• Anonym (Berra)

Vad orsakar fotfetischism/fotkink?

Jag undrar vad som ligger bakom detta rent generellt? Jag var inte sådan här förut att jag tittade på kvinnors fötter utan det började med att dv. flickvän fick mig att komma med sina fötter. Som en avr...ning fast med fötterna. Det tyckte hon var kul att göra av nån anledning. Sedan fastnade det här i huvudet och jag blev väldigt fascinerad/attraherad av kvinnors fötter. Tog två år i "celibat från kvinnofötter" för att min fascination skulle försvinna och jag numera kan ge tex en fotmassage utan att få erektion eller inte stirrar på kvinnors fötter längre.   

• Svar på tråden Vad orsakar fotfetischism/fotkink?
  • Anonym (adde)
    Tink skrev 2024-02-09 23:22:30 följande:

Jag har en gång haft en pojkvän som älskade att sitta med mina fötter i sitt knä medan vi satt i soffan och pratade eller såg på film, smeka och massera dem, kyssa och ibland till och med slicka på dem. Jag var alltid noga med att ha alldeles rena och välvårdade fötter med fint målade naglar och tåringar, och jag förstod såklart att det var erotiskt laddat för honom. Men för min del var det bara så där extremt avslappnande, på gränsen till sövande skönt och jag känner mig än idag lite skyldig att jag utnyttjade hans fetish till att låta mig domna bort av välbehag istället för att gå igång sexuellt  på det.

Du ska inte känna dig skyldig, ni fick båda ut något positivt av det. Du fick en skön fotmassage och han fick ynnesten att få rå om dig och få behandla ett par vackra kvinnofötter. Ibland är det enda man vill utan att det leder till mer.
  • Pussan
    Tink skrev 2024-02-09 23:22:30 följande:

Jag har en gång haft en pojkvän som älskade att sitta med mina fötter i sitt knä medan vi satt i soffan och pratade eller såg på film, smeka och massera dem, kyssa och ibland till och med slicka på dem. Jag var alltid noga med att ha alldeles rena och välvårdade fötter med fint målade naglar och tåringar, och jag förstod såklart att det var erotiskt laddat för honom. Men för min del var det bara så där extremt avslappnande, på gränsen till sövande skönt och jag känner mig än idag lite skyldig att jag utnyttjade hans fetish till att låta mig domna bort av välbehag istället för att gå igång sexuellt  på det.

Där är vi olika då. Att ha en kille som slickar mina fötter är något av det sexigaste jag vet, det går jag definitivt igång på.
  • Anonym (BertÅke)

Lite OT kanske, men jag har några gånger smekt en kvinna med fötterna. Brösten, underlivet. Det var väldigt tändande för mig, fötterna kan vara väldigt känsliga.

En kvinna har runkat mig med fötterna, det är också tändande, men inte lika mycket. 

Jag smeker, kysser och - försiktigt - slickar hennes fötter ibland. Det tar emot lite att slicka mellan tårna, men hon är så fräsch så det funkar.

• Anonym (adde)
    Anonym (BertÅke) skrev 2024-02-10 09:22:27 följande:

Lite OT kanske, men jag har några gånger smekt en kvinna med fötterna. Brösten, underlivet. Det var väldigt tändande för mig, fötterna kan vara väldigt känsliga.

En kvinna har runkat mig med fötterna, det är också tändande, men inte lika mycket. 

Jag smeker, kysser och - försiktigt - slickar hennes fötter ibland. Det tar emot lite att slicka mellan tårna, men hon är så fräsch så det funkar.

Det låter trevligt, men varför ska du göra något som "tar emot"?
  • Anonym (BertÅke)
    Anonym (adde) skrev 2024-02-10 10:32:51 följande:
    Det låter trevligt, men varför ska du göra något som "tar emot"?
    För ofta när man övervinner ett motstånd så hittar man något nytt och spännande, vidgar lusten.
  • Auditanne

Nån form av autism gissar jag. Ett vanligt drag bland autistiska män är att fixera sig vid specifika detaljer och missa helheten. Något so sker i många sammanhang utöver sexlivet och kvinnans kropp.

Jag har också autistiska drag men klarar ändå av att se och uppskatta helheten av människors kroppar. Att stirra in sig på en enda kroppsdel låter bara osunt och obalanserat. 

• Tukt
    Auditanne skrev 2024-02-10 23:05:05 följande:

Nån form av autism gissar jag. Ett vanligt drag bland autistiska män är att fixera sig vid specifika detaljer och missa helheten. Något so sker i många sammanhang utöver sexlivet och kvinnans kropp.

Jag har också autistiska drag men klarar ändå av att se och uppskatta helheten av människors kroppar. Att stirra in sig på en enda kroppsdel låter bara osunt och obalanserat. 

Om det har med fetischism att göra, så finns det ingen koppling till autism. En fetischist "stirrar" inte på en kroppsdel, och tappar det andra. Kroppsdelen, plagget eller objektet får däremot en starkare laddning än vad man vanligen har.
  • Anonym (Fot_fetisch)
    Auditanne skrev 2024-02-10 23:05:05 följande:

helt fel, det är inte så att man bara sittrar sig blind på fötterna.
    Jag tror inte att det har någon som helst koppling till autism.
  • Auditanne
    Tukt skrev 2024-02-10 23:23:24 följande:
    Om det har med fetischism att göra, så finns det ingen koppling till autism. En fetischist "stirrar" inte på en kroppsdel, och tappar det andra. Kroppsdelen, plagget eller objektet får däremot en starkare laddning än vad man vanligen har.
    Det vet väl inte du? Jag står fast vid min tro att sexuella fetischer handlar om att inte uppskatta helheten lika mycket som specifika detaljer. Det är liksom detta som fetischer handlar om. De flesta normala människor har inga fetischer heller utan uppskattar den hela människan.
  • Auditanne
    Anonym (Fot_fetisch) skrev 2024-02-10 23:34:17 följande:
    helt fel, det är inte så att man bara sittrar sig blind på fötterna.
    Jag tror inte att det har någon som helst koppling till autism.
    Det tror jag eftersom det handlar om att snöa in sig på en speciell del av kroppen. Det är som sagt detta som fetischer handlar om. Skulle själv aldrig dejta någon med knäppa fixeringar. Speciellt inte kring fötter som är den allra fulaste delen av en människas kropp. 
Svar på tråden Vad orsakar fotfetischism/fotkink?