• Anonym (Undrande)

    Kan jag va gravid 3 mån efter förlossning?

    Kort och gott så födde jag i Oktober och då vart vi gravida på det "naturliga" sättet. Nu har vi haft en del sex förra mån och då med avbrutet samlag (vilket alltid har funkat innan) Känner mig skum nu, mensen är en dag sen och jag har haft ont som mensvärk ett par dagar... Någon som vet om man är mer fertil efter man nyligen fött?

    (Jag vet att man kan bli gravid med avbrutet sex men jag undrar om någon varit med om att det hänt när man nyss varit gravid pga man är mer fertil) Tack!

  • Svar på tråden Kan jag va gravid 3 mån efter förlossning?
  • Anonym (Albino)

    Inte mer fertil så vitt jag vet. Men ägglossningen kommer ju före mensen...
    Så visst kan du vara gravid.
    Ta ett test så vet du.

  • Anonym (P)

    Jag vet ett syskonpar med 11 månaders åldersskillnad, så det är möjligt. 

  • Anonym (Hej)

    Vet en som fick barn i Jan o i dec så visst är det fullt möjligt bli gravid snabbt. 

  • Anonym (C)

    Klart du kan vara gravid. Grattis till pseudotvillingar. 

  • Anonym (Undrande)

    Har fortf inte fått min mens och har otrolig mensvärk sedan en vecka tillbaka precis som jag haft när jag var gravid sist. Ett test som visade väldigt svagt positivt i förmiddags och ett som visa negativt nu ikväll. Undrar verkligen vad som stämmer här och inte haha.

  • Anonym (oppsan)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-02-08 20:20:09 följande:

    Har fortf inte fått min mens och har otrolig mensvärk sedan en vecka tillbaka precis som jag haft när jag var gravid sist. Ett test som visade väldigt svagt positivt i förmiddags och ett som visa negativt nu ikväll. Undrar verkligen vad som stämmer här och inte haha.


    Har du bild på det positiva?
    Är en graviditet önskad!
  • Anonym (oppsan)

    Sen vore nog regelbunden mens ganska ovanligt bara 3 mån efter fl? Alltså att den skulle vara på pricken direkt? Vet du exakt när du haft äl? 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Jag vet ett syskonpar där den äldre föddes i slutet av april och den yngre i mitten på mars året efter. Den yngre föddes för tidigt, men det hade inte varit mer än ett år mellan barnen, även om deras mamma hade gått hela tiden ut.

    Så visst kan du vara gravid.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (oppsan) skrev 2024-02-08 20:53:19 följande:
    Har du bild på det positiva?
    Är en graviditet önskad!
    Nja, kanske lite väl tidigt vi har ju avbrutit av en anledning men det är ändå OK om det nu är så. Ska fota 
Svar på tråden Kan jag va gravid 3 mån efter förlossning?