Inlägg från: Tink |Visa alla inlägg
  • Tink

Hur mycket kostade erat hus att måla?

Vi har precis nyss fått en offert på att få fasaden målad, hela södra och västra sidan samt en del av norra sidan där man bytt fasadbrädor. Det är ett tvåvånings hus med liggande träpanel som ska målas med akrylatfärg. Offerten innefattar ställningsarbete, maskering, tvättning med hetvatten, färg och målning. Det är i Göteborgsområdet.

Det skulle gå på 52.000 kronor efter ROT-avdrag.

• Tink
    raseri skrev 2024-02-07 10:02:39 följande:

Så inget underarbete krävdes mer än att tvätta av fasaden alltså? Hur stort är huset ungefär? 

Uppskattar att du delade med dig! Tack!

Jag kan tyvärr inte bedöma ytan på det som ska målas, men hela huset är 156 kvadrat fördelat på två plan. Huset är inte bara en rektangulär "box" utan kanske mer format som ett L med ett litet utsprång. Det är finns ett litet förråd/carport som också ska målas på ena sidan. 

Inget underabete behövs mer än tvätt.

Det är den billigaste offerten vi har fått, det dyraste låg på 70.000.
  • Tink

Maken kollade förresten vad det skulle kosta att köpa färg, hyra ställning och måla själv. Bara färgen ensamt skulle gå på runt 30.000 om vi köpte i butik.

• Tink
    raseri skrev 2024-02-07 11:33:42 följande:
    Låter som att ni fick en riktigt bra offert med andra ord om det kostade 52.000 inkl färg och ställning osv!
    De köper nog inte färgen i butik som vi gör. Jag kan tänka mig att vi betalar dubbelt så mycket som en målerifirma.
Svar på tråden Hur mycket kostade erat hus att måla?