Inlägg från: Anonym (Huldran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huldran)

Ligger med gift man

Har varit i TS situation ,men är det inte längre eftersom vi, både mannen och jag fick känslor för varandra, Jag avslutade vårt förhållande. 

Vi bestämde redan från början att om det skulle bli så att våra respektive Fru/Man påverkades på något sätt så skulle vår relation avslutas. Tror att vi var lika naiva båda två i tron att vi kunde ha ett förhållande enbart baserat på sexuell attraktion.

Naturligtvis fick vi känslor för varandra och de växte. Vi kom till en punkt där vi måste avsluta vår relation eller avsluta våra respektive  äktenskap, 

Det är många år sedan nu och jag är glad att jag avslutade relationen. På senare år har jag fått veta att min man också varit otrogen mot mig. Men vi är fortfarande efter 24är gifta och trivs med varandra. 

• Anonym (Huldran)

Det är egentligen rätt enkelt. Det finns kvinnor och män som bundit sig för tidigt vid en partner. Åren går och det blir alltmer uppenbart att man vuxit ifrån varandra. Eftersom steget till separation känns så stort kämpar man på tills man av en slump träffar på en människa där allt stämmer. Då är det lätt att man åker dit.

Det sorgliga är att ens partnern kanske inte alls upplever att man vuxit isär, utan upplever förhållandet som fantastiskt ända tills hen blir totalt överraskad av att partnern varit/är otrogen. Om partnern däremot upplever samma sak, att man vuxit isär alltså, är det inte lika sårande. Därför blir blir också reaktionerna olika.
    Det finns till och med de som inte reagerar speciellt utan välkomnar en möjlighet till separation. Något jag varit med om. 

• Anonym (Huldran)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-19 15:30:00 följande:
    Ja, varför ska jag ta ansvar över någon annans handlingar? Jag tar ansvar över mina egna. 
    Jag gör det som gör mig lycklig. Jag får ligga när jag vill, jag får presenter, bekräftelse och uppmärksamhet när han är med mig. Jag får det allra bästa av honom och slipper leva i en tråkig relation med den trista gråa vardagen med barn, hus, räkningar, städa/tvätta efter honom. Fantastiskt om du frågar mig!
    Efter våran roliga stund åker han hem till frun och jag fortsätter med härliga singelliv. Okomplicerat!
    Har faktiskt en syster som gör exakt samma sak. Hon träffar och ligger med en gift man. Hennes "man" säger samma sak, frun är på dåligt humör, trött och gnällig och att träffa min syster ger honom lite krydda i livet.
    Problem uppstår när någon av parterna i din relation börjar få känslor för den andre. Anta att mannen du träffar en dag säger till dig att han vill leva med dig och skiljas från sin fru. Då kommer du att känna ansvar för att deras äktenskap går i kras.

När jag hade ett förhållande med en gift man så gjorde jag från början klart för honom att vårt förhållande inte fick påverka hans familj, något han då sa var helt okey, det skulle aldrig ske, men efter en tid så började han ändå tala om en framtid med mig. Då bestämde jag mig för att avsluta affären. Det var jättejobbigt eftersom jag hade känslor för honom.

Våra vägar skildes och vad jag vet lever han  fortfarande med sin fru. Jag känner ingen skuld gentemot hans fru men jag har dåligt samvete gentemot mannen som nog kände sig lurad.
  • Anonym (Huldran)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-19 16:24:05 följande:
    Ett vanligare scenario är dock att mannen intalar sin älskarinna att han inte älskar sin fru längre, att de inte har haft sex på flera år, och att de bara håller ihop tills barnen blir lite större och klarar en skilsmässa bättre. Just nu är även historian om att det gifta (eller samboende) paret måste fortsätta bo ihop tills bopriserna stiger igen, för att inte förlora så mycket på husförsäljningen, vanlig. 

I själva verket har mannen inte en tanke på att skiljas, utan vill bara ha "a little bit on the side" som de kallar det i England... och inte sällan blir frun med barn igen.

Din älskare ville i alla fall vara lojal emot dig. Jag vet faktiskt inte vad som är värst: en man som är otrogen mot sin fru och samtidigt även ljuger och lurar älskarinnan, eller en man som är otrogen mot sin fru men i alla fall är beredd att vara lojal med älskarinnan...
    Jag tror att det är en skillnad mellan män och kvinnor som bara vill ha sex och de som faktiskt är dragna till varandra även på andra plan. Man kan känna kärlek till flera än en. I mitt fall var vi förälskade i varandra, mannen älskade sin fru men började få starkare känslor för mig. Han uttryckte aldrig att han var missnöjd med sin fru. tvärtom berättade han om hur mycket han älskade henne. Han hade säkert väldigt dåligt samvete. Nu avslutade jag det hela för att han inte skulle behöva välja en av oss. 

Svar på tråden Ligger med gift man