Core skrev 2024-02-07 17:29:51 följande:
Även firman tar ju betalt för ställningen, så den posten får man stå för i vilket fall som helst.
Jag försöker inte underminera yrkeskunniga målare, ni är magiker och ingen idiot kan ersätta er. Men just fasadmålning är ingen raketforskning direkt om man tar reda på lite grundläggande fakta först.
Och visst behövs lite grundläggande ork och fysik, men inte mer än de flesta redan har som är i arbetsför ålder!
Ett tips är att ta tjänstledigt en vecka eller två istället för att bränna semester, det man förlorar på det tjänar man ändå in mångfalt på att inte leja bort
Ingen fara, jag tog det inte heller så. Jag skrev ju själv att man kan spara en del slantar på att göra det själv. Men det gäller att veta vad man ger sig in på. Ett tvåvåningshus är bra mycket större än vad man kanske tror och vi har mer än en gång blivit utkallade till att göra klart ett hemmaprojekt som kört fast och som stått stilla i ett halvår eller mer. Eller att ägaren målat utan att ha gjort ett ordentligt grundarbete varefter fasaden ser för jävlig ut efter två år. Då blir det ju mycket dyrare i längden.