• Anonym (Sorgsen)

Älskar han mig verkligen?

Bakgrund: 

Jag 35, han 41. Har varit särbo i 6 år för att särboskapet helt enkelt passar oss bättre men varannan vecka barn and so on. Vi delar ett företag tillsammans. 

Lång historia kort: 

Han har varit bortrest en vecka. Dagen efter hemkomst kom han hem till mig sent på kvällen. Vi hade sex. Han stannade 30 minuter. Åkte hem. Helt okej för mig jag gillar att sova själv speciellt när jag jobbar. 

Imorgon är det min tur att vara ledig i 7 dagar. Skickar sms och frågar om han ska komma till mig och hämta nycklarna (nycklarna till arbetet) efter arbetet. Meddelar att han skickar sin son för att hämta dem och säger därefter "jag kommer till dig imorgon".

Jag blir arg, ledsen och besviken för att: 

1. Han varit bortrest i en vecka. Träffat mig 30 minuter efter det och kan sen inte bemöda sig att hämta nycklarna själv utan skickar sitt barn. 

2. Bestämmer att imorgon ska vi ses. Med noll hänsyn till vad jag kanske vill? Kanske har jag planerat något annat? 

När jag blir arg hittar han på ursäkter om att "jag tänkte att du ville vila inför imorgon". Ska jag VILA inför att jag ska vara ledig i 7 dagar? Med andra ord en urusel lögn som jag inte ens begriper att han själv trodde på.

Sedan kör han martyrstilen och aningen gaslighting med "ajja vill du vara sur från ingenstans så var det då". 

Såhär är det OFTA. Vi ses alltid på hans villkor. Oftast enbart under (när vi arbetar tillsammans) eller efter arbetet. Aldrig när han är ledig. Och då menar jag ALDRIG under de 6 år vi varit ett par. 

Dessutom är det alltid på hans villkor. Vi umgås när han vill och aldrig liksom frågar han mig. Han vet förvisso att jag är en hemmaperson men tänker aldrig på att just idag kanske hon inte orkar/vill. 

Jag vet inte. Jag blev sjukt ledsen och besviken och fick ont i magen. Känner mig som en "workwife" som passar när det passar honom. 

Behöver lite utomstående perspektiv på det hela. Ställ frågor om jag varit för fåordig. 

• Svar på tråden Älskar han mig verkligen?
  • beli

Alltså, om han aldrig nånsin, inte ens i början, träffat mig på sina lediga veckor, så skulle det aldrig ha gått så långt att vi startat en firma ihop.

• Anonym (Sorgsen)
    beli skrev 2024-02-12 17:04:02 följande:

Alltså, om han aldrig nånsin, inte ens i början, träffat mig på sina lediga veckor, så skulle det aldrig ha gått så långt att vi startat en firma ihop.

Inte startat ihop utsn jag kom in efter att vi träffats drygt 2 år senare. Men jag förstår vad du menar. Företaget går bra så det är egentligen något annat. 
  • OlleSQ

Ja han kan älska dig fast han är egoistisk. Men frågan är om du älskar honom fortfarande. Det verkar som du har fått nog av att det skall vara på hans villkor. Så du får fråga dig om det är värt det och då ta ett snack med honom för att få till en förändring om du känner att känslorna finns kvar i den utsträckningen att du är beredd att kämpa för dig och erat förhållande.

• Anonym (??)

Jag kan skriva till min pojkvän att jag kommer imorgon men det betyder inte att jag har bestämt det. Om han är upptagen eller inte vill jag ska göra det så får jag veta det. 

Nu är vi olika då jag istället hade blivit besviken ifall min kille bara kom förbi för att ha sex och inte stanna kvar. Då hade jag hellre träffat honom en annan dag. Hade känt mig utnyttjad i det tillfället. Lite mer åt kk hållet där enligt min mening. 

• Anonym (?)

Och varför är du tillsammans med honom? Menar att det känns inte riktigt som ni har en kärleksrelation. 

• Anonym (D)

Urk. Han kom hade sex och gick. Ja wow vad han älskar och vill vara med dig.....ni är inte särbo. Ni är KK på endast hans villkor. Du är bra att ha för att tömma. 

• Tilolo

För mig låter det tyvärr som en person som bara tänker på sig själv och sina behov. Jag förstår dock att du är kvar eftersom du får uppleva det som är bra i er relation mellan varven, efter denna idoga väntan som du beskriver. Man kan bli väldigt uthållig för såna kickar. 
    I det är det svårt att se skuggsidorna eftersom man ständigt anpassar sig själv och förlåter personens tillkortakommanden.
    Det är dock det som kallas medberoende. 

Tror tyvärr han älskar sig själv mest för att han får det han kan använda dig till för sina egna behov och begär. Det är därför han aldrig frågar dig om vad du tycker och känner för att han tar för givet att du lever för honom i och med att du ej ännu genomskådat honom. 

I början av er relation kanske dessa skuggsidor var färre och därför är det inte konstigt att du valde att ingå i hans företag. Vill verkligen understryka det. 

Jag tycker det är sunt att du börjat reagera. 🙂 

• Anonym (Sorgsen)

Tack för alla era svar. 

Jag blir så ledsen när jag läser vad ni skriver. Känns som ett skag i magen. 

Jag är en giver, en peoplepleaser en sådan som alltid ställer upp till priset av mig själv. Jag har gett honom all min tid. Investerat hela mitt liv i honom. Med det sagt så har han hjälpt mig otroligt mycket också, inte minst ekonomiskt och materialistiskt. Men ska man nöja sig med det? 

Jag har ett bekvämt liv på grund av honom och känner ofta att jag "borde vara tacksam". Får alltid skuldkänslor efter att vi har tjafsat om något och det är alltid jag som ber om ursäkt för att jag "överdriver". Inser att jag ofta blir gaslightad av honom. 

Jag känner mig trasig just nu. Känns som att mitt liv håller på att falla samman. 

• Anonym (Lilo)

Du låter mest som en KK som dessutom har jobbat ihop pengar åt honom i hans företag.

Låter inte som en vidare attraktiv relation för mig.

• Tilolo
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-02-12 21:28:16 följande:

Tack för alla era svar. 

Jag blir så ledsen när jag läser vad ni skriver. Känns som ett skag i magen. 

Jag är en giver, en peoplepleaser en sådan som alltid ställer upp till priset av mig själv. Jag har gett honom all min tid. Investerat hela mitt liv i honom. Med det sagt så har han hjälpt mig otroligt mycket också, inte minst ekonomiskt och materialistiskt. Men ska man nöja sig med det? 

Jag har ett bekvämt liv på grund av honom och känner ofta att jag "borde vara tacksam". Får alltid skuldkänslor efter att vi har tjafsat om något och det är alltid jag som ber om ursäkt för att jag "överdriver". Inser att jag ofta blir gaslightad av honom. 

Jag känner mig trasig just nu. Känns som att mitt liv håller på att falla samman. 

All omtanke till dig! 💛

Jag har också gett allt för andra och värderat mig själv i sista hand och knappt det. Tyckt att andras liv och livsstil varit mer spännande och värdefullt och därigenom gjort allt för att de ska vara nöjda för att sen själv kunna förtjäna belöning och känsla av eget liv. Belöning getts i smulor tillbaks, men som för mig i den stunden varit hela världen. Även fått höra att jag överdrivit, trots att reaktionerna varit fullt rimliga. Också bett om ursäkt för att det ska vara bra igen. För om det inte varit bra, så har det känts som döden. 
  • Anonym (D)

Så du säljer sex till honom med andra ord. Han hjälper dig ekonomiskt säger du. 

Jag skulle hellre vara fattig än låta en man behandla mig sådär. Självrespekt. 

• Anonym (Hedda)

Det jag först och mest reagerade på i din TS är att du skriver att ni ALDRIG har träffats när han har varit ledig under 6 ÅR?

Det andra är det bara verkar vara han som ska bestämma när eller om ni ska träffas.

Sen det tredje är att du skriver att han har hjälpt dig mycket ekonomiskt och att du kan leva ett bekvämt liv pga det..

För mig låter det inte som ett riktigt förhållande ens..
    Snarare som flera redan skrivit ett KK förhållande eller som om han är som typ en sugardaddy som hjälper dig ekonomiskt  och att han tydligen tycker att han har rätt att bestämma när ni ska träffas..

Han verkar inte lika engagerad i erat förhållande som du och kanske det är dags att sätta ner foten och ställa krav på att ni båda bestämmer lika mycket..

Vad gör han när han är ledig då om han aldrig någonsin har träffat dig under sin ledighet...Har du aldrig frågat honom varför han inte vill träffas då så är det väl dags nu kanske..

• Less is more

Var inte arg på honom. Fråga bara om ni i te kan ses mite oftsre och när han är ledig.

Du kanske inte är den enda han träffar?

• Tilolo
    Anonym (D) skrev 2024-02-12 22:20:55 följande:

Så du säljer sex till honom med andra ord. Han hjälper dig ekonomiskt säger du. 

Jag skulle hellre vara fattig än låta en man behandla mig sådär. Självrespekt. 

Tycker din kommentar var hårt skriven som får TS att framstå som dum i huvudet.

Det är inte så enkelt. För om det hade varit så enkelt så hade TS och så många andra lämnat sina destruktiva relationer för längesen. 

Här pendlar det mellan bra och dåligt, där kickarna av det som är bra ger en själv liv och därmed slår ut allt som är dåligt.

Vet ej om du brukar sociala medier, alkohol, droger eller andra liknande medel, men om du gör något av det så kan du jämföra den upplyftande känsla du får av det, med detta. 

Denna kick gör det därför svårare för en själv att se det som är destruktivt. Därför är det inte så lätt att lämna i första taget. 
  • Anonym (Mannen)

Det är konstigt att ni inte setts på någon ledig vecka. Vill han vara själv? Vill han jobba? Träffar han någon annan?

Svar på tråden Älskar han mig verkligen?