnas två anledningar till en paus.
    - Han behöver verkligen en paus.
    - Han vågar, orkar inte vara ärlig och säga att det är slut.
    I båda fallen är det inte orimligt att vara lite vuxen och kommunicera runt det.
    Men om du hellre vill gå och vänta och bara hoppas. Och när han pausat färdig, ja då är du i nästa relation, så är det ju såklart upp till dig om du vill ha det så.
Svar på tråden Män jag Behöver eran hjälp..