Stalker
Jag är en kvinna I sena 20års åldern. För några veckor sedan skrev jag med en man vi kan kalla Carlos. Han skickade bilder som jag sedan förstod var gamla foton. Han sa att han var 45 men i verkligheten är Han 66 år. Jag avslutade "relationen" men han har inre accepterat detta.Han kontaktar mig dagligen via olika konton på sociala medier. Han har även kört hem till mig vid två tillfällen. Första gången så stod han och knackade hårdhänt på min dörr och fönster och ropade mitt namn men jag öppnade inte, i postlådan lämnade han ett brev att han älskar mig och vill vara min vän.
Sista gången han körde hem till mig så var jag utanför mitt hem och han såg då mig. Jag fick panik och började gå därifrån och han gick efter mig en lång bit. Tillslut började han ropa på mig och då stannade jag och bad han att dra, att jag inte ville prata osv. Sen fortsatte jag snabbt gå därifrån, jag gömde mig och försökte komma undan. Efter en halvtimme när jag fortfarande var ute och inte vågade gå hem så ringde jag en kompis och hennes pappa kom och plockade upp mig i bilen och följde mig hem. När vi kom hem så såg vi att Carlos fortfarande var kvar utanför mig och väntade. Jag var så rädd. Min kompis pappa var på väg ut till honom men då så hoppa Carlos in i bilen och körde iväg. Detta var för cirka 5 dagar sedan.
Jag har inte gett honom min adress utan den har han själv letat upp. Han har letat upp min nummer och ringt till mig och alla på mitt abonnemang så jag har blivit tvungen att byta nummer till alla. Han har inte mitt nya nummer.
Vad kan jag göra? Jag är rädd att han ska skada mig, mörda mig eller nåt..