Inlägg från: Anonym (noxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (noxx)

Limerence

Det är bäst att klargöra att det här fråga om en attraktion som varken är sexuell attraktion eller normal förälskelse. Det är alltså inte att man blir kär i någon utan snarare besatt av personen. 

Det är inte ofta någon som är helt olämplig för en kärleksrelation, exempelvis en person som är avsevärt yngre eller äldre än en själv.

För det mesta drabbar detta ensamma människor med vissa typer av brister i sin sociala mognad.

• Anonym (noxx)
    Anonym (noxx) skrev 2024-02-14 07:18:40 följande:

Det är bäst att klargöra att det här fråga om en attraktion som varken är sexuell attraktion eller normal förälskelse. Det är alltså inte att man blir kär i någon utan snarare besatt av personen. 

Det är inte ofta någon som är helt olämplig för en kärleksrelation, exempelvis en person som är avsevärt yngre eller äldre än en själv.

För det mesta drabbar detta ensamma människor med vissa typer av brister i sin sociala mognad.

Det är "ofta någon" menar jag. (Dumt att man inte kan editera.)
  • Anonym (noxx)
    Anonym (KD) skrev 2024-02-14 07:52:09 följande:

Jag drabbades för några år sedan. En tjej på jobbet som jag längtade starkt efter. Jag ville vara nära henne hela tiden och skrev mycket till henne. Men hon kunde inte vara sann mot sina innersta känslor och avvisade mig. Sen fick jag sluta men jag förstod att sann kärlek försvinner inte.

Jag fortsatte skriva till henne, försökte träffa henne, såg till att inget ont hände henne. Hon förstod inte min stor kärlek och utsatte mig för prövningar som att låtsas ha ett förhållande med en dålig man. Det gjrode ont men jag gav inte upp. Jag förökte verkligen visa hur mycket jag älkade henne och hon skull eockså älska mig om hon bara vågade och släppte ut sin känslor.

Sen blev jag falska anklagad för ett hemskt brott när jag bara ville visa kärlek och är nu inlåst. Snart blir jag fri, hon har nog förstått hur bra vi passar ihop och när jag kommer ut ska det bli vi! Kärleken övervinner allt!

Intressant, är du intagen genom LPT (psykiatrisk tvångsvård)? 
  • Anonym (noxx)
    Anonym (KD) skrev 2024-02-14 16:05:44 följande:
    Nej! Blev falskt anklagad för ett brott. Men jag ser något positivt i det. Nu kommer hon förstå hur mycket jag älskar henne och att vi ska bli ett par.
    Så du säger att du har blivit fälld för något som du anser att du är oskyldig till, men som du nu likväl avtjänar ett fängelsestraff för. Och nu hoppas du att du efter att ha avtjänat ditt straff ska kunna övertala henne att ni ska vara ett par? Är det korrekt uppfattat? Har du en verkställighetsplan som innefattar detta? 
  • Anonym (noxx)
    Anonym (KD) skrev 2024-02-14 16:42:47 följande:
    Vår magnetiska dragningskraft är så stor så att det inte går att stoppa!
    Har du varit eller är du diagnosticerad med schizofreni?
Svar på tråden Limerence