Inlägg från: raseri |Visa alla inlägg
  • raseri

Hur mycket kostade erat hus att måla?

Hej hörni.

Mina tankar går just nu kring hur mycket det kostar att anlita en målarfirma att måla mitt hus. Huset i sig är i rätt dåligt skick då det behövs slipas en hel del innan man kan börja måla.
    Huset är på drygt 160 kvadratmeter.
    Så ni som har anlitat målare innan och fått offerter, eller kanske själva är målare med kunskap, hur mycket kostar allt som allt på ett ungefär?
    Bor i Värmland om det gör någon skillnad. Men dra till med priserna från där ni bor, vill bara ha en uppskattning.
    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Hur mycket kostade erat hus att måla?
  • raseri

Så inget underarbete krävdes mer än att tvätta av fasaden alltså? Hur stort är huset ungefär? 

Uppskattar att du delade med dig! Tack!

• raseri

Var det 32.000 inkl material och efter ROT? 

Tack för att ni tar er tiden att svara!

• raseri
    Tink skrev 2024-02-07 11:22:55 följande:

Maken kollade förresten vad det skulle kosta att köpa färg, hyra ställning och måla själv. Bara färgen ensamt skulle gå på runt 30.000 om vi köpte i butik.

Låter som att ni fick en riktigt bra offert med andra ord om det kostade 52.000 inkl färg och ställning osv!
  • raseri
    Anonym (målarn) skrev 2024-02-07 11:49:59 följande:
    Sen felbedömer folk ofta hur mycket som går åt och står sedan med 40 liter överflödig färdigbruten färg som man inte kan återlämna.
    Är du målare? Har du nån ide om hur mycket det kan komma att kosta att måla ett hus som mitt? Relativt lättåtkomligt, bara mycket att skrapa. 160 kvdm tvåvåningshus.
  • raseri
    Anonym (målarn) skrev 2024-02-07 12:07:16 följande:
    Jättesvårt att säga utan att ha sett. Typ av färg, fönster, markiser, balkonger, påväxt, etc. Förarbetet lär bli dyrast, men går mot rotavdrag. ?Mycket att skrapa? från kunden brukar ibland betyda att man behöver byta en del av fasaden. Någonstans mellan 70-120 skulle jag gissa. Men dra dit en firma så kan de ge dig en vettig offert.
    Det är gammal akrylatfärg, målad för säkert 20-25 år sen åtminstone. En del ställen behöver nya brädor. Om jag inte minns fel så är det 15 fönster och ett par dörrar. Ingen balkong. 
    70-120 efter ROT inkl material? 

Tack för din input, uppskattar det verkligen!
  • raseri
    Anonym (målarn) skrev 2024-02-07 12:34:23 följande:
    Alltså, det är ingen offert, bara en ren gissning. Det är någonstans där det brukar landa för en total ommålning. Ta dit en fasadfirma så kollar de istället. Det blir ändå inte förrän till våren. De trasiga brädorna kan de iofs byta och grunda redan nu.
    Jo jag förstod, tänkte bara om det var det inräknat i det du skrev. Men jag förstår! Tack för allt! 
    Förresten, hur länge brukar ett sådant arbete kunna ta ungefär?
Svar på tråden Hur mycket kostade erat hus att måla?