• Lilldorisen

    Bli gravid "avbrutet samlag"

    Hej jag undrar om någon blivit gravid av att killen kom på underlivet och inte i vi körde avbrutet samlag och jag vet att det inte är säkert, men vi planerade på bebis men har tagit en paus nu. Men det jag undrar rent specifikt är om nån blivit gravid av att han kommer på underlivet.. 

  • Svar på tråden Bli gravid "avbrutet samlag"
  • OlgaElvira

    Hade han någon gång under akten sin penis inne i din slida? Om, ja, så kan det ha funnits spermier i hans försats. Inte väldigt troligt men inte omöjligt.

  • Lilldorisen

    Jo det hade han. Vet att man kan ha spermier i försatsen. Men som jag förstått så är det enbart om man kommit samma dag/nån dag tidigare. Vilket inte är fallet.. det är väl bara att vänta å se. 

  • Nyponet01

    2 gånger har jag blivit gravid vid avbrutet samlag.
    Fullföljde graviditeterna och den förste är 20 och den andre 14 😊

  • Tink
    Lilldorisen skrev 2024-02-07 12:06:05 följande:

    Jo det hade han. Vet att man kan ha spermier i försatsen. Men som jag förstått så är det enbart om man kommit samma dag/nån dag tidigare. Vilket inte är fallet.. det är väl bara att vänta å se. 


    Det är mellan 20- och 40-procent av männen som har spermier i sin försatsvätska oavsett ifall de hade utlösning tidigare eller inte.

    Dessutom kan spermier simma sig förvånansvärt långt om de bara har något att ta sig fram i. Så ifall han sprutade i närheten av din slidöppning, så kan spermierna i vissa fall ta sig hela vägen till livmodern på en timme.
Svar på tråden Bli gravid "avbrutet samlag"