Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Kvinnor, skulle ni kunna fria?

Tecum skrev 2024-02-08 20:55:43 följande:
    Tror du på fullt allvar att ert förhållande hade varit bättre och du mer attraherad om ni gift er? Han och du är ju samma personer ändå och kärleken är inte beroende av en ring och ett vigselbevis. 
    Det har blivit en "grej" för personen i fråga,  hon tror på allvar att hon skulle sväva på rosa moln livet ut bara hon blir gift.
    Det funkar såklart inte så.
    Kanske ett tag, absolut. Men inte i längden.

Man kan ha goda skäl till att inte gifta sig också. 
    Jag skulle på inga villkor göra det, men jag har skilsmässa i bagaget också. Det finns inga garantier oavsett om man är gift eller inte.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Galne Gunnar) skrev 2024-02-08 21:01:17 följande:
    Läsförståelsen är inte på topp Tyst
    Den kommentaren har inget med läsförståelse att göra, så ta du och titta dig i spegeln.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (..) skrev 2024-02-08 22:36:32 följande:
    Ja, kanske för att det är mer attraktivt med en partner som bryr sig om vad som är viktigt för den andre?
    Exakt, och det gäller inte när det andra parten har en annan önskan?

Mitt ex friade till mig, jag sa nej. Han blev sur. Jahapp, var sur då. 
    Jag tänker iaf inte gifta mig för att göra någon nöjd när jag inte vill själv.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (..) skrev 2024-02-09 10:17:51 följande:

Jag svarade på en kommentar som påstod att det inte gör honom mer attraktiv, men det kan det faktiskt göra.

Jo det kan gälla båda så om mannen tycker hon är oattraktiv så har ju även han valet att bryta upp.

Ser hon honom som mer attraktiv för att de gifter sig så är det högst sannoikt temporärt, det blir snart vardag igen.

Varför skulle han bryta upp om han trivs? Måste han gifta sig mot sin vilja menar du?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (..) skrev 2024-02-09 10:25:12 följande:
    Du påstod ju att det kan göra henne oattraktiv, om mannen då omvänt vill lämna är det upp till honom, trivs han trots det så kanske han inte lämnar? Ingen måste gifta sig det har jag inte skrivit något om?
    Var påstod jag det???

Nej, det är ju en jäkla tur att man kan välja.
    Dessvärre gäller det inte alls, med det är en helt annan fråga.
Svar på tråden Kvinnor, skulle ni kunna fria?